Informujemy, że od dnia 07.11.2020 r. wizyty w Wydziale Komunikacji Urzędu Miasta Świnoujście umawiane są przez stronę internetową poprzez wpisanie w wyszukiwarkę biletomat Świnoujście lub za pomocą linka: http://biletomat.um.swinoujscie.pl:5480/pol/login oraz telefonicznie dla osób nie mających dostępu do Internetu.


UWAGA!


Aby zarejestrować się do kolejki „Rejestracja pojazdów” lub „Inne” t.j. wydawanie dowodu rejestracyjnego, wymiana dowodu rejestracyjnego, dopisanie/skreślenie współwłaściciela, zgłoszenie demontażu, wbicie Taxi, VAT-u, haka, dokonania zbycia, nabycia pojazdu należy wpisać biletomat Świnoujście lub podany link http://biletomat.um.swinoujscie.pl:5480/pol/login, który przekierowuje na zakładkę REZERWACJA. 
Następnie należy uzupełnić formularz zgłoszenia o dane osobowe, zaakceptować regulamin i utworzyć konto. 
Na podany adres e-mail zostanie wysłany link, który po otrzymaniu należy aktywować. Link aktywny będzie przez 24 godziny. 
Po aktywacji konta należy się zalogować wpisując adres e-mail i hasło. 
Na stronie pojawia się zakładka AKTUALNE REZERWACJE, należy wybrać USŁUGI, a następnie wybrać zakładkę „Rejestracja pojazdu” lub „Inne”. 
Wizyta zostanie zarezerwowana po zaznaczeniu daty i godziny. 
Wtedy na adres e-mail zostanie przesłane potwierdzenie rezerwacji wizyty. 
Jeżeli nie będzie można wybrać daty z kalendarza będzie to oznaczać, że na dany dzień nie ma już wolnych miejsc w systemie elektronicznej rejestracji. 

Zasady obowiązujące przy umawianiu wizyt przez Internet:

- umawianie elektroniczne pozwala na zarezerwowanie wizyty w Wydziale Komunikacji Urzędu Miasta Świnoujście na 7 kolejnych dni (o ile są to dni robocze)

- rezerwacja wizyty jest możliwa najwcześniej na najbliższy dzień roboczy, następujący po dniu, w którym dokonywana jest rezerwacja

- rezerwacja jednej wizyty upoważnia do załatwienia jednej sprawy z kolejki „Rejestracja pojazdów” oraz jednej sprawy z kolejki „Inne” (w jednym dniu maksymalnie załatwiane będą 2 sprawy) 

Prosimy o zgłaszanie się przynajmniej 5 minut przed wybranym terminem, spóźnienie się jest równoznaczne z rezygnacją z wizyty i koniecznością ponownego umawiania się w następnym terminie.


 

 

 

Chcąc dokonać nabycia / zbycia pojazdu należy umówić się na wizytę w Wydziale Komunikacji Urzędu Miasta Świnoujście przez internet, rezerwując miejsce w kolejce „INNE".

1. Postępowanie rozpoczyna przyjęcie zawiadomienia o nabyciu / zbyciu pojazdu wraz z załączonymi dokumentami:

-        umowa

-        faktura sprzedaży

-        dowód osobisty lub paszport (cudzoziemiec spoza UE musi posiadać paszport wraz z aktualną wizą lub kartą pobytu)

-        KRS (w przypadku reprezentowania firmy) może być wydruk ze strony internetowej

Wystarczy, że do urzędu przyjdzie dotychczasowy właściciel pojazdu. Jeśli sprawa załatwiana jest w czyimś imieniu należy przynieść pełnomocnictwa od wszystkich współwłaścicieli.

 

2. Miejsce składania dokumentów.

Wydział Komunikacji, Urzędu miasta Świnoujście, ul. Wojska Polskiego ½, 

72-600 Świnoujście.

Zawiadomienie o nabyciu / zbyciu pojazdu można złożyć pocztą tradycyjną lub poprzez elektroniczną skrzynkę podawczą ePUAP.

 

3. Opłaty.

Zgłoszenie nabycia / zbycia pojazdu nie podlega opłacie. Wyjątek stanowi udzielenie pełnomocnictwa.

opłata za udzielenie pełnomocnictwa.

-        opłata może być dokonana:

kartą płatniczą na stanowisku, przy którym obsługiwana jest osoba (pobierana jest prowizja 2 zł.)

przelewem na konto Urzędu Miasta Świnoujście:

nr rachunku 95 1240 3914 1111 0010 0965 0933, w tytule przelewu należy wpisać opłata komunikacyjna

-        pełnomocnictwo – 17 zł. od każdej osoby, za którą zainteresowany załatwia sprawę.

W przypadku gdy pełnomocnikiem będzie mąż, żona, dziecko, rodzeństwo., rodzice, dziadkowie, wnuki – pełnomocnictwo jest bezpłatne. Prokura jako szczególny rodzaj pełnomocnictwa podlega opłacie.

 

4. Termin i sposób załatwienia.

W dniu zgłoszenia nabycia/zbycia pojazdu wydawane jest potwierdzenie zgłoszenia nabycia /zbycia pojazdu (w przypadku wizyty w urzędzie oraz złożenia zawiadomienia poprzez skrzynkę ePUAP). 

 

 

5. Podstawa prawna 

- ustawa z dnia 20 czerwca 1990 r. – Prawo o ruchu drogowym, wraz z przepisami wykonawczymi;

- rozporządzenie Ministra Infrastruktury i Budownictwa z dnia 11 grudnia 2017 r. w sprawie rejestracji i oznaczania pojazdów oraz wymagań dla tablic rejestracyjnych.

 

6. Tryb odwoławczy 

Nie przysługuje.

 
Uwaga!
Zawiadomienie o nabyciu / zbyciu pojazdu należy dokonać w terminie 30 dni od daty nabycia / zbycia pojazdu.



Załączniki:

1a_wniosek o rejestrację, wyrejestrowanie, rejestrację czasową-współwłasność.docx
1b_wniosek o rejestrację, wyrejestrowanie, rejestrację czasową-współwłasność.docx
nr 4_pełnomocnictwo.docx