MIEJSCE ZŁOŻENIA DOKUMENTÓW

Urząd Miasta Świnoujście, ul. Wojska Polskiego 1/5, 72-600 Świnoujście

  • Biuro Obsługi Interesanta (parter)
  • Stanowisko Obsługi Interesanta – delegatura Wydziału Urbanistyki i Architektury (parter)

 

   KTO MOŻE WYSTĄPIĆ Z WNIOSKIEM

Wnioskodawcą może być osoba fizyczna, osoba prawna, samorządowa jednostka organizacyjna oraz organizacja społeczna ze względu na swój interes prawny. Wnioskodawca może działać przez pełnomocnika, którym może być wyłącznie osoba fizyczna.


  GODZINY PRZYJMOWANIA

  • godziny pracy wydziału:              poniedziałek –piątek:                         7:30 – 15:30
  • Stanowisko Obsługi Interesanta:   poniedziałek, wtorek, środa piątek:    7:30 – 15:30

                                                         czwartek:                                           8:30 – 16:30


 TERMIN I SPOSÓB ZAŁATWIENIA SPRAWY

Do 7 dni.

Do terminów nie wlicza się terminów przewidzianych w przepisach prawa dla dokonania określonych czynności, okresów zwieszenia postępowania oraz okresów opóźnień spowodowanych z winy strony albo z przyczyn niezależnych od organu.

 

TRYB ODWOŁAWCZY

Zażalenie wnosi się do Samorządowego Kolegium Odwoławczego za pośrednictwem organu, który wydał postanowienie o odmowie wydania zaświadczenia (zażalenie składa się w Biurze Obsługi Interesanta). Zażalenie wnosi się w terminie 7 dni od dnia doręczenia postanowienia stronie.

 

PODSTAWA PRAWNA
  • Ustawa z dnia 24 czerwca 1994 r. O własności lokali (jednolity tekst Dz. U. z 2018 r., poz. 716 ze zm.);
  • Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. - Kodeks postępowania administracyjnego (jednolity tekst Dz. U. z 2017 r. poz. 1257 z późniejszymi zmianami);
  • Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. O opłacie skarbowej (jednolity tekst Dz. U. z 2018 r., poz. 1044 z późniejszymi zmianami).

 

     OPŁATY

Obowiązek zapłaty opłaty skarbowej powstaje z chwilą złożenia wniosku.

Opłata skarbowa:

  • za wydanie zaświadczenia - 17,00 zł.

 

Wydanie zaświadczenia w sprawach budownictwa mieszkaniowego jest zwolnione z opłaty skarbowej.

 

Opłatę skarbową można wnieść:

  • w kasie Banku PEKAO S.A. w Urzędzie Miasta w Świnoujściu, ul. Wojska Polskiego 1/5
  • na rachunek Pekao SA, I Oddział w Świnoujściu nr 95 1240 3914 1111 0010 0965 0933

 
      WYMAGANE WNIOSKI I DOKUMENTY

1)      wniosek o wydanie zaświadczenia o samodzielności lokali mieszkalnych lub użytkowych;

2)      dokumentacja w 2 egz. zawierająca:

-  opis (podstawowe informacje dotyczące budynku oraz ogólne dane dot. lokalu, jak: określenie funkcji budynku,  w którym położony jest lokal, ilość kondygnacji, ilość lokali w budynku, konstrukcja budynku, położenie lokalu, wysokość lokalu, wyposażenie w instalacje, przewody kominowe i wentylacyjne);

- część rysunkowa obejmująca rzut kondygnacji z oznaczonym położeniem lokalu,  przynależnych pomieszczeń oraz rzut lokalu w czytelnej skali;

dokumentacja musi być opatrzona oświadczeniem osoby posiadającej uprawnienia budowlane w specjalności architektonicznej lub konstrukcyjno-budowlanej potwierdzającym, że dany lokal spełnia warunki samodzielności;

3)      decyzja o pozwoleniu na budowę lub dowód skutecznie dokonanego zgłoszenia budowy ;

4)      decyzja o pozwoleniu na użytkowanie lub dowód skutecznie dokonanego zawiadomienia o zakończeniu budowy wraz z kopią dokumentacji powykonawczej przejętej przez  PINB Świnoujście w procedurze przyjęcia budynku do użytkowania z naniesionymi przez projektanta nieistotnymi zmianami od udzielonego pozwolenia na budowę; 

5)      ważna opinia kominiarska z oględzin – ekspertyzy urządzeń kominowych, wentylacyjnych i spalinowych;

6)      pełnomocnictwo udzielone osobie fizycznej działającej w imieniu wnioskodawcy;

7)      dowód zapłaty opłaty skarbowej.

 

  UWAGI

Samodzielny lokal mieszkalny, a także lokal o innym przeznaczeniu może stanowić odrębną nieruchomość.

Ustanowienie odrębnej własności samodzielnego lokalu następuje zgodnie z ustaleniami miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego albo treścią decyzji o warunkach zabudowy i zagospodarowania terenu oraz zgodnie z pozwoleniem na budowę albo skutecznie dokonanym zgłoszeniem, i zgodnie z pozwoleniem na użytkowanie albo skutecznie dokonanym zawiadomieniem o zakończeniu budowy. Nie dotyczy to budynków istniejących przed dniem 1 stycznia 1995 r. lub wybudowanych na podstawie pozwolenia na budowę wydanego przed tą datą.

Odrębną nieruchomość w budynku mieszkalnym jednorodzinnym mogą stanowić co najwyżej dwa samodzielne lokale mieszkalne. Ograniczenie to nie ma zastosowania do budynków, które zostały wybudowane na podstawie pozwolenia na budowę wydanego przed dniem 11 lipca 2003 r.



Załączniki:

Wniosek o wydanie zaświadczenia o samodzielności lokalu.doc