Podstawa prawna: art. 18 ustawy z dnia 5 stycznia 2011r. o kierujących pojazdami (Dz. U. 2017 poz. 978 z późn. zm.), rozdział 3 rozporządzenia Ministra Infrastruktury i Budownictwa z dnia 24 lutego 2016r. w sprawie wydawania dokumentów stwierdzających uprawnienia do kierowania pojazdami (Dz. U. 2016 poz. 231)

 

I. WYMAGANE DOKUMENTY:

1. Wniosek o zmianę stanu faktycznego wymagającego zmian zawartych w prawie jazdy, pozwoleniu do kierowania tramwajem (druk wniosku do pobrania w Wydziale Komunikacji, w pokoju nr 5)  

2. Załączniki:

- - wyraźna, aktualna, kolorowa fotografia, przedstawiająca osobę w pozycji frontalnej (wykonana nie wcześniej niż 6 miesięcy przed dniem złożenia wniosku) o wymiarach 3,5 x 4,5 cm

- kserokopia posiadanego prawa jazdy

- dowód uiszczenia opłaty

3. Do wglądu:

- dowód osobisty

- prawo jazdy

 

II. OPŁATY:

Opłata za wydanie prawa jazdy - 100 zł.

Opłata ewidencyjna - 0,50 zł.

Opłatę można dokonać na jednym druku, wpisując w tytule: „opłata za wydanie prawa jazdy i opłata ewidencyjna”

Opłaty można dokonać w kasie Urzędu Miasta , lub  na konto Urzędu – 95 1240 3914 1111 0010 0965 0933.

 

IV. JEDNOSTKA ODPOWIEDZIALNA:

Wydział Komunikacji (WKM)

Państwowa Wytwórnia Papierów Wartościowych

 

V. TRYB ODWOŁAWCZY:

Odwołanie wnosi się do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Szczecinie za pośrednictwem organu, który wydał decyzję (odwołanie składa się w Biurze Obsługi Interesanta Odwołanie wnosi się w terminie 14 dni od dnia doręczenia decyzji stronie).

 

VI. UWAGI:

Do odbioru nowego dokumentu konieczne jest przedłożenie poprzedniego prawa jazdy, celem jego unieważnienia.