Informujemy, że od dnia 07.11.2020 r. wizyty w Wydziale Komunikacji Urzędu Miasta Świnoujście umawiane są przez stronę internetową poprzez wpisanie w wyszukiwarkę biletomat Świnoujście lub za pomocą linka: https://biletomat.um.swinoujscie.pl:5480/pol/login oraz telefonicznie dla osób nie mających dostępu do Internetu.

UWAGA!


Aby zarejestrować się do kolejki „Rejestracja pojazdów” lub „Inne” t.j. wydawanie dowodu rejestracyjnego, wymiana dowodu rejestracyjnego, dopisanie/skreślenie współwłaściciela, zgłoszenie demontażu, wbicie Taxi, VAT-u, haka, dokonania zbycia, nabycia pojazdu należy wpisać biletomat Świnoujście lub podany link https://biletomat.um.swinoujscie.pl:5480/pol/login, który przekierowuje na zakładkę REZERWACJA. 
Następnie należy uzupełnić formularz zgłoszenia o dane osobowe, zaakceptować regulamin i utworzyć konto. 
Na podany adres e-mail zostanie wysłany link, który po otrzymaniu należy aktywować. Link aktywny będzie przez 24 godziny. 
Po aktywacji konta należy się zalogować wpisując adres e-mail i hasło. 
Na stronie pojawia się zakładka AKTUALNE REZERWACJE, należy wybrać USŁUGI, a następnie wybrać zakładkę „Rejestracja pojazdu” lub „Inne”. 
Wizyta zostanie zarezerwowana po zaznaczeniu daty i godziny. 
Wtedy na adres e-mail zostanie przesłane potwierdzenie rezerwacji wizyty. 
Jeżeli nie będzie można wybrać daty z kalendarza będzie to oznaczać, że na dany dzień nie ma już wolnych miejsc w systemie elektronicznej rejestracji. 

Zasady obowiązujące przy umawianiu wizyt przez Internet:

- umawianie elektroniczne pozwala na zarezerwowanie wizyty w Wydziale Komunikacji Urzędu Miasta Świnoujście na 7 kolejnych dni (o ile są to dni robocze)

- rezerwacja wizyty jest możliwa najwcześniej na najbliższy dzień roboczy, następujący po dniu, w którym dokonywana jest rezerwacja

- rezerwacja jednej wizyty upoważnia do załatwienia jednej sprawy z kolejki „Rejestracja pojazdów” oraz jednej sprawy z kolejki „Inne” (w jednym dniu maksymalnie załatwiane będą 2 sprawy) 

Prosimy o zgłaszanie się przynajmniej 5 minut przed wybranym terminem, spóźnienie się jest równoznaczne z rezygnacją z wizyty i koniecznością ponownego umawiania się w następnym terminie.


PROCEDURA WYDANIA WTÓRNIKA DOWODU REJESTRACYJNEGO
W PRZYPADKU: ZAGUBIENIA, ZNISZCZENIA, KRADZIEŻY

Wtórnik dowodu rejestracyjnego wydaje na wniosek właściciela pojazdu organ rejestrujący, w którym pojazd jest zarejestrowany.

Chcąc uzyskać wtórnik dowodu rejestracyjnego lub należy umówić się na wizytę w Wydziale Komunikacji Urzędu Miasta Świnoujście przez internet, rezerwując miejsce w kolejce „INNE”.

1. Postępowanie rozpoczyna przyjęcie wniosku wraz z dokumentami:

-        oświadczenie pod odpowiedzialnością karną właściciela o utracie dowodu rejestracyjnego w przypadku zagubienia lub kradzieży

-        dotychczasowy dowód rejestracyjny w przypadku zniszczenia w stopniu powodującym jego nieczytelność

-        aktualny odpis Krajowego Rejestru Sądowego (w przypadku kiedy osoba załatwiająca sprawę reprezentuje firmę) może być wydruk ze strony internetowej

-        zaświadczenie o przeprowadzonym badaniu technicznym pojazdu

-        dowód osobisty lub paszport (cudzoziemiec spoza UE musi posiadać paszport wraz z aktualną wizą lub kartę pobytu)

-        opłata

-        aktualne ubezpieczenie OC

Dokumenty muszą być w oryginale.

W przypadku wtórnika dowodu rejestracyjnego może przyjść jeden z właścicieli pojazdu.

Wtórnik dowodu rejestracyjnego może otrzymać osoba, na którą pojazd jest zarejestrowany.

Jeśli sprawa załatwiana jest w czyimś imieniu, wówczas należy przynieść pełnomocnictwo od wszystkich właścicieli.

2. Miejsce złożenia dokumentów.

Wydział Komunikacji Urzędu Miasta w Świnoujściu, ul. Wojska Polskiego ½, 

72-600 Świnoujście.

3. Opłata :

-        za wydanie wtórnika dowodu rejestracyjnego bez pozwolenia czasowego – 54,00 zł

-        za wydanie dowodu rejestracyjnego z pozwoleniem czasowym – 72,50 zł

-        opłaty można dokonać:

- kartą płatniczą, na stanowisku, przy którym obsługiwana jest osoba 

 - przelewem na konto Urzędu Miasta Świnoujście:

- nr rachunku 95 1240 3914 1111 0010 0965 0933, w tytule przelewu należy wpisać opłata komunikacyjna 

opłata skarbowa (w przypadku udzielenia pełnomocnictwa)

-        pełnomocnictwo – 17 zł od każdej osoby, za którą zainteresowany załatwia sprawę.

W przypadku, gdy pełnomocnikiem będzie mąż, żona, dziecko, rodzeństwo, rodzice, dziadkowie, wnuki – pełnomocnictwo jest bezpłatne. Prokura jako szczególny rodzaj pełnomocnictwa podlega opłacie.

4. Termin i sposób załatwienia.

Na wniosek właściciela pojazdu wydawane jest pozwolenie czasowe na okres nie dłuższy niż 30 dni (do czasu wydania wtórnika dowodu rejestracyjnego).

Zamawiany jest spersonalizowany dowód rejestracyjny/karta pojazdu. 

Informację czy dowód rejestracyjny/karta pojazdu jest do odbioru można uzyskać wchodząc na stronę www.info-car.pl

5. Podstawa prawna

- ustawa z dnia 20 czerwca 1997 r. - Prawo o ruchu drogowym, wraz z przepisami wykonawczymi.

6. Tryb odwoławczy

Przysługuje odwołanie do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Szczecinie. Odwołanie należy złożyć za pośrednictwem Prezydenta Miasta Świnoujście w terminie 14 dni.



Załączniki:

nr 2b_wniosek_ogólny_rózne_czynności_4.docx
nr 4_pełnomocnictwo.docx
nr 6_oswiadczenie_odpow._karna.docx
nr 2a_wniosek_ogólny_rozne_czynności.docx