Wniosek o zarejestrowanie dziennika budowy 

GODZINY PRZYJMOWANIA KLIENTÓW

poniedziałek:               7:00 – 15:00
wtorek:                         7:00 – 15:00
środa:                          7:00 – 15:00
czwartek:                     7:00 – 15:00
piątek:                          7:00 – 15:00
sobota i niedziela:         nieczynne 

Telefon kontaktowy: 91 321 31 02


WYMAGANE DOKUMENTY:

• wniosek o zarejestrowanie dziennika budowa;
• kserokopia prawomocnej decyzji o pozwoleniu na budowę/rozbiórkę;
• pełnomocnictwo udzielone osobie fizycznej działającej w imieniu inwestora;
• dowód zapłaty opłaty skarbowej za pełnomocnictwo;
• dziennik budowy do zarejestrowania (opcjonalnie);   
• kserokopia pierwszej i ostatniej zapisanej strony dziennika budowy – w przypadku wystąpienia o kolejny tom.


SPOSOBY ZŁOŻENIA DOKUMENTÓW

1. Osobiście 
Biuro Obsługi Interesantów oraz delegatura Wydziału Urbanistyki
i Architektury 
ul. Wojska Polskiego 1/5
72-600 Świnoujście 

2. Wysyłka tradycyjna (Poczta Polska, kurier) na adres:
Prezydent Miasta Świnoujście/ Wydział Urbanistyki i Architektury 
ul. Wojska Polskiego 1/5
72-600 Świnoujście

3. Za pośrednictwem platformy teleinformatycznej ePuap: 
/umswinoujscia/skrytka


OPŁATY

Wysokość opłaty skarbowej za pełnomocnictwo – 17 zł

Opłatę skarbową można wnieść:
- w opłatomacie Banku PEKAO S.A. w Urzędzie Miasta w Świnoujściu, 
  ul. Wojska Polskiego 1/5
- na rachunek Pekao SA, I Oddział w Świnoujściu 
  nr 95 1240 3914 1111 0010 0965 0933


REALIZACJA WNIOSKU

Wnioskodawcą może być inwestor, który uzyskał pozwolenie na budowę/rozbiórkę lub  inwestor, który nabył prawo do wykonywania robót budowlanych na podstawie zgłoszenia budowy. Wnioskodawca może działać przez pełnomocnika, którym może być wyłącznie osoba fizyczna.


TRYB ODWOŁAWCZY

Nie przysługuje.


WAŻNE INFORMACJE 
TERMIN I SPOSÓB ZAŁATWIENIA SPRAWY

Rejestracja dziennika budowy następuje w terminie 3 dni od dnia złożenia wniosku, jeżeli decyzja o pozwoleniu na budowę stała się wykonalna albo inwestor nabył prawo do wykonywania robót budowlanych na podstawie zgłoszenia budowy. Urząd wydaje 9 stronicowy dziennik budowy bez opłaty. Istnieje ewentualność przedłożenia wraz z wnioskiem swojego dziennika budowy.

KOLEJNE TOMY DZIENNIKA BUDOWY

Otrzymanie kolejnych tomów dziennika, następuje po złożeniu nowego wniosku o zarejestrowanie dziennika budowy. Należy wtedy dodatkowo przedłożyć kserokopię ze strony tytułowej dziennika oraz ostatniej strony, dotyczącej wpisów z przebiegu robót budowlanych.


PODSTAWA PRAWNA

• Ustawa z dnia 7 lipca 1994r. - Prawo budowlane
• Ustawa z dnia 14 czerwca 1960r. - Kodeks postępowania administracyjnego
• Ustawa z dnia 16 listopada 2006r. - O opłacie skarbowej
• Rozporządzenie Ministra Rozwoju i Technologii z dnia 22 grudnia 2022 r.
w sprawie dziennika budowy oraz systemu Elektroniczny Dziennik Budowy 


UWAGI

• dziennik może być zarejestrowany jedynie na podstawie ostatecznej decyzji pozwolenia na budowę/rozbiórkę;
• pełnomocnictwo – jeśli dziennik ma odebrać osoba upoważniona przez Inwestora 
• opłata skarbowa za pełnomocnictwo
• rejestracja dziennika nie jest wystarczająca do rozpoczęcia budowy;
• zawiadomienie o rozpoczęciu robót budowlanych wraz z oświadczeniem kierownika budowy i inspektora nadzoru inwestorskiego należy złożyć w Powiatowym Inspektoracie Nadzoru Budowlanego w Świnoujściu - ul. Wojska Polskiego ½, 72-600 Świnoujście;
• przy wykonywaniu obiektu budowlanego metodą montażu dodatkowo prowadzi się dziennik montażu.



Załączniki:

Wniosek o zarejestrowanie dziennika budowy