Podstawa prawna: art. 44 ust. 1 pkt. 3, art. 49 ustawy z dnia 28 listopada 2014 r. Prawo o aktach stanu cywilnego (Dz. U. z 2021 poz. 709 ze zm.)

I.WYMAGANE DOKUMENTY:

1. Wniosek o wydanie zaświadczenia o stanie cywilnym
2. Do wglądu:
• dokument tożsamości wnioskodawcy.

II.OPŁATY:

Opłata skarbowa:
• za zaświadczenie – 38,00 zł

III.TERMIN ZAŁATWIENIA SPRAWY:

Od ręki (w sprawach szczególnie skomplikowanych zgodnie z kpa).

IV.JEDNOSTKA ODPOWIEDZIALNA:

Urząd Stanu Cywilnego
ul. Wyspiańskiego 35c
tel. 91 321 24 79

V.TRYB ODWOŁAWCZY:

Odwołanie wnosi się do Wojewody Zachodniopomorskiego w Szczecinie za pośrednictwem organu, który wydał decyzję. Odwołanie wnosi się w terminie 14 dni od daty doręczenia decyzji stronie.

VI.UWAGI:

Zaświadczenie można:
• odebrać osobiście w USC, w którym złożono wniosek,
• otrzymać przesyłką tradycyjną - listownie,
• otrzymać w formie dokumentu elektronicznego na skrzynkę na platformie ePUAP.

Samodzielnie: https://www.gov.pl/web/gov/uzyskaj-zaswiadczenie-o-stanie-cywilnym

 



Załączniki:

Wniosek o zaświadczenie o stanie cywilnym.pdf
Szczegółowe informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych przez Gmine Świnoujście