PODSTAWA PRAWNA:
Ustawa z dnia 29 sierpnia 1997 r. o usługach hotelarskich oraz usługach pilotów wycieczek i przewodników turystycznych, Rozporządzenie Ministra Gospodarki i Pracy z dnia 19 sierpnia 2004 r. w sprawie obiektów hotelarskich i innych obiektów, w których są świadczone usługi hotelarskie 

I. WYMAGANE DOKUMENTY:
1. Wniosek o dokonanie wpisu do ewidencji obiektów, w których są świadczone usługi hotelarskie obiektu, nie będącego obiektem hotelarskim w rozumieniu ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. o usługach hotelarskich oraz usługach pilotów wycieczek i przewodników turystycznych.

II. OPŁATY:
Wpis do ewidencji innych obiektów świadczących usługi hotelarskie jest bezpłatny. Wydanie zaświadczenia o wpisie, odbywa się na wniosek i podlega opłacie skarbowej wynoszącej 17 zł, na podstawie art. 4 oraz części II ust. 21 Załącznika do ustawy z dnia 16 listopada 2006 o opłacie skarbowej. 

III. JEDNOSTKA ODPOWIEDZIALNA:
Wydział Promocji, Turystyki, Kultury i Sportu

IV. UWAGI:
1. W przypadku stwierdzenia braków formalnych we wniosku (brak kompletu dokumentów), wnioskodawca zostanie wezwany do ich usunięcia w wyznaczonym terminie nie krótszym niż 7 dni od daty otrzymania wezwania. Niewykonanie wezwania w podanym terminie skutkuje pozostawieniem sprawy bez rozpoznania, na podstawie art. 64 § 2 ustawy z dnia  14 czerwca 1960 r Kodeks postępowania administracyjnego.
2. Wnioskodawca ma obowiązek zgłosić się do Wydziału podatków i opłat lokalnych w celu założenia konta inkasenta opłaty uzdrowiskowej, zgodnie z Uchwałą Nr LIV/442/2021 Rada Miasta Świnoujście z dnia 25 listopada 2021 r. w sprawie poboru opłaty uzdrowiskowej w drodze inkasa.



Załączniki:

Zaprzestanie swiadczenia uslug.doc
Wniosek o wpis do ewidencji obiektow.pdf