Podstawa prawna: art. 31 w związku z art. 27 ust. 1 oraz art. 40 i art. 41 ustawy z dnia 24 września 2010 r. o ewidencji ludności (Dz. U. z  2017 r., poz. 657 ze zm.), Rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 13 grudnia 2017 r. w sprawie określenia wzorów i sposobu wypełniania formularzy stosowanych przy wykonywaniu obowiązku meldunkowego (Dz. U. z 2017 r., poz. 2411).

WYMAGANE DOKUMENTY:

1. Wypełniony i podpisany formularz "ZGŁOSZENIE POBYTU STAŁEGO/PERMANENT RESIDENCE REGISTRATION FORM" lub "ZGŁOSZENIE POBYTU CZASOWEGO/TEMPORARY RESIDENCE REGISTRATION FORM" (odrębny dla każdej osoby, również dla dziecka).
2. Załączniki:
   • pisemne wyjaśnienie dotyczące przyczyn braku potwierdzenia pobytu osoby w lokalu.
3. Do wglądu:
    • obywatel Polski - dowód osobisty lub paszport,
    • cudzoziemiec – właściwy dokument zezwalający na pobyt na terenie Rzeczypospolitej 

      Polskiej.

W przypadku zgłoszenia zameldowania przez pełnomocnika dodatkowo:
   • pisemne pełnomocnictwo do zameldowania,
   • dowód osobisty lub paszport pełnomocnika,
   • w przypadku reprezentowania cudzoziemca, pełnomocnik przedkłada właściwy dokument

      zezwalający na pobyt cudzoziemca na terenie Rzeczypospolitej Polskiej.

OPŁATY:

Brak.

TERMIN I SPOSÓB ZAŁATWIENIA SPRAWY:

Załatwienie sprawy następuje poprzez wydanie decyzji administracyjnej w terminie do 2 miesięcy od daty złożenia wymaganych dokumentów (w przypadku spraw skomplikowanych termin może ulec przedłużeniu).

JEDNOSTKA ODPOWIEDZIALNA:

Wydział Spraw Obywatelskich i Urząd Stanu Cywilnego

TRYB ODWOŁAWCZY:

Odwołanie wnosi się do Wojewody Zachodniopomorskiego za pośrednictwem organu, który wydał decyzję. Odwołanie wnosi się w terminie 14 dni od dnia doręczenia decyzji.

 UWAGI:

1. Procedurę – „Postępowanie administracyjne w sprawie zameldowania” stosuje się w przypadku gdy wnioskodawca nie może uzyskać na formularzu "ZGŁOSZENIE POBYTU STAŁEGO/PERMANENT RESIDENCE REGISTRATION FORM" lub "ZGŁOSZENIE POBYTU CZASOWEGO/TEMPORARY RESIDENC  REGISTRATION FORM" potwierdzenia faktu zamieszkiwania dokonanego przez osobę posiadającą tytuł prawny do lokalu w formie czytelnego podpisu z oznaczeniem daty jego złożenia. W tej sytuacji zameldowanie następuje w formie decyzji administracyjnej po przeprowadzeniu postępowania administracyjnego mającego na celu potwierdzenie faktu zamieszkania we wskazanym w formularzu lokalu.
2. W przypadku pobytu czasowego należy podać czasokres zameldowania.

 



Załączniki:

Wniosek o zameldowanie na pobyt czasowy.DOC
Wniosek o zameldowanie na pobyt stały.DOC
Szczegółowe informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych przez Gmine Świnoujście.doc