Miejsce złożenia dokumentów/załatwienia sprawy: Stanowisko Obsługi Interesantów (parter budynku) lub Wydział Ochrony Środowiska i Leśnictwa (budynek przy ul. Wyspiańskiego 35c, pok. 202)

Kto może wystąpić z wnioskiem/zainicjować sprawę: właściciel nieruchomości jednorodzinnej (w rozumieniu ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach), wspólnota mieszkaniowa, spółdzielnia mieszkaniowa

Godziny przyjmowania klientów: 7.00 – 15.00

Termin i sposób załatwienia sprawy: Deklaracje powinny być składane w terminie 14 dni od dnia zamieszkania na danej nieruchomości pierwszego mieszkańca / do dnia 10 lutego każdego roku w przypadku nieruchomości już zamieszkiwanej

Uwagi: Terminem wniesienia opłaty za pierwsze dwa miesiące roku kalendarzowego jest dzień 15 luty

Podstawa prawna: art. 6m ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach

Wymagane wnioski i dokumenty: do wypełnienia deklaracji niezbędna jest informacja z Zakładu Wodociągów i Kanalizacji Sp. z o. o. w Świnoujściu o zużyciu wody za poprzedni rok kalendarzowy z danej nieruchomości.

Aby wyliczyć wysokość miesięcznej opłaty należy roczne zużycie wody podzielić przez 12 miesięcy, pomnożyć przez stawkę opłaty.

Wysokość stawki opłaty: 8,40 zł za 1m3 zużytej wody.

Wysokość zwolnienia w przypadku nieruchomości jednorodzinnych kompostujących bioodpady w kompostowniku przydomowym: 0,50 zł za 1 m3 zużytej  wody - ulga obowiązuje wyłącznie w momencie gdy wszystkie wytworzone bioodpady są kompostowane w przydomowym kompostowniku.

Jeżeli wyliczona opłata w punkcie 16 lub 22 wynosi więcej niż 7,8% przeciętnego miesięcznego dochodu rozporządzalnego na 1 osobę ogółem za gospodarstwo domowe należy wpisać jego równowartość w punkcie 23. Zgodnie z obwieszczeniem Prezesa Głównego Urzędu Statystycznego z dnia 29 marca 2021 r. jest to kwota 149,68 zł. (wskazana kwota zmienia się ze względu na coroczną zmianę obwieszczenia)

Uwaga mieszkańcy!!!

Zgodnie z obwieszczeniem Prezesa Głównego Urzędu Statystycznego z dnia 30 marca 2022 r. zmienia się przeciętny miesięczny dochód rozporządzalny na 1 osobę ogółem za gospodarstwo domowe. Od 1 kwietnia maksymalna opłata za gospodarstwo domowe wynosi: 160,83 zł. Wszyscy mieszkańcy, którzy do tej pory złożyli deklarację z maksymalną kwota opłaty 149,68 zł, są zobowiązani do złożenia kolejnej deklaracji.

Ze zwolnienia nie mogą skorzystać właściciele nieruchomości w których prowadzone jest więcej niż jedno gospodarstwo domowe lub gdy w obrębie nieruchomość prowadzony jest wynajem.



Załączniki:

deklaracja o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi