MIEJSCE ZŁOŻENIA DOKUMENTÓW
Urząd Miasta Świnoujście, ul. Wojska Polskiego 1/5, 72-600 Świnoujście
Biuro Obsługi Interesanta (parter)
 
KTO MOŻE WYSTĄPIĆ Z WNIOSKIEM
Wnioskodawcą może być osoba fizyczna, osoba prawna. Wnioskodawca może działać przez pełnomocnika, którym może być wyłącznie osoba fizyczna.
 
GODZINY PRZYJMOWANIA
godziny pracy wydziału:                        poniedziałek –piątek:                       7:30 – 15:30
Stanowisko Obsługi Interesanta:           poniedziałek, wtorek, środa, piątek:   7:30 – 15:30
                                                         czwartek:                                        8:30 – 16:30

 

TERMIN I SPOSÓB ZAŁATWIENIA SPRAWY

Zgodnie z kodeksem postępowania administracyjnego załatwienie sprawy wymagającej postępowania wyjaśniającego powinno nastąpić nie później niż w ciągu miesiąca, a sprawy szczególnie skomplikowanej – nie później niż w ciągu dwóch miesięcy od dnia wszczęcia postępowania (na podstawie kompletnego wniosku). Jednocześnie do terminów tych nie wlicza się terminów przewidzianych w przepisach dla dokonania określonych czynności, okresów zawieszenia postępowania oraz okresów opóźnień spowodowanych z winy innych podmiotów i z przyczyn niezależnych od organu wydającego decyzję. Z tych powodów w szczególnych przypadkach okres oczekiwania na decyzję wydłuża się do kilku miesięcy. Szczegółowe terminy wynikają ze specyfiki indywidualnych spraw.

 
TRYB ODWOŁAWCZY

Termin wniesienia odwołania od decyzji – 14 dni, od dnia doręczenia decyzji stronie. Odwołanie wnosi się do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Szczecinie za pośrednictwem Prezydenta Miasta Świnoujście.

 
PODSTAWA PRAWNA

  • Ustawa z dnia 21 marca 1985r. o drogach publicznych ( Dz. U. z 2018r. poz.2068 tj.
  •  z późn. zm.).
  • Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 1 czerwca 2004r. w sprawie określenia warunków udzielania zezwolenia na zajęcie pasa drogowego (Dz. U.
     z 2016r.  poz. 1264).
  • Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. - Kodeks postępowania administracyjnego (jednolity tekst Dz. U. z 2017 r. poz. 1257 z późniejszymi zmianami);
  • Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. O opłacie skarbowej (jednolity tekst Dz. U. z 2018 r., poz. 1044 z późniejszymi zmianami).
  • Uchwała nr XIII/91/2015 Rady Miasta Świnoujście z  dnia 24 września 2015 r.  sprawie wysokości stawek opłat za zajęcie pasa drogowego dróg publicznych. (Dz. Urz. Woj. zachodniopomorskiego z dnia 02 października 2015r. poz. 3701 ze zmianą Uchwała Nr XLIV/333/2017 Rady Miasta Świnoujście z dnia 31sierpnia 2017r (Dz. Urz. Woj. zachodniopomorskiego z dnia 08 września  2017r. poz. 3688).

OPŁATY
Wysokość opłaty wynosi:

  • Za zajęcie 1 m2 powierzchni pasa drogowego w celu:

1.Prowadzenia robót w pasie drogowym.

2.Umieszczania w pasie drogowym urządzeń infrastruktury technicznej niezwiązanej z potrzebami zarządzania drogami lub potrzebami ruchu drogowego.

3.Umieszczania w pasie drogowym obiektów budowlanych i tymczasowych obiektów budowlanych niezwiązanych z potrzebami zarządzania drogami lub potrzebami ruchu drogowego oraz reklam.

4.Zajęcia pasa drogowego na prawach wyłączności w celach innych niż wymienione w pkt 1-3.

1) drogi krajowej:

a) przy zajęciu jezdni do 50% szerokości 7,00 zł

b) przy zajęciu jezdni powyżej 50% do całkowitego zajęcia jezdni 10,00 zł

c) ciągów pieszych, placów, zatok postojowych, parkingów, ścieżek rowerowych o nawierzchniach innych niż bitumiczne, zjazdów 2,50 zł

d) pozostałych elementów pasa drogowego (trawniki, pobocza gruntowe itp.) 1,50 zł

e) ścieżek rowerowych o nawierzchniach bitumicznych 10,00 zł

2) drogi powiatowej i gminnej:

a) przy zajęciu jezdni do 50% szerokości 7,00 zł

b) przy zajęciu jezdni powyżej 50% do całkowitego zajęcia jezdni 10,00 zł

c) ciągów pieszych, placów, zatok postojowych, parkingów, ścieżek rowerowych o nawierzchniach innych niż bitumiczne, zjazdów 2,00 zł

d) pozostałych elementów pasa drogowego ( trawniki, pobocza gruntowe itp.) 1,00 zł

e) ścieżek rowerowych o nawierzchniach bitumicznych 10,00 zł

§ 3. Za zajęcie pasa drogowego w celu, o którym mowa w § 1 pkt 2, ustala się następujące roczne stawki opłat za 1 m2 powierzchni pasa drogowego zajętego przez rzut poziomy umieszczonego urządzenia:

