Urząd Miasta Świnoujście, Wydział Spraw Obywatelskich i Urząd Stanu Cywilnego, pok. nr 8, telefon 91 327 85 88, email: wso@um.swinoujscie.pl

godziny pracy: 
7.00 – 15.00 od poniedziałku do piątku

WYMAGANE DOKUMENTY

  • Wniosek o rejestrację stowarzyszenia zwykłego;
  • Regulamin działalności;
  • Lista osób uczestniczących w zebraniu założycielskim, zawierająca podstawowe dane tj.: imię, nazwisko, datę i miejsce urodzenia, miejsce zamieszkania oraz własnoręczne podpisy;
  • Imię i nazwisko, adres zamieszkania oraz numer PESEL przedstawiciela reprezentującego stowarzyszenie zwykłe albo członków zarządu;
  • Imię i nazwisko, adres zamieszkania oraz numer PESEL członków organu kontroli wewnętrznej, o ile regulamin działalności przewiduje ten organ;
  • Adres siedziby stowarzyszenia.

Uwaga: Jeżeli wniosek o wpis składa zarząd stowarzyszenia, podpisują go wszyscy członkowie zarządu.

SPOSÓB ZŁOŻENIA DOKUMENTÓW

  • Osobiście Urząd Miasta Świnoujście,pok. nr 8;
  • Listownie na adres: Urząd Miasta Świnoujście, ul. Wojska Polskiego 1/5, 72-600 Świnoujście;
  • Poprzez formularz elektroniczny (ePUAP) 

OPŁATY

Złożenie wniosku o wpis do ewidencji stowarzyszeń zwykłych – bez opłaty.

Wydanie zaświadczenia z ewidencji stowarzyszeń zwykłych na wniosek podlega opłacie skarbowej w wysokości 17 zł, dowód opłaty należy dołączyć do wniosku.

Opłata skarbowa jest wnoszona na konto nr 95 1240 3914 1111 0010 0965 0933

REALIZACJA WNIOSKU

Do 7 dni od dnia wpływu wniosku lub jego uzupełnienia.

Jeżeli wniosek o wpis zawiera braki Prezydent Miasta Świnoujście wzywa do jego uzupełnienia w terminie 14 dni od dnia otrzymania wezwania.

ODBIÓR DOKUMENTU

  • Osobiście;
  • Listem za zwrotnym potwierdzeniem odbioru;
  • Poprzez skrzynkę ePUAP.

TRYB ODWOŁAWCZY

Jeżeli Prezydent Miasta Świnoujście nie dokona wpisu do ewidencji w terminie 7 dni od dnia wpłynięcia wniosku o wpis lub uzupełnienia jego braków i nie został złożony wniosek do sądu rejestrowego o zakazanie założenia stowarzyszenia zwykłego, przedstawicielowi reprezentującemu stowarzyszenie zwykłe albo zarządowi przysługuje prawo wniesienia skargi na bezczynność do sądu administracyjnego.

Odpowiedź na skargę wraz z aktami sprawy jest przekazywana do sądu administracyjnego w terminie 14 od dnia wniesienia skargi. Sąd rozpoznaje skargę w terminie 30 dni od dnia otrzymania akt sprawy wraz z odpowiedzią na skargę.

PODSTAWA PRAWNA

Ustawa z dnia 7 kwietnia 1989 roku - Prawo o stowarzyszeniach



Załączniki:

Wniosek o wpis do ewidencji stowarzyszeń zwykłych
Informacja dotycząca przetwarzania danych osobowych