Stanowisko Ewidencji Ludności, pok. nr 7, telefon 91 321 28 65, email wso@um.swinoujscie.pl

godziny pracy: 
7.00 – 15.00 od poniedziałku do piątku

WYMAGANE DOKUMENTY

  • Wypełniony „Wniosek o udostępnienie danych jednostkowych z rejestru mieszkańców oraz rejestru PESEL”.
  • Wykazanie interesu prawnego do pozyskania danych (np. wezwanie sądu do uzupełnienia braków, wezwanie komornika, wezwanie do zapłaty).
  • Wykazanie interesu faktycznego (udostępnienie danych następuje pod warunkiem uzyskania zgody osoby, o której dane wystąpił wnioskodawca).
  • Dowód dokonania opłaty.
  • Pisemne pełnomocnictwo w przypadku działania przez pełnomocnika.

SPOSOBY ZŁOŻENIE DOKUMENTÓW

  • Osobiście Urząd Miasta Świnoujście, Stanowisko Obsługi Interesantów, ul. Wojska Polskiego 1/5, 72-600 Świnoujście.
  • Listownie na adres: Urząd Miasta Świnoujście, ul. Wojska Polskiego 1/5, 72-600 Świnoujście;
  • Poprzez formularz elektroniczny (ePUAP) 

OPŁATY

Opłata za udostępnienie jednostkowych danych (dotyczy jednej osoby lub imion i nazwisk osób zameldowanych w jednym lokalu) zgromadzonych w rejestrze mieszkańców Świnoujścia lub rejestrze PESEL wynosi 31 zł.

Opłatę tę wnosi się na rachunek bankowy:

Urząd Miasta Świnoujście – 75 1240 3914 1111 0010 0965 1099 z zaznaczeniem "opłata za udostępnienie informacji o danych osobowych". Opłata ta stanowi dochód budżetu państwa.

Opłata skarbowa za ewentualne pełnomocnictwo - 17 zł od złożenia dokumentu stwierdzającego udzielenie pełnomocnictwa (od każdego stosunku pełnomocnictwa), gdy strona działa przez pełnomocnika. Zwolnione z tej opłaty są pełnomocnictwa udzielone małżonkowi, dzieciom, wnukom, rodzicom, dziadkom lub rodzeństwu.

Opłatę za pełnomocnictwo wnosi się na konto:

Urząd Miasta Świnoujście 95 1240 3914 1111 0010 0965 0933

Składający wniosek lub pełnomocnictwo jest zobowiązany dołączyć dowód zapłaty albo uwierzytelnioną kopię zapłaty nie później niż w ciągu 3 dni od chwili powstania obowiązku jej zapłaty, tzn. od dnia złożenia wniosku lub dokumentu stwierdzającego udzielenie pełnomocnictwa

REALIZACJA WNIOSKU

W terminie do 30 dni od daty wpływu poprawnego wniosku.

Odmowa udostępnienia danych z ww. rejestrów następuje w drodze decyzji administracyjnej.

TRYB ODWOŁAWCZY

Odwołanie od decyzji o odmowie udostępnienia danych wnosi się do Wojewody Zachodniopomorskiego za pośrednictwem Prezydenta Miasta Świnoujście. Odwołanie wnosi się w terminie 14 dni od dnia doręczenia decyzji.

PODSTAWA PRAWNA

  • Ustawa z 24 września 2010 r. o ewidencji ludności;
  • Ustawa z dnia 16.11.2006 r. o opłacie skarbowej;
  • Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 22.12.2017 r. w sprawie opłat za udostępnienie danych z rejestrów mieszkańców oraz rejestru PESEL;
  • Rozporządzenie Ministra Cyfryzacji z dnia 14 lipca 2022 r. w sprawie określenia wzorów wniosków o udostępnienie danych z rejestru mieszkańców i rejestru PESEL oraz trybu uzyskiwania zgody na udostępnienie danych;
  • Ustawa z 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego;
  • Ustawa z dnia 10 maja 2018 r. o ochronie danych osobowych.



Załączniki:

Szczegółowe informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych przez Gmine Świnoujście
Wniosek o udostępnienie danych z rejestru mieszkańców i rejestru PESEL