Informujemy, że od dnia 07.11.2020 r. wizyty w Wydziale Komunikacji Urzędu Miasta Świnoujście umawiane są przez stronę internetową poprzez wpisanie w wyszukiwarkę biletomat Świnoujście lub za pomocą linka: http://biletomat.um.swinoujscie.pl:5480/pol/login oraz telefonicznie dla osób nie mających dostępu do Internetu.

UWAGA!

Aby zarejestrować się do kolejki „Rejestracja pojazdów” lub „Inne” t.j. wydawanie dowodu rejestracyjnego, wymiana dowodu rejestracyjnego, dopisanie/skreślenie współwłaściciela, zgłoszenie demontażu, wbicie Taxi, VAT-u, haka, dokonania zbycia, nabycia pojazdu należy wpisać biletomat Świnoujście lub podany link http://biletomat.um.swinoujscie.pl:5480/pol/login, który przekierowuje na zakładkę REZERWACJA. 
Następnie należy uzupełnić formularz zgłoszenia o dane osobowe, zaakceptować regulamin i utworzyć konto. 
Na podany adres e-mail zostanie wysłany link, który po otrzymaniu należy aktywować. Link aktywny będzie przez 24 godziny. 
Po aktywacji konta należy się zalogować wpisując adres e-mail i hasło. 
Na stronie pojawia się zakładka AKTUALNE REZERWACJE, należy wybrać USŁUGI, a następnie wybrać zakładkę „Rejestracja pojazdu” lub „Inne”. 
Wizyta zostanie zarezerwowana po zaznaczeniu daty i godziny. 
Wtedy na adres e-mail zostanie przesłane potwierdzenie rezerwacji wizyty. 
Jeżeli nie będzie można wybrać daty z kalendarza będzie to oznaczać, że na dany dzień nie ma już wolnych miejsc w systemie elektronicznej rejestracji. 

Zasady obowiązujące przy umawianiu wizyt przez Internet:

- umawianie elektroniczne pozwala na zarezerwowanie wizyty w Wydziale Komunikacji Urzędu Miasta Świnoujście na 7 kolejnych dni (o ile są to dni robocze)

- rezerwacja wizyty jest możliwa najwcześniej na najbliższy dzień roboczy, następujący po dniu, w którym dokonywana jest rezerwacja

- rezerwacja jednej wizyty upoważnia do załatwienia jednej sprawy z kolejki „Rejestracja pojazdów” oraz jednej sprawy z kolejki „Inne” (w jednym dniu maksymalnie załatwiane będą 2 sprawy) 

Prosimy o zgłaszanie się przynajmniej 5 minut przed wybranym terminem, spóźnienie się jest równoznaczne z rezygnacją z wizyty i koniecznością ponownego umawiania się w następnym terminie.


 

PROCEDURA CZASOWEGO WYCOFANIA POJAZDU Z RUCHU ORAZ PRZEDŁUŻENIE OKRESU CZASOWEGO WYCOFANIA POJAZDU Z RUCHU

DOTYCZY:

-        SAMOCHODÓW CIĘŻAROWYCH ORAZ PRZYCZEP O DOPUSZCZALNEJ MASIE CAŁKOWITEJ POWYŻEJ 3,5 TONY

-        CIĄGNIKÓW SAMOCHODOWYCH

-        AUTOBUSÓW

-        POJAZDÓW SPECJALNYCH

Chcąc dokonać czasowego wycofania pojazdu z ruchu należy umówić się na wizytę w Wydziale Komunikacji Urzędu Miasta Świnoujście przez internet, rezerwując miejsce w kolejce „REJESTRACJA POJAZDÓW”.

Wyżej wymienione pojazdy można czasowo wycofać z ruchu na okres min. 2 miesięcy i max. do 48 miesięcy.

1. Postępowanie rozpoczyna przyjęcie wniosku wraz z dokumentami:

-        dowód rejestracyjny

-        karta pojazdu (jeżeli była wydana)

-        tablice rejestracyjne

-        dowód osobisty lub paszport (cudzoziemiec spoza UE musi posiadać paszport wraz z aktualną wizą lub kartą pobytu)

-        KRS (w przypadku kiedy reprezentowana jest firma) może być wydruk ze strony internetowej

-        opłata (jej wysokość zależy od okresu wycofania pojazdu z ruchu)

 

W celu załatwienia sprawy do urzędu muszą przyjść wszyscy współwłaściciele pojazdu. Jeśli nie jest to możliwe powinni udzielić pisemnego pełnomocnictwa.

 

2. Miejsce złożenia dokumentów.

Wydział Komunikacji Urzędu Miasta Świnoujście, ul. Wojska Polskiego ½,

72-600 Świnoujście.

 

3. Opłaty.

Wysokość opłaty uzależniona jest od okresu na jaki pojazd zostanie wycofany.

Opłata za czasowe wycofanie pojazdu z ruchu na okres 2 miesięcy wynosi 80,00 zł. 

W przypadku wycofania pojazdu na okres dłuższy niż 2 miesiące opłatę za kolejny miesiąc powiększa się o:

            1) 4 zł. – od 3 do 12 miesiąca

2) 2 zł. – od 13 do 24 miesiąca

3) 0,25 zł – od 25 do 48 miesiąca

opłaty można dokonać:

- kartą płatniczą na stanowisku, przy którym obsługiwana jest osoba (pobierana jest prowizja 2 zł.)

 - przelewem na konto Urzędu Miasta Świnoujście:

nr rachunku 95 1240 3914 1111 0010 0965 0933, w tytule przelewu należy wpisać opłata komunikacyjna

-        pełnomocnictwo – 17 zł. od każdej osoby, za którą zainteresowany załatwia sprawę.

W przypadku gdy pełnomocnikiem będzie mąż, żona, dziecko, rodzeństwo, rodzice, dziadkowie, wnuki – pełnomocnictwo jest bezpłatne. Prokura jako szczególny rodzaj pełnomocnictwa podlega opłacie.

 

4. Termin i sposób załatwienia.

Po złożeniu wniosku wraz z wymaganymi dokumentami zostaje wydana decyzja o wycofaniu pojazdu z ruchu.

Wymagane dokumenty wraz z tablicami rejestracyjnymi zostają przyjęte do depozytu Wydziału Komunikacji. Po zakończeniu okresu czasowego wycofania można odebrać w urzędzie dowód i tablice rejestracyjne. Jeżeli w dowodzie rejestracyjnym upłynął termin ważności przeglądu technicznego należy zrobić nowy przegląd.

3. Podstawa prawna

 - ustawa z dnia 20 czerwca 1997 r. - Prawo o ruchu drogowym, wraz z przepisami wykonawczymi.

 

4. Tryb odwoławczy

Od decyzji przysługuje odwołanie do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Szczecinie. Odwołanie należy złożyć za pośrednictwem Prezydenta Miasta Świnoujście w terminie 14 dni.

 



Załączniki:

nr 3_wniosek_wycofanie_poj.z ruchu.docx
nr 4_pełnomocnictwo.docx