Regulamin rekrutacji dzieci do żłobka

 

Na podstawie:

·         USTAWY z dnia 4 lutego 2011r. o opiece nad dziećmi do lat 3 t. j. Dz. U. 2021 poz. 75

·         UCHWAŁY Rady Miasta Świnoujście Nr XI/81/2011 w sprawie ustalenia statutu żłobka

·         STATUTU JEDNOSTKI BUDŻETOWEJ ŻŁOBEK  MIEJSKI  „KUBUŚ PUCHATEK” W ŚWINOUJŚCIU - Załącznik do Uchwały Nr XI/81/2011 Rady Miasta Świnoujście z dnia 30 czerwca 2011 r

 

                                                                                        § 1

 

           Rekrutacja dzieci do żłobka odbywa się  wg. zasad określonych niniejszą procedurą.

 

                                                                                        § 2

 

           Rekrutacji podlegają dzieci w wieku od 20 tyg. życia do 3 lat.

 

Art. 2  Dz.U. z 2021, poz. 75;

3. Opieka nad dzieckiem może być sprawowana do ukończenia roku szkolnego, w którym dziecko ukończy 3 rok życia lub w przypadku gdy niemożliwe lub utrudnione jest objęcie dziecka wychowaniem przedszkolnym – 4 rok życia. 

4. W przypadku, gdy dziecko, które ukończyło 3 rok życia umieszczone jest w żłobku lub klubie dziecięcym albo jest objęte opieką sprawowaną przez dziennego opiekuna, rodzice tego dziecka, są zobowiązani do złożenia podmiotowi prowadzącemu opiekę oświadczenia o przeszkodach w objęciu dziecka wychowaniem przedszkolnym. 

 
 

                                                                                        § 3

 

           Dyrektor Żłobka powołuje Komisję Kwalifikacyjną na 15 dni przed posiedzeniem.

                  Komisja Kwalifikacyjna składa się z pięciu osób, w tym:

               1) Dyrektora Żłobka - przewodniczącego,

               2) Trzech pracowników Żłobka – członków,

               3) Inspektora  Wydziału Zdrowia i Polityki Społecznej Urzędu Miasta

 

                                                                                        § 4

 

           Dyrektor Żłobka ustala termin posiedzenia Komisji Kwalifikacyjnej 

 

                                                                                        § 5

 

         Dyrektor Żłobka zapoznaje rodziców z wynikami pracy Komisji poprzez wywieszenie list dzieci przyjętych i  nie przyjętych do żłobka do dnia 15 czerwca każdego roku.

 

                                                                                        § 6

 

1.       Zadania przewodniczącego Komisji Kwalifikacyjnej

 

·         organizuje posiedzenie Komisji i kieruje jej pracami zgodnie z przepisami prawa i postanowieniami procedury

·         zapoznaje Komisję z zasadami rekrutacji, wykazem miejsc organizacyjnych, kartami zgłoszeń dzieci do żłobka; 

·         nadzoruje merytorycznie prawidłowość sporządzanej dokumentacji z posiedzenia: protokołu, list dzieci przyjętych i nieprzyjętych, wykazu miejsc wolnych.

 

1)       Protokół z posiedzenia zawiera: datę, skład osobowy i ustalenia komisji, podpis i pieczęć imienną  przewodniczącego, podpisy członków komisji, pieczęć firmową.

2)       Listy dzieci przyjętych i nieprzyjętych zawierają imiona i nazwiska dzieci w kolejności alfabetycznej ,  numer oddziału żłobka, datę, podpis i pieczęć przewodniczącego komisji , pieczęć firmową placówki.

 

2.       Zadania Komisji Kwalifikacyjnej :

·         przeprowadza postępowanie kwalifikacyjne zgodnie z niniejszym regulaminem i zasadą poufności informacji o dzieciach i ich rodzinach w trakcie prac komisji i po ich zakończeniu,

·         weryfikuje spełnianie przez dzieci warunki lub kryteria brane pod uwagę w postępowaniu kwalifikacyjnym,

·         ustala i podaje do publicznej wiadomości listy kandydatów przyjętych i nieprzyjętych,

·         sporządza protokół z postępowania kwalifikacyjnego.

 

3.       Osoby wchodzące w skład komisji są obowiązane do nieujawniania informacji o przebiegu posiedzenia komisji i podjętych rozstrzygnięciach, które mogą naruszać dobra osobiste dzieci lub ich rodziców, a także  pracowników.

