W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies.

Kontakt

Tłumacz języka migowego online 

Urząd Miasta Świnoujście
ul. Wojska Polskiego 1/5
72-600 Świnoujście
tel. (91) 321 31 93
fax  (91) 321 59 95    email: soi@um.swinoujscie.pl

Wykaz telefonów Urzędu Miasta Świnoujście

Adres ePuap, numer adresu PEF oraz NIP i REGON   

Wykaz kont Gminy Miasto Świnoujście

Lista jednostek nieodpłatnego wsparcia i poradnictwa

Ogłoszenie o wyborach do IV kadencji Gminnej Rady Działalności Pożytku Publicznego

W związku z dobiegającą końca III kadencją Gminnej Rady Działalności Pożytku Publicznego w Świnoujściu, Prezydent Miasta Świnoujście zaprasza organizacje pozarządowe oraz podmioty wymienione w art. 3 ust. 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie, do zgłaszania kandydatów do Gminnej Rady Działalności Pożytku Publicznego na kolejną kadencję.

Zgłoszenia kandydata na członka Rady należy dokonać w formie pisemnej na odpowiednim formularzu zgłoszeniowym i przesłać na adres: Urząd Miasta Świnoujście, Wydział Zdrowia i Polityki Społecznej, ul. Wojska Polskiego 1/5, 72-600 Świnoujście w terminie do dnia 18 czerwca 2020 r.

Jedna organizacja/podmiot może zgłosić jednego kandydata.

Spośród zgłoszonych przez organizacje pozarządowe kandydatur, podczas spotkania wyborczego zaplanowanego na dzień 2 lipca 2020 r. o godzinie 16:00, organizacje pozarządowe wybiorą czterech swoich przedstawicieli na IV kadencję Gminnej Rady Pożytku Publicznego w Świnoujściu.

Tryb powoływania członków oraz organizację i tryb działania Gminnej Rady Działalności Pożytku Publicznego, a także formularz zgłoszeniowy kandydata na członka Rady określa załącznik do uchwały Nr X/66/2015 Rady Miasta Świnoujście z dnia 25 czerwca 2015 r. w sprawie powoływania członków oraz organizacji i trybu działania Gminnej Rady Działalności Pożytku Publicznego zmieniony uchwałą Nr XXVII/222/2020 z dnia 27 lutego 2020 r.

Dokumenty te dostępne są w wersji elektronicznej na stronie www.bip.um.swinoujscie.pl oraz w wersji papierowej w Wydziale Zdrowia i Polityki Społecznej Urzędu Miasta Świnoujście, przy ul. Wojska Polskiego 1/2, w pokoju nr 109, I piętro w godzinach 7:30 - 15:30.


Rada jest organem o charakterze opiniodawczo-doradczym oraz inicjatywnym Prezydenta Miasta Świnoujście, działającym na podstawie ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie (Dz. U. z 2019 r. poz. 688 z późn. zm.).


Do zadań Rady należy w szczególności:

1) opiniowanie projektów strategii rozwoju Miasta,

2) opiniowanie projektów uchwał i aktów prawa miejscowego dotyczących sfery zadań publicznych, o których mowa w art. 4 ustawy oraz programów współpracy z organizacjami,

3) wyrażanie opinii w sprawach dotyczących funkcjonowania organizacji,

4) udzielanie pomocy i wyrażanie opinii w przypadku sporów między organami administracji publicznej a organizacjami,

5) wyrażanie opinii w sprawach dotyczących zadań publicznych, w tym zlecania tych zadań do realizacji przez organizacje, oraz w sprawach rekomendowanych standardów realizacji zadań publicznych.

 

W skład Gminnej Rady Działalności Pożytku Publicznego w Świnoujściu wchodzi 2 przedstawicieli Rady Miasta, 2 przedstawicieli Prezydenta Miasta i 4 przedstawicieli organizacji pozarządowych.

Załączniki

Klauzula RODO pdf, 246 kB

Powiadom znajomego