W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies.

Podatek leśny – złożenie informacji (osoby fizyczne)

Wersja strony w formacie XML
Szczegóły
Kategoria sprawy podatki, opłaty
Komórka odpowiedzialna Wydział Podatków i Opłat Lokalnych

Godziny przyjmowania klientów:
poniedziałek 7:00 – 15:00
wtorek 7:00 – 15:00
środa 7:00 – 15:00
czwartek 7:00 – 15:00
piątek  7:00 – 15:00

___________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

Wymagane dokumenty:
-  akt notarialny lub umowę kupna – sprzedaży lub inny dokument stwierdzający nabycie lub inny dokument stwierdzający nabycie lub inny tytuł prawny do gruntów leśnych,
-   formularz IL-1 - informacja w sprawie podatku leśnego,
-   formularz ZL-1/A - dane o nieruchomościach leśnych,
-   formularz ZL-1/B – dane o zwolnieniach podatkowych w podatku leśnym.
Informacja na podatek leśny jest przeznaczona dla osób fizycznych będących właścicielami lasów, posiadaczami samoistnymi lasów, użytkownikami wieczystymi lasów, posiadaczami lasów na podstawie umowy zawartej stosownie do przepisów o ubezpieczeniu społecznym rolników oraz posiadaczami lasów stanowiących własność Skarbu Państwa lub jednostki samorządu terytorialnego.

___________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

Sposób złożenia dokumentów:
-   osobiście lub przez pełnomocnika w Urzędzie Miasta Świnoujście (parter Sala Obsługi Interesantów - stanowisko Finanse i Podatki)
-   za pośrednictwem platformy E-puap,
-   za pośrednictwem operatora pocztowego

___________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

Opłaty:
-   złożenie informacji - bez opłat
-   opłata skarbowa za złożenie w organie administracji publicznej dokumentu stwierdzającego udzielenie pełnomocnictwa lub prokury oraz od jego odpisu, wpisu lub kopii - 17,00 zł 

___________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________


Realizacja wniosku:

Złożenie informacji od ręki. 
- Osoby fizyczne są zobowiązane złożyć właściwemu organowi podatkowemu informację o lasach w terminie 14 dni od dnia zaistnienia okoliczności uzasadniających powstanie albo wygaśnięcie obowiązku podatkowego w zakresie podatku leśnego lub zaistnienia zmian stanu faktycznego.
UWAGA!
Obowiązek składania informacji o lasach oraz deklaracji na podatek leśny dotyczy również podatników korzystających ze zwolnień i ulg na podstawie przepisów ustawy (katalog zwolnień zawarty jest w art. 7).

W późniejszym etapie postępowania - załatwienie sprawy wymagającej przeprowadzenia postępowania dowodowego powinno nastąpić bez zbędnej zwłoki, jednak nie później niż w ciągu miesiąca, a sprawy szczególnie skomplikowanej - nie później niż w ciągu 2 miesięcy. Art. 139 § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 roku - Ordynacja podatkowa.

Postępowanie zostaje zakończone decyzją, która wysyłana jest do podatnika za potwierdzeniem odbioru.

___________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

Odbiór dokumentu:

Postępowanie zostaje zakończone decyzją, która wysyłana jest do podatnika za potwierdzeniem odbioru.

___________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
 

Tryb odwoławczy:
Od decyzji służy Stronie odwołanie do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Szczecinie, za pośrednictwem Prezydenta Miasta Świnoujście w terminie 14 dni od daty otrzymania.
Zgodnie z art. 222 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. – Ordynacja podatkowa odwołanie od decyzji organu podatkowego powinno zawierać zarzuty przeciw decyzji, określając istotę i zakres żądania będącego przedmiotem odwołania oraz wskazywać dowody uzasadniające to żądanie.

___________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

Ważne informacje: 
Brak decyzji przy małej kwocie zobowiązania - dotyczy podatku rolnego, leśnego oraz od nieruchomości - gdy wysokość zobowiązania nie przekracza najniższych kosztów doręczenia w obrocie krajowym.

___________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

Podstawa prawna:
-   Ustawa z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa
-   Ustawa z dnia 30 października o podatku leśnym
-   Uchwała Nr XVI/120/2015 z dnia 26 listopada 2015 r. w sprawie wzorów formularzy podatkowych na podatek od nieruchomości, podatek rolny i podatek leśny (Dz. Urz. Woj. Zachodniopom. Poz. 5266), zmienionej uchwała Nr XXIV/202/2016 Rady Miasta Świnoujście     z dnia 25 sierpnia 2016 r. o zmianie uchwały w sprawie wzorów formularzy na podatek od nieruchomości, podatek rolny i podatek leśny (Dz. Urz. Woj. Zachodniopom. Poz.3375), zmienionej uchwała Nr L/371/2017 Rady Miasta Świnoujście z dnia 23 listopada 2017 r. o zmianie uchwały w sprawie wzorów formularzy na podatek od nieruchomości, podatek rolny i podatek leśny (Dz. Urz. Woj. Zachodniopom. Poz. 5020).

___________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

Formularze:
-   formularz IL-1 – informacja o lasach,
-   formularz ZIL-1 - załącznik do informacji o lasach – dane o przedmiotach opodatkowania podlegających opodatkowaniu,
-   formularz ZIL-2 - załącznik do informacji o lasach – dane o przedmiotach opodatkowania zwolnionych z opodatkowania,
-  formularz ZIL-3 - załącznik do informacji o lasach – dane pozostałych podatników.

Załączniki

Powiadom znajomego