 

                                                                                      § 7

 

              Warunki przyjmowania dzieci do żłobka:

 

Do Żłobka  przyjmuje się  dzieci spełniające łącznie następujące warunki:

1)       są w wieku od 20 tygodnia do 3 roku życia,

2)       których rodzice (opiekunowie prawni) są mieszkańcami Miasta Świnoujście i spełniają co najmniej jeden z poniższych warunków:

a)       uczą się,

b)       pracują zawodowo,

c)       posiadają orzeczony stopień niepełnosprawności,

d)       odbywają karę pozbawienia wolności.

W przypadku zgłoszonej większej liczby wniosków od liczby wolnych miejsc w Żłobku, pierwszeństwo w przyjęciu do żłobka mają w następującej kolejności dzieci:

1.       uczęszczające już do Żłobka, pod warunkiem nie zalegania przez rodzica (opiekuna prawnego) z odpłatnością,

2.       z których co najmniej jedno z rodziców jest osobą niepełnosprawną,

3.       wychowywane samotnie przez rodzica, w rozumieniu przepisów ustawy o świadczeniach rodzinnych, spełniającego przynajmniej jeden z warunków określonych w § 7 pkt 2),

4.       z aktualnym orzeczeniem o niepełnosprawności,

5.       których rodzeństwo uczęszcza już do żłobka

 

    … z uwzględnieniem preferencji dla rodzin wielodzietnych i dzieci niepełnosprawnych  ( art. 11/ 2 / 3 Ustawy  o opiece nad 

          dziećmi do lat 3  ) 

     

                                                                                     § 8

 

 1. W terminie do dnia 15 czerwca każdego roku Dyrektor Żłobka informuje rodziców (opiekunów prawnych) o:

1)       przyjęciu dziecka do żłobka,

2)       nie przyjęciu dziecka ze względu na brak miejsc,

3)       nie zakwalifikowaniu dziecka do Żłobka z podaniem przyczyn.

2. Informacja, o której mowa w ust. 1 jest umieszczana na tablicy ogłoszeń w siedzibie Żłobka.

3. Dla dzieci nie przyjętych ze względu na brak miejsc tworzy się listę rezerwową.

1)       Rodzic/opiekun prawny kandydata może dokonać wpisu dziecka na listę rezerwową w sekretariacie żłobka.

2)       Dziecko z listy rezerwowej wg. kolejności zostaje przyjęte w chwili uzyskania wolnego miejsca w oddziale zgodnie z wiekiem dziecka..

                                                                                     § 9

 

W przypadku istnienia w Żłobku wolnych miejsc, pomimo dokonanego naboru dzieci do Żłobka mogą być przyjmowane dzieci, których rodzice mieszkają poza terenem gminy Świnoujście, ale pracują w Świnoujściu. 

                                                                                     § 10

 

Rodzice ubiegający się o przyjęcie dziecka do żłobka od 1 września obowiązani są do złożenia prawidłowo wypełnionej „Karty zgłoszenia dziecka do żłobka”  w okresie od dnia 1 marca do dnia  31 maja. ( załącznik )

 

Ustawa o opiece nad dzieckiem w wieku do lat 3 (Dz.U. 2021 / 75)

Art. 3a. 1. Rodzic ubiegający się o objęcie dziecka opieką w żłobku lub klubie dziecięcym albo przez dziennego

opiekuna przedstawia, w formie oświadczenia lub zaświadczenia, następujące dane:

1) imię, nazwisko, datę urodzenia oraz numer PESEL dziecka;

1a) informację, czy dziecko legitymuje się orzeczeniem o niepełnosprawności, a jeżeli tak, to jakim;

2) imiona, nazwiska oraz numery PESEL rodziców, a w przypadku gdy nie nadano numeru PESEL – daty urodzenia;

2a) informacje o rodzeństwie dziecka dotyczące liczby i wieku rodzeństwa;

3) adres miejsca zamieszkania rodziców i dziecka;

4) adres poczty elektronicznej i numer telefonu rodziców – o ile je posiadają;

5) miejsce pracy rodziców lub miejsce pobierania nauki w szkole lub szkole wyższej przez rodziców – o ile pracują lub

pobierają naukę;

6) dane o stanie zdrowia, stosowanej diecie i rozwoju psychofizycznym dziecka;
 

                                                                                     § 12

Zebrania informacyjne dla rodziców dzieci przyjętych do żłobka odbywają się po zakończeniu procesu rekrutacji tj. po 15 czerwca  każdego roku.