GODZINY PRZYJMOWANIA KLIENTÓW
Godziny pracy wydziału:               poniedziałek - piątek: 7:00 – 15:00
Stanowisko Obsługi Interesanta:  poniedziałek - piątek: 7:00 – 15:00

WYMAGANE DOKUMENTY
Wniosek o wydanie zezwolenia na lokalizację obiektów budowlanych lub urządzeń niezwiązanych z potrzebami zarządzania drogami lub potrzebami ruchu drogowego oraz reklam w pasie drogi publicznej;

Do wniosku należy dołączyć:

1. Dwa egzemplarze aktualnej mapy zasadniczej  w skali 1:500 z określoną lokalizacją obiektów budowlanych, urządzeń, reklam.
2. W przypadku ustanowienia pełnomocnika - oryginał lub poświadczony odpis pełnomocnictwa.
3. W przypadku, gdy wnioskodawca jest przedsiębiorcą należy przedłożyć dokumenty rejestrowe firmy (KRS, REGON,wpis do ewidencji działalności gospodarczej).
4. Dowód uiszczenia opłaty skarbowej (o ile istnieje konieczność jej uiszczenia).

SPOSOBY ZŁOŻENIA DOKUMENTÓW                                                 Urząd Miasta Świnoujście, ul. Wojska Polskiego 1/5, 72-600 Świnoujście
Stanowisko Obsługi Interesanta (SOI)
 

OPŁATY
Wniosek nie podlega opłacie skarbowej.
Za złożenie dokumentu stwierdzającego udzielenie pełnomocnictwa 
(prokury) lub jego odpisu opłata skarbowa wynosi 17 zł.

Opłatę skarbową można wnieść:
Na rachunek PEKAO S.A., I Oddział w Świnoujściu nr 95 1240 3914 1111 0010 0965 0933 lub w opłatomacie zlokalizowanym w budynku Urzędu Miasta Świnoujście przy ul. Wojska Polskiego 1/5.
                                               
 
REALIZACJA WNIOSKU
Zgodnie z kodeksem postępowania administracyjnego załatwienie sprawy wymagającej postępowania wyjaśniającego powinno nastąpić nie później niż w ciągu miesiąca, a sprawy szczególnie skomplikowanej – nie później niż w ciągu dwóch miesięcy od dnia wszczęcia postępowania (na podstawie kompletnego wniosku). Jednocześnie do terminów tych nie wlicza się terminów przewidzianych w przepisach dla dokonania określonych czynności, okresów zawieszenia postępowania oraz okresów opóźnień spowodowanych z winy innych podmiotów i z przyczyn niezależnych od organu wydającego decyzję. Z tych powodów w szczególnych przypadkach okres oczekiwania na decyzję wydłuża się do kilku miesięcy. Szczegółowe terminy wynikają ze specyfiki indywidualnych spraw.

ODBIÓR DOKUMENTU                                                                                     Wysyłka listowna lub odbiór osobisty.


 
TRYB ODWOŁAWCZY
Od decyzji przysługuje stronie prawo wniesienia odwołania do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Szczecinie, w terminie 14 dni od daty jej doręczenia. Odwołanie wnosi się za pośrednictwem Prezydenta Miasta Świnoujście. Odwołanie nie podlega opłacie skarbowej. 

WAŻNE INFORMACJE

-

PODSTAWA PRAWNA

  • Ustawa z dnia 21 marca 1985 r. o drogach publicznych (Dz.U. z 2024 r., poz. 320);
  • Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. - Kodeks postępowania administracyjnego (Dz.U. z 2024 r. poz. 572);
  • Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. O opłacie skarbowej (Dz.U. z 2023r., poz. 2111).

 
 



Załączniki:

WNIOSEK O LOKALIZACJE OBIEKTÓW