MIEJSCE ZŁOŻENIA DOKUMENTÓW

Urząd Miasta Świnoujście, ul. Wojska Polskiego 1/5, 72-600 Świnoujście
Biuro Obsługi Interesanta (parter)

KTO MOŻE WYSTĄPIĆ Z WNIOSKIEM

Wnioskodawcą może być osoba fizyczna, osoba prawna. Wnioskodawca może działać przez pełnomocnika, którym może być wyłącznie osoba fizyczna.
 
GODZINY PRZYJMOWANIA
godziny pracy wydziału:                               poniedziałek –piątek:                      7:30 – 15:30
Stanowisko Obsługi Interesanta:                  poniedziałek, wtorek, środa, piątek:  7:30 –  15:30                                                                                                                                    czwartek:                                       8:30 – 16:30

 

TERMIN I SPOSÓB ZAŁATWIENIA SPRAWY

Zgodnie z kodeksem postępowania administracyjnego załatwienie sprawy wymagającej postępowania wyjaśniającego powinno nastąpić nie później niż w ciągu miesiąca, a sprawy szczególnie skomplikowanej – nie później niż
w ciągu dwóch miesięcy od dnia wszczęcia postępowania (na podstawie kompletnego wniosku). Jednocześnie do terminów tych nie wlicza się terminów przewidzianych w przepisach dla dokonania określonych czynności, okresów zawieszenia postępowania oraz okresów opóźnień spowodowanych z winy innych podmiotów i z przyczyn niezależnych od organu wydającego decyzję. Z tych powodów w szczególnych przypadkach okres oczekiwania na decyzję wydłuża się do kilku miesięcy. Szczegółowe terminy wynikają ze specyfiki indywidualnych spraw.

 
TRYB ODWOŁAWCZY

Termin wniesienia odwołania od decyzji – 14 dni, od dnia doręczenia decyzji stronie. Odwołanie wnosi się do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Szczecinie za pośrednictwem Prezydenta Miasta Świnoujście.

 
PODSTAWA PRAWNA

  • Ustawa z dnia 21 marca 1985r. o drogach publicznych ( Dz. U. z 2020r. poz. 470 tj. z późn. zm.).
  • Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 1 czerwca 2004r. w sprawie określenia warunków udzielania zezwolenia na zajęcie pasa drogowego (Dz. U.  z 2016r.  poz. 1264).
  • Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. - Kodeks postępowania administracyjnego (jednolity tekst Dz. U. z 2021 r. poz. 735
    z późniejszymi zmianami);
  • Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. O opłacie skarbowej (jednolity tekst Dz. U. z 2020 r., poz. 1546 z późniejszymi zmianami).
  • Uchwała nr nr XXV/204/2020 Rady Miasta Świnoujście z  dnia 23 stycznia 2020 r. w sprawie ustalenia wysokości stawek opłat za zajęcie pasa drogowego dróg publicznych na cele niezwiązane z budową, przebudową, remontem, utrzymaniem i ochroną dróg (Dz. Urz. Woj. zachodniopomorskiego z dnia 25 lutego 2020r. poz. 1017 ze zmianami: Uchwała Nr XL/314/2020 Rady Miasta Świnoujście z dnia 26 listopada 2020 r. (Dz. Urz. Woj. zachodniopomorskiego z dnia 16 grudnia 2020r. poz. 5693), Uchwała Nr XLII/340/2021 Rady Miasta Świnoujście z dnia 28 stycznia 2021 r. (Dz. Urz. Woj. zachodniopomorskiego z dnia 8 marca 2021r. poz. 1003), Uchwała Nr XLVI/366/2021 Rady Miasta Świnoujście z dnia 22 kwietnia 2021 r. (Dz. Urz. Woj. zachodniopomorskiego z dnia 27 maja 2021r. poz. 2280).

 

OPŁATY

§ 1. Na drogach publicznych, położonych w granicach administracyjnych Gminy Miasto Świnoujście ustala się stawki opłat za zajęcie pasa drogowego dotyczące:
1) prowadzenia robót w pasie drogowym,
2) umieszczania w pasie drogowym urządzeń infrastruktury technicznej niezwiązanych z potrzebami zarządzania drogami lub potrzebami ruchu drogowego,
3) umieszczania w pasie drogowym obiektów budowlanych i tymczasowych obiektów budowlanych niezwiązanych z potrzebami zarządzania drogami lub potrzebami ruchu drogowego oraz reklam, 
4) zajęcia pasa drogowego na prawach wyłączności w celach innych niż wymienione w pkt  1-3.

