Zgodnie z Rozporządzeniem Rady Ministrów z dnia 19 kwietnia 2020 r. w sprawie ustanowienia określonych ograniczeń, nakazów i zakazów w związku z wystąpieniem stanu epidemii, Prezydent Miasta Świnoujście informuje o organizacji pracy Urzędu.

Sprowadza się ona do wykonywania zadań niezbędnych do zapewnienia pomocy Obywatelom, z wyłączeniem jednak (za wyjątkiem pkt 3) bezpośredniej obsługi interesantów.


1. Pracownicy Urzędu pracują w dotychczasowych godzinach pracy Urzędu bez zmian. Zmianie ulegają godziny otwarcia kasy Banku Pekao S.A., kasa jest czynna od poniedziałku do piątku w godz. 8.30-14.00.

2. Interesanci we wszystkich sprawach prowadzonych przez Urząd Miasta Świnoujście mogą kontaktować się z pracownikami telefonicznie od poniedziałku do piątku w godzinach 7.30-15.30 lub przesyłać korespondencję pocztą tradycyjną, mailową lub za pośrednictwem ePUAP.

3. W sprawach, o których mowa w § 13 ust. 2 ww. rozporządzenia bezpośrednia obsługa odbywa się z zachowaniem zasad bezpieczeństwa sanitarnego określonego w odrębnych przepisach. Osobiste złożenie dokumentów (np. wniosków) w Urzędzie możliwe jest poprzez umieszczenie ich w skrzynce podawczej przy wejściu do głównego budynku. Wykaz telefonów kontaktowych do poszczególnych komórek organizacyjnych znajduje się poniżej.

4. Powyższe informacje będą aktualizowane na bieżąco i dostępne na stronie internetowej Urzędu, a także wywieszone w siedzibie Urzędu.
Informacje szczegółowe:
  • Urząd Stanu Cywilnego jest otwarty dla interesantów od poniedziałku do piątku w godz. 7.30 – 9.30 w zakresie rejestracji zgonów i urodzeń.
        Zgon może również zarejestrować upoważniony przedstawiciel zakładu pogrzebowego.
        Narodziny dziecka można zgłosić przez Internet (obywatel.gov.pl).
        Wnioski o wydanie odpisów aktów stanu cywilnego można składać:
         - w skrzynce podawczej przy wejściu do Urzędu wraz z numerem telefonu,
         - przez Internet (obywatel.gov.pl).

Gotowe odpisy dostarczone zostaną pod wskazany adres.

W pozostałych sprawach i pilnych przypadkach – tel. 91 321 24 79

  • Pozostałe sprawy Wydziału Spraw Obywatelskich:
        - meldunki                       tel. 91 321 28 65
        - dowody osobiste            tel. 91 327 85 91
        - działalność gospodarcza   tel. 91 327 85 88

  • Wydział Komunikacji:
        - prawa jazdy/transport      tel. 91 327 86 88
        - rejestracja pojazdów        tel. 91 321 20 55

  • Wydział Urbanistyki i Architektury    tel. 91 321 31 02

  • Wydział Ochrony Środowiska i Leśnictwa    tel. 91 327 06 27, 91 327 86 41

PREZYDENT MIASTA
mgr inż. Janusz Żmurkiewicz