Podstawa prawna:

  • Ustawa z dnia 6 sierpnia 2010 r. o dowodach osobistych (Dz.U. z 2017 r., poz. 1464 ze zm);
  • Rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych z dnia 29 stycznia 2015 r. w sprawie wzoru dowodu osobistego oraz sposobu i trybu postępowania w sprawach wydawania dowodów osobistych, ich utraty, uszkodzenia, unieważnienia i zwrotu (Dz.U. z 2015 r., poz.212 ze zm);
  • Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (Dz.U. z 2017 r. poz. 1257 ze zm.).

 

I. WYMAGANE WNIOSKI I DOKUMENTY

Formularz zgłoszenia utraty lub uszkodzenia dowodu osobistego
(do zgłoszenia uszkodzenia dowodu osobistego załącza się uszkodzony dowód osobisty)

 

II. KOMU PRZYSŁUGUJE

Posiadacz dowodu osobistego, którego dowód został utracony lub uszkodzony, zgłasza niezwłocznie, osobiście ten fakt organowi dowolnej gminy, a posiadacz dowodu osobistego przebywający poza terytorium RP – dowolnej placówce konsularnej RP.

W przypadku osób nieposiadających zdolności do czynności prawnych lub posiadających ograniczoną zdolność do czynności prawnych zgłoszenia dokonuje rodzic, opiekun prawny lub kurator.

 

III. OPŁATY

Brak opłat

 

IV. TERMIN ZAŁATWIENIA SPRAWY

Niezwłocznie

 

V. JEDNOSTKA ODPOWIEDZIALNA

Zgłoszenia należy dokonać niezwłocznie, osobiście organowi dowolnej gminy lub w formie dokumentu elektronicznego, w organie gminy, który wydał dowód osobisty.
Zgłoszenia utraty lub uszkodzenia dowodu osobistego w placówce konsularnej RP można również dokonać w formie pisemnej za pomocą poczty lub telefaksu.

Zgłoszenia można dokonać w:

Wydział Spraw Obywatelskich i Urząd Stanu Cywilnego
Stanowisko ds. dowodów osobistych pok. nr 9
ul. Wojska Polskiego 1/5
tel. 91 32 78 591

 

VI. TRYB ODWOŁAWCZY:

Nie przysługuje



Załączniki:

Formularz zgłoszenia utraty lub uszkodzenia dowodu osobistego.pdf
KLAUZULA DOWODY OSOBISTE