Podstawa prawna: art. 52 ustawy z dnia 28 listopada 2014 r. Prawo o aktach stanu cywilnego (Dz. U. z 2020 poz. 463 ze zm.)

I. WYMAGANE DOKUMENTY (do wglądu):
1. gdy rodzice są małżeństwem:
- dowody osobiste rodziców
- odpis skrócony aktu małżeństwa, jeżeli małżeństwa było zawarte poza Świnoujściem
2. gdy matka jest panną:
- dowód osobisty matki
- odpis skrócony aktu urodzenia matki
3. gdy matka jest rozwiedziona:
- dowód osobisty matki
- odpis skrócony aktu małżeństwa z adnotacją o rozwiązaniu małżeństwa lub prawomocne orzeczenie sądu o rozwodzie
4. gdy matka jest wdową:
- dowód osobisty matki
- odpis skrócony aktu zgonu męża
5. gdy matka jest w separacji:
- dowód osobisty matki
- odpis skrócony aktu małżeństwa z adnotacją o separacji lub prawomocne orzeczenie o separacji

II. OPŁATY:
Nie pobiera się.

III. TERMIN ZAŁATWIENIA SPRAWY:
Od ręki.

IV. JEDNOSTKA ODPOWIEDZIALNA:
Wydział Spraw Obywatelskich i Urząd Stanu Cywilnego.

V. TRYB ODWOŁAWCZY:
Odwołanie wnosi się do Wojewody Zachodniopomorskiego w Szczecinie za pośrednictwem organu, który wydał decyzję. Odwołanie wnosi się w terminie 14 dni od dnia doręczenia decyzji stronie.

VI. UWAGI:
Zgłoszenie urodzenia dziecka należy dokonać w ciągu 14 dni.



Załączniki:

Szczegółowe informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych przez Gmine Świnoujście