1) drogi krajowej

a) na obiekcie inżynierskim (np. mosty, wiadukty itp.) 100,00 zł

b) na pozostałym terenie 100,00 zł

2) drogi powiatowej i gminnej

a) na obiekcie drogowym inżynierskim (np. mosty, wiadukty itp.) 100,00 zł

b) na pozostałym terenie 100,00 zł

  • opłata skarbowa za pełnomocnictwo - 17 zł
  • Wydanie decyzji nie podlega opłacie skarbowej.

Opłatę naliczoną w decyzji należy wnieść: 

w kasie Banku PEKAO S.A. w Urzędzie Miasta w Świnoujściu, ul. Wojska Polskiego 1/5
na rachunek Pekao SA, I Oddział w Świnoujściu nr 95 1240 3914 1111 0010 0965 0933 lub przelewem.

Opłatę skarbową należy wnieść:

w kasie Banku PEKAO S.A. w Urzędzie Miasta w Świnoujściu, ul. Wojska Polskiego 1/5
na rachunek Pekao SA, I Oddział w Świnoujściu nr 95 1240 3914 1111 0010 0965 0933 lub przelewem.

 
WYMAGANE WNIOSKI I DOKUMENTY
 
- wniosek o wydanie zezwolenia na zajęcie pasa drogi publicznej;

Do wniosku należy wpisać:
• dane Inwestora (wnioskodawcy), adres nr telefonu, NIP/REGON/PESEL
• nr  i  nazwa  drogi, odcinka, miejscowości
• rodzaj prowadzonych robót
• wymiary, powierzchnia oraz rodzaj zajętych elementów pasa drogowego na czas

  wykonywania robót  w rozbiciu na jezdnia, chodnik, pobocze
• informacje dot. Wykonawcy robót 
• informacje dot. Kierownika robót oraz Inspektorem nadzoru

Do wniosku należy dołączyć:

1. Zatwierdzony lub przygotowany do zatwierdzenia projekt tymczasowej organizacji ruchu

    oraz opis sposobu zabezpieczenia terenu pasa drogowego w okresie prowadzenia robót

    (w przypadku, jeżeli zajęcie wpływa na ruch kołowy lub pieszy, lub ogranicza widoczność

    albo powoduje wprowadzenie zmian w istniejącej organizacji ruchu pojazdów lub

    pieszych) w tym szczegółowy plan sytuacyjny w skali 1:1000 lub 1:500 z zaznaczeniem

    kolorem czerwonym granic i podaniem wymiarów planowanej powierzchni zajęcia pasa

    drogowego mapy sytuacyjnej w skali 1:10000 lub 1 25000;

  1. Informację o sposobie zabezpieczenia robót, (jeżeli nie jest wymagany projekt organizacji ruchu który te informacje już zawiera.
  2. Kopię decyzji na lokalizację urządzenia i sposobu odbudowy pasa drogowego po robotach.
    1. Uzgodniony projekt budowlany z Zarządca drogi w przypadku wbudowywania w pas drogowy przyłączy elektrycznych, wodnosanitarnych, deszczowych lub kanalizacyjnych,
      a także zjazdów z drogi publicznej na teren posesji.
    2. Harmonogram robót jeżeli są one wykonywane etapowo lub są rozbudowane czasowo zawierający kolejne fazy robót z możliwością podziału etapów na poszczególne dni.
    3. Decyzję – pozwolenie na budowę inwestycji lub przyjęcie zgłoszenia przez odpowiedni organ administracji architektoniczno-budowlanej lub oświadczenie o zgłoszeniu budowy lub posiadaniu pozwolenia na budowę.
    4. Udzielone pełnomocnictwo wraz z dowodem opłaty 17,00 PLN na konto Urzędu Miasta Świnoujście jeżeli w imieniu strony występuje pełnomocnik.

 

 

 

 



Załączniki:

wniosek o wydanie zezwolenia na czasowe zajęcie pasa drogowego.pdf
wniosek o wydanie zezwolenia na czasowe zajęcie pasa drogowego.doc