MIEJSCE ZŁOŻENIA DOKUMENTÓW

Urząd Miasta Świnoujście, ul. Wojska Polskiego 1/5, 72-600 Świnoujście

  • Biuro Obsługi Interesanta (parter)
  • Stanowisko Obsługi Interesanta – delegatura Wydziału Urbanistyki i Architektury (parter)

 
   KTO MOŻE WYSTĄPIĆ Z WNIOSKIEM

Wnioskodawcą może być osoba fizyczna, osoba prawna, samorządowa jednostka organizacyjna oraz organizacja społeczna. Wnioskodawca może działać przez pełnomocnika, którym może być wyłącznie osoba fizyczna.

 
   GODZINY PRZYJMOWANIA

  • godziny pracy wydziału:                      poniedziałek –piątek:                    7:30 – 15:30
  • Stanowisko Obsługi Interesanta:     poniedziałek, wtorek, środa, piątek:     7:30 – 15:30

                                              czwartek:                                                          8:30 – 16:30

 
     TERMIN I SPOSÓB ZAŁATWIENIA SPRAWY

Załatwienie sprawy wymagającej postępowania wyjaśniającego powinno nastąpić nie później niż w ciągu miesiąca, a sprawy szczególnie skomplikowanej – nie później niż w ciągu dwóch miesięcy od dnia wszczęcia postępowania (na podstawie kompletnego wniosku).

 

Do terminów tych nie wlicza się terminów przewidzianych w przepisach dla dokonania określonych czynności, okresów zawieszenia postępowania oraz okresów opóźnień spowodowanych z winy innych podmiotów i z przyczyn niezależnych od organu wydającego decyzję.

 

TRYB ODWOŁAWCZY

Odwołanie wnosi się do Wojewody Zachodniopomorskiego za pośrednictwem Prezydenta Miasta Świnoujście, który wydał decyzję . Odwołanie składa się w Biurze Obsługi Interesanta w terminie 14 dni od dnia doręczenia decyzji stronie.

 

PODSTAWA PRAWNA
  • Ustawa z dnia 7 lipca 1994 r. - Prawo budowlane (jednolity tekst Dz.U. 2018 poz. 1202
    z późn.zm.).
  • Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. - Kodeks postępowania administracyjnego (tekst Dz. U. z 2017 r. poz. 1257 z późn.zm.).
  • Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. O opłacie skarbowej (jednolity tekst Dz. U. z 2018 r., poz. 1044 z późn.zm.).

 OPŁATY

Wysokość opłaty skarbowej wynosi:

  • pozwolenie na rozbiórkę (za każdy obiekt) – 36 zł
  • za pełnomocnictwo – 17 zł

 

Opłatę skarbową można wnieść:

  • w kasie Banku PEKAO S.A. w Urzędzie Miasta w Świnoujściu, ul. Wojska Polskiego 1/5
  • na rachunek Pekao SA, I Oddział w Świnoujściu nr 95 1240 3914 1111 0010 0965 0933

 

Nie podlega opłacie skarbowej:

  • wydanie pozwolenia w sprawach budownictwa mieszkaniowego,
  • wydanie pozwolenia w sprawach nauki, szkolnictwa i oświaty pozaszkolnej oraz ochrony zdrowia.

Zwalnia się z opłaty skarbowej jednostki budżetowe i jednostki samorządu terytorialnego.

 
WYMAGANE WNIOSKI I DOKUMENTY

  • wniosek o pozwolenie na budowę lub rozbiórkę (druk B-1)
  • zgodę właściciela obiektu;
  • szkic usytuowania obiektu budowlanego;
  • opis zakresu i sposobu prowadzenia robót rozbiórkowych;
  • opis sposobu zapewnienia bezpieczeństwa ludzi i mienia;
  • pozwolenia, uzgodnienia lub opinie innych organów, a także inne dokumenty, wymagane przepisami szczególnymi; nie dotyczy to uzgodnienia i opinii uzyskiwanych w ramach oceny oddziaływania przedsięwzięcia na środowisko albo oceny oddziaływania przedsięwzięcia na obszar Natura 2000;
  • w zależności od potrzeb 4 egzemplarze projektu rozbiórki obiektu;
  • pełnomocnictwo udzielone osobie fizycznej działającej w imieniu inwestora;
  • dowód zapłaty opłaty skarbowej.

 

 



Załączniki: