Urząd Miasta Świnoujście, Wydział Spraw Obywatelskich i Urząd Stanu Cywilnego, pok. nr 8, telefon 91 327 85 88, email: wso@um.swinoujscie.pl

godziny pracy: 
7.00 – 15.00 od poniedziałku do piątku

WYMAGANE DOKUMENTY:

1. Wniosek osoby uprawnionej zawierające następujące dane:

  • nazwisko, imię lub imiona, stopień pokrewieństwa adres zamieszkania wnioskodawcy oraz numer i seria dokumentu tożsamości,
  • nazwisko, imię lub imiona, nazwisko rodowe, datę i miejsce urodzenia, ostanie miejsce zamieszkania osoby zmarłej,
  • datę i miejsce zgonu,
  • miejsce z którego zwłoki albo szczątki ludzkie zostaną przywiezione,
  • miejsce pochówku,
  • wskazanie środka transportu, którym zostaną przewiezione zwłoki lub szczątki ludzkie,

 2. Do wniosku o wydanie zezwolenia należy dołączyć:

  • akt zgonu lub inny dokument urzędowy potwierdzający zgon osoby, tłumaczony na język polski i uwierzytelniony przez tłumacza przysięgłego,
  • w przypadku nieokreślenia przyczyny zgonu w akcie zgonu lub innym dokumencie urzędowym stwierdzającym zgon, do wniosku dołącza się inny dokument urzędowy stwierdzający wykluczenie jako przyczyny zgonu choroby zakaźnej wymienionej w wykazie o którym mowa w art. 9 ust. 3a ustawy z dnia 31 stycznia 1959 roku o cmentarzach i chowaniu zmarłych,
  • w przypadku gdy z wnioskiem występuje podmiot inny niż wskazany w art. 10 ust. 1 w/w ustawy – winien on dodatkowo dołączyć do wniosku dokument upoważniający go do załatwienia w imieniu podmiotu uprawnionego wszelkich spraw formalno-prawnych, związanym z transportem zwłok lub szczątków ludzkich z obcego państwa lub ich pochowanie.

SPOSOBY ZŁOŻENIA DOKUMENTÓW

  • Osobiście Urząd Miasta Świnoujście, pok. nr 8;
  • Listownie na adres: Urząd Miasta Świnoujście, ul. Wojska Polskiego 1/5, 72-600 Świnoujście;
  • Poprzez formularz elektroniczny (ePUAP) 

OPŁATY

Wnioski nie podlegają opłacie skarbowej.

Opłatę w wysokości 17 zł należy wnieść w przypadku załatwiania sprawy przez pełnomocnika.

Opłatę za złożenie pełnomocnictwa można wnieść w Urzędzie Miasta Świnoujście (opłatomat na parterze Urzędu Miasta) lub przelewem na numer rachunku bankowego Urząd Miasta Świnoujście 95 1240 3914 1111 0010 0965 0933.

REALIZACJA WNIOSKU

Zezwolenie wydaje się w drodze decyzji administracyjnej niezwłocznie, nie później jednak niż w terminie 3 dni od dnia otrzymania wniosku.

ODBIÓR DOKUMENTU

  • Osobiście;
  • Listem za zwrotnym potwierdzeniem odbioru;
  • Poprzez skrzynkę ePUAP.

TRYB ODWOŁAWCZY

Od decyzji przysługuje prawo wniesienia odwołania do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w terminie 14 dni od dnia doręczenia decyzji za pośrednictwem organu, który wydał decyzję.

PODSTAWA PRAWNA

Ustawa z dnia 31 stycznia 1959 r. o cmentarzach i chowaniu zmarłych.
Rozporządzenie Ministra Zdrowia z dnia 27 grudnia 2007 r. w sprawie wydawania pozwoleń i zaświadczeń na przewóz zwłok i szczątków ludzkich.
Rozporządzenie Ministra Zdrowia z dnia 7 grudnia 2001 w sprawie postępowania ze zwłokami i szczątkami ludzkimi.
Rozporządzenie Ministra Zdrowia z dnia 6 grudnia 2001 r. w sprawie wykazu chorób zakaźnych w przypadku, których stwierdzenie zgonu wymaga szczególnego postępowania ze zwłokami osób zmarłych na te choroby.
 



Załączniki:

Wniosek o wydanie pozwolenia na sprowadzenie zwłok
Informacja dotycząca przetwarzania danych osobowych