§ 3. Za zajęcie pasa drogowego w celu, o którym mowa w § 1 pkt 2, ustala się następujące roczne stawki opłat za 1 m2 powierzchni pasa drogowego zajętego przez rzut poziomy umieszczonego urządzenia:

1) drogi krajowej

a) na obiekcie inżynierskim (np. mosty, wiadukty itp.) 100,00 zł

b) na pozostałym terenie 100,00 zł

2) drogi powiatowej i gminnej

a) na obiekcie drogowym inżynierskim (np. mosty, wiadukty itp.) 100,00 zł

b) na pozostałym terenie 100,00 zł

 

§ 6. Na drogach publicznych, położonych w granicach administracyjnych Gminy Miasto Świnoujście ustala się stawki opłat za zajęcie pasa drogowego na cele niezwiązane z budową, przebudową, remontem, utrzymaniem i ochroną dróg dotyczące:
1) prowadzenia w pasie drogowym robót dotyczących infrastruktury telekomunikacyjnej,
2) umieszczania w pasie drogowym urządzeń infrastruktury technicznej niezwiązanych z potrzebami zarządzania drogami lub potrzebami ruchu drogowego będących infrastrukturą telekomunikacyjną,
3) umieszczania w pasie drogowym obiektów budowlanych niezwiązanych z potrzebami zarządzania drogami lub potrzebami ruchu drogowego będących infrastrukturą telekomunikacyjną

§ 8. Za zajęcie pasa drogowego, o którym mowa w § 6 pkt 2, ustala się roczną stawkę opłaty za zajęcie 1 m2 powierzchni pasa drogowego zajętego przez rzut poziomy umieszczonego urządzenia:
1) w pasie drogowym drogi gminnej, powiatowej i krajowej poza drogowymi obiektami  inżynierskimi     20,00 zł
2) na obiekcie drogowym inżynierskim (np. mosty, wiadukty itp.)    20,00 zł     

  • opłata skarbowa za pełnomocnictwo - 17 zł
  • Wydanie decyzji nie podlega opłacie skarbowej.

Opłatę naliczoną w decyzji należy wnieść: 

w kasie Banku PEKAO S.A. w Urzędzie Miasta w Świnoujściu, ul. Wojska Polskiego 1/5
na rachunek Pekao SA, I Oddział w Świnoujściu nr 95 1240 3914 1111 0010 0965 0933 lub przelewem.

 

Opłatę skarbową należy wnieść:

w kasie Banku PEKAO S.A. w Urzędzie Miasta w Świnoujściu, ul. Wojska Polskiego 1/5
na rachunek Pekao SA, I Oddział w Świnoujściu nr 95 1240 3914 1111 0010 0965 0933 lub przelewem.

WYMAGANE WNIOSKI I DOKUMENTY

Wniosek na umieszczenie urządzeń w pasie drogowym należy składać jednocześnie z wnioskiem na wydanie zezwolenia na czasowe zajęcie pasa drogowego, jeżeli prace dotyczące zajęcia mają na celu mieszczenie urządzeń w pasie drogowym pamiętając, że pierwszym dniem umieszczenia urządzenia jest ostatni dzień czasowego zajęcia pasa drogowego.

Do wniosku należy wpisać:

  • dane Inwestora (wnioskodawcy), adres nr telefonu, NIP/REGON/PESEL
    nr  i  nazwa  drogi, odcinka, miejscowości,
  • Datę umieszczenia urządzeń w pasie drogowym ( początkową datą  jest ostatni dzień czasowego zajęcia pasa drogowego realizowanego w celu umieszczenia urządzeń których  dotyczy wniosek);
  • w tabelę znajdująca się na wniosku należy kolejno wpisać rodzaj urządzenia umieszczonego w pasie drogowym
  • wymiary zewnętrzne urządzenia w rzucie poziomym (długość i szerokość w przypadku czworoboku a w przypadku obiektu okrągłego jego średnicę
  • ilość sztuk urządzeń takich samych o tych samych rozmiarach
  • w ostatniej tabeli podać powierzchnię łączną zajęcia w m2 wyliczoną na podstawie danych z poprzednich tabeli.
  • informacje dot. Wykonawcy robót odpowiedzialnej za umieszczenie urządzeń

Do wniosku należy dołączyć:

  1. Szczegółowy plan sytuacyjny w skali 1 : 1000 lub 1 : 500 z zaznaczeniem kolorem czerwonym urządzeń  wbudowanych w pas drogowy i podaniem ich wymiarów.
  2. Kserokopie projektu budowlanego umieszczonego w pasie drogowym urządzenia.

Udzielone pełnomocnictwo wraz z dowodem opłaty skarbowej 17,00 PLN na konto Urzędu Miasta Świnoujście jeżeli w imieniu strony występuje pełnomocnik.