Podstawa prawna: art. 18 ustawy z dnia 5 stycznia 2011r. o kierujących pojazdami 
(t.j. Dz. U. z 2020 r. poz. 1268 z późn. zm.), rozdział 3 rozporządzenia Ministra Infrastruktury 
i Budownictwa z dnia 24 lutego 2016r. w sprawie wydawania dokumentów stwierdzających uprawnienia do kierowania pojazdami (Dz. U. 2016 poz. 231 z późn. zm.)

 

I. WYMAGANE DOKUMENTY: 

1. Wniosek o zmianę stanu faktycznego wymagającego zmian zawartych w prawie jazdy, pozwoleniu do kierowania tramwajem (druk wniosku do pobrania w Wydziale Komunikacji, w pokoju nr 5)   

2. Załączniki: 

- - wyraźna, aktualna, kolorowa fotografia, przedstawiająca osobę w pozycji frontalnej (wykonana nie wcześniej niż 6 miesięcy przed dniem złożenia wniosku) o wymiarach 
3,5 x 4,5 cm

- kserokopia posiadanego prawa jazdy 

- dowód uiszczenia opłaty

3. Do wglądu: 

- dowód osobisty 

- prawo jazdy 

 

II. OPŁATY: 

Opłata za wydanie prawa jazdy - 100 zł.

Opłata ewidencyjna - 0,50 zł.

Opłatę można dokonać na jednym druku, wpisując w tytule: „opłata za wydanie prawa jazdy 
i opłata ewidencyjna”

Opłaty można dokonać w kasie Urzędu Miasta , lub  na konto Urzędu – 95 1240 3914 1111 0010 0965 0933.

 

 

IV. JEDNOSTKA ODPOWIEDZIALNA: 

Wydział Komunikacji (WKM)

Państwowa Wytwórnia Papierów Wartościowych

 

V. TRYB ODWOŁAWCZY: 

Odwołanie wnosi się do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Szczecinie za pośrednictwem organu, który wydał decyzję (odwołanie składa się w Biurze Obsługi Interesanta Odwołanie wnosi się w terminie 14 dni od dnia doręczenia decyzji stronie).

 

VI. UWAGI: 

Do odbioru nowego dokumentu konieczne jest przedłożenie poprzedniego prawa jazdy, celem jego unieważnienia