Urząd Miasta Świnoujście, Wydział Spraw Obywatelskich i Urząd Stanu Cywilnego, pok. nr 8, telefon 91 327 85 91, email: wso@um.swinoujscie.pl

godziny pracy: 
7.00 – 15.00 od poniedziałku do piątku

WYMAGANE DOKUMENTY

  • Wniosek o udostępnienie dokumentacji związanej z dowodem osobistym;
  • Dowód opłaty za udostępnienie dokumentacji związanej z dowodami osobistymi w kwocie 31 zł za dokumentację związaną z jednym dowodem osobistym;
  • Pełnomocnictwo szczególne w którego zakresie wpisane jest upoważnienie do reprezentowania w sprawie udostępnienia dokumentacji związanej z dowodami osobistymi oraz dowód opłaty skarbowej w kwocie 17 zł za pełnomocnictwo (w przypadku działania  przez pełnomocnika);
  • Dokumenty mogące potwierdzić interes prawny, między innymi wezwania sądowe, wezwania komornicze, dokumenty potwierdzające zobowiązanie wobec wnioskodawcy osoby, której dane mają być udostępnione (np. kopie wyroków sądowych, umów, wezwań do zapłaty, faktur, postanowień i decyzji innych organów).

SPOSOBY ZŁOŻENIA DOKUMENTÓW

  • Osobiście Urząd Miasta Świnoujście, Stanowisko Obsługi Interesantów;
  • Listownie na adres: Urząd Miasta Świnoujście, ul. Wojska Polskiego 1/5, 72-600 Świnoujście;
  • Poprzez formularz elektroniczny (ePUAP).

OPŁATY

  • Opłata za udostępnienie dokumentacji związanej z dowodami osobistymi w wysokości 31 zł za dokumentację związaną z jednym dowodem osobistym;
  • Opłata skarbowa za złożenie pełnomocnictwa, gdy strona działa przez pełnomocnika - 17 zł. Zwolnione z tej opłaty są pełnomocnictwa udzielone małżonkowi, dzieciom, wnukom, rodzicom, dziadkom lub rodzeństwu.

Opłaty można uiścić w Urzędzie Miasta Świnoujście (opłatomat na parterze Urzędu Miasta) lub przelewem na rachunek bankowy:

  • opłata za udostępnienie dokumentacji związanej z dowodami osobistymi danych - nr konta 75 1240 3914 1111 0010 0965 1099;
  • opłata skarbowa za pełnomocnictwo -  nr konta  95 1240 3914 1111 0010 0965 0933.

REALIZACJA WNIOSKU
W terminie do 30 dni od daty wpływu poprawnego wniosku.

ODBIÓR DOKUMENTU

  • Osobiście;
  • Listem za zwrotnym potwierdzeniem odbioru;
  • Poprzez skrzynkę ePUAP.

TRYB ODWOŁAWCZY

Od decyzji odmawiającej udostępnienia dokumentacji związanej z dowodami osobistymi przysługuje odwołanie do Wojewody Zachodniopomorskiego w terminie 14 dni od dnia otrzymania decyzji.

WAŻNE INFORMACJE

  • Dokumentację związaną z dowodami osobistymi udostępnia się na uzasadniony wniosek złożony przez uprawniony podmiot;
  • W przypadku powoływania się na interes prawny wnioskodawca jest zobowiązany wskazać przepis prawa materialnego, na podstawie którego jest uprawniony do żądania udostępnienia dokumentacji związanej z dowodami osobistymi oraz wskazać okoliczności uzasadniające żądanie. Istnienie interesu prawnego mogą potwierdzić między innymi następujące dokumenty: wezwania sądowe, wezwania komornicze, dokumenty potwierdzające zobowiązanie wobec wnioskodawcy osoby, której dane mają być udostępnione (np. kopie wyroków sądowych, umów, wezwań do zapłaty, faktur, postanowień i decyzji innych organów).

PODSTAWA PRAWNA

Ustawa z dnia 6 sierpnia 2010 r. o dowodach osobistych.
Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 21 listopada 2011 r. w sprawie opłat za udostępnienie danych z Rejestru Dowodów Osobistych i dokumentacji związanej z dowodami osobistymi.
Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego.
Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej.
Rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 7 października 2011 r. w sprawie określenia wzorów wniosków o udostępnienie danych z Rejestru Dowodów Osobistych oraz dokumentacji związanej z dowodami osobistymi.



Załączniki:

Wniosek o udostępnienie dokumentacji związanej z dowodem osobistym.doc
KLAUZULA DOWODY OSOBISTE