Biuro Rady Miasta (BRM)
Biuro Rady Miasta
ul. Wojska Polskiego 1/5,
I piętro pok. nr 125
Telefon 91 321 26 61
Email: biuro.rady@um.swinoujscie.pl
Kierownik - Katarzyna Kapała
Godziny pracy 7.00 - 15.00
Zakres działania Biura Rady Miasta:
1) obsługa organizacyjno-techniczna Rady, jej komisji oraz klubów radnych,
2) prowadzenie rejestru skarg i wniosków oraz petycji rozpatrywanych przez Radę,
3) prowadzenie rejestru uchwał Rady,
4) przekazywanie uchwał Rady organom nadzoru,
5) prowadzenie ewidencji i nadzór nad terminowym załatwianiem interpelacji i wniosków radnych oraz wniosków komisji,
6) zapewnienie niezbędnej pomocy radnym w sprawowaniu przez nich mandatów w tym w sprawach interwencji,
7) przygotowywanie projektów planów pracy Rady i komisji,
8) współudział w organizowaniu i przeprowadzaniu wyborów samorządowych, parlamentarnych i prezydenckich oraz spisów i referendów,
9) organizowanie i przeprowadzanie wyborów ławników sądu rejonowego,
10) prowadzenie spraw związanych z nadawaniem honorowego obywatelstwa Miasta,
11) prowadzenie dokumentacji z działalności jednostek pomocniczych Miasta oraz Młodzieżowej Rady Miasta,
12) obsługa BIP w zakresie dostarczania i aktualizacji informacji dotyczących Rady.
Pracownicy komórki organizacyjnej:
mgr Katarzyna Kapała - Kierownik
tel. + 48 91 327 86 16
Nr pokój 125
- organizowanie i nadzór pracy biura, w tym prawidłowego i terminowego wykonywania zadań,
- organizowanie i nadzór nad prawidłową obsługą sesji Rady Miasta oraz posiedzeń komisji Rady,
- nadzór nad przygotowywaniem projektów planów pracy Rady i komisji,
- nadzór nad terminowym przekazywaniem projektów uchwał Rady Miasta,
- nadzór nad terminowym przekazywaniem uchwał podjętych do nadzoru Wojewody oraz do publikacji w Dzienniku Urzędowym Województwa Zachodniopomorskiego,
- realizacja Zarządzeń Prezydenta,
- nadzór nad prowadzeniem spraw związanych ze skargami, wnioskami, petycjami,
- nadzór nad terminowym przekazywaniem interpelacji i wniosków radnych do Prezydenta oraz terminową realizacją odpowiedzi,
- nadzór nad tworzeniem planu finansowego w granicach kwot określonych w budżecie,
- nadzór nad opracowywaniem raportów, sprawozdań i informacji dotyczących Rady Miasta,
- nadzór nad organizacją i przeprowadzaniem wyborów do Zarządów Osiedli,
- prowadzenie spraw związanych z nadawaniem honorowego obywatelstwa Miasta,
- nadzór nad prowadzeniem spraw w zakresie określonym ustawą o samorządzie gminnym oraz Statutem Gminy Miasto Świnoujście.
mgr Lizabetta Zasadzińska – Reich – Główny specjalista
tel. + 48 91 321 26 61
Nr pokój 125
- materiałowo – techniczna obsługa Rady Miasta,
- obsługa programu Legislator - Edytor Aktów Prawnych XML, który służy do tworzenia aktów prawnych zgodnie z wymogami określonymi przez Ministerstwo Spraw Wewnętrznych i Administracji,
- prowadzenie i bieżąca aktualizacja rejestru uchwał Rady Miasta,
- organizowanie i przeprowadzanie wyborów ławników sądu rejonowego,
- prowadzenie dokumentacji Zarządów Osiedli oraz Młodzieżowej Rady Miasta,
- prowadzenie rejestru umów i zleceń,
- przygotowywanie informacji do raportu o stanie Miasta,
- obsługa Biuletynu Informacji Publicznej w zakresie dostarczania i aktualizacji informacji dotyczących Rady Miasta,
- zastępowanie kierownika biura podczas jego nieobecności.
mgr inż. Emilia Solka – Inspektor
tel. tel. + 48 91 321 26 61
Nr pokój 125
- materiałowo – techniczna obsługa Rady Miasta,
- obsługa zdalnych posiedzeń sesji Rady Miasta oraz komisji,
- obsługa protokolarna obrad sesji i komisji Rady,
- przygotowywanie projektów planów pracy Rady i komisji,
- sporządzanie wniosków z sesji i komisji Rady,
- prowadzenie ewidencji i przekazywanie interpelacji i wniosków radnych,
- obsługa Biuletynu Informacji Publicznej w zakresie dostarczania i aktualizacji informacji dotyczących Rady Miasta.