PROCEDURA ZAWIADOMIENIA O NABYCIU/ZBYCIU POJAZDU

 

Chcąc dokonać nabycia/zbycia pojazdu należy umówić się na wizytę w Wydziale Komunikacji Urzędu Miasta Świnoujście przez internet, rezerwując miejsce w kolejce „INNE.

1. Postępowanie rozpoczyna przyjęcie zawiadomienia o nabyciu  /zbyciu pojazdu wraz z załączonymi dokumentami:

-        umowa

-        faktura sprzedaży

-        dowód osobisty lub paszport (cudzoziemiec spoza UE musi posiadać paszport wraz z aktualną wizą lub kartą pobytu)

-        KRS (w przypadku reprezentowania firmy) może być wydruk ze strony internetowej

Wystarczy, że do urzędu przyjdzie dotychczasowy właściciel pojazdu. Jeśli sprawa załatwiana jest w czyimś imieniu należy przynieść pełnomocnictwa od wszystkich współwłaścicieli.

 

2. Miejsce składania dokumentów.

Wydział Komunikacji, Urzędu Miasta Świnoujście, ul. Wojska Polskiego ½, 

72-600 Świnoujście.

Zawiadomienie o nabyciu / zbyciu pojazdu można złożyć osobiście w głównym budynku Urzędu Miasta Świnoujście na Stanowisku Biura Obsługi Interesanta lub przesłać pocztą tradycyjną albo poprzez elektroniczną skrzynkę podawczą ePUAP.

 

3. Opłaty.

Zgłoszenie nabycia / zbycia pojazdu nie podlega opłacie. Wyjątek stanowi udzielenie pełnomocnictwa.

opłata za udzielenie pełnomocnictwa.

-        opłata może być dokonana:

kartą płatniczą na stanowisku, przy którym obsługiwana jest osoba (pobierana jest prowizja 2 zł.)

przelewem na konto Urzędu Miasta Świnoujście:

nr rachunku 95 1240 3914 1111 0010 0965 0933, w tytule przelewu należy wpisać opłata skarbowa (w przypadku udzielenia pełnomocnictwa)

-        pełnomocnictwo – 17 zł. od każdej osoby, za którą zainteresowany załatwia sprawę.

W przypadku gdy pełnomocnikiem będzie mąż, żona, dziecko, rodzeństwo, rodzice, dziadkowie, wnuki – pełnomocnictwo jest bezpłatne. Prokura jako szczególny rodzaj pełnomocnictwa podlega opłacie.

 

4. Termin i sposób załatwienia.

W dniu zgłoszenia nabycia / zbycia pojazdu wydawane jest potwierdzenie zgłoszenia nabycia / zbycia pojazdu (w przypadku wizyty w urzędzie i złożenia zawiadomienia).

 

5. Podstawa prawna 

- ustawa z dnia 20 czerwca 1990 r. – Prawo o ruchu drogowym, wraz z przepisami wykonawczymi;

- rozporządzenie Ministra Infrastruktury i Budownictwa z dnia 11 grudnia 2017 r. w sprawie rejestracji i oznaczania pojazdów oraz wymagań dla tablic rejestracyjnych.

6. Tryb odwoławczy 

Nie przysługuje.

 

Zawiadomienie o nabyciu / zbyciu pojazdu należy dokonać w terminie 30 dni od daty nabycia / zbycia pojazdu!

*od 01.07.2021 r. do czasu odwołania stanu pandemii obowiązuje termin 60 dni na zgłoszenie nabycia, zbycia lub rejestracji pojazdu



Załączniki:

1a_wniosek o rejestrację, wyrejestrowanie, rejestrację czasową-współwłasność.docx
1b_wniosek o rejestrację, wyrejestrowanie, rejestrację czasową-współwłasność.docx
nr 4_pełnomocnictwo.docx