[start]Działając na rzecz konsumentki Pani Estery Łoś nr klienta 05045054228, zam. 72 – 510 Wolin ul. Sienkiewicza 4e m 4, w związku z prośbą o pomoc w sprawie nieprawidłowości związanych z zamówieniem 330356662 z dnia 12.01.2018 r. wnoszę o zapoznanie się z przedstawioną poniżej sprawą.[koniec]

 Z oświadczenia konsumenta  jak również z przedstawionych dokumentów wynika iż konsument dnia 18.08.2017 r. skontaktował się z Państwem  telefonicznie i złożył zamówienie na garnek kamienny Delimano Stone Legend Mould, patelnię kamienną Delimano Stone Legend 24 cm i pokrywę Delimano Stone Legend 28 cm.

Dnia 23.08.2017 r. konsument otrzymał przesyłkę, za którą zapłacił przy odbiorze łączną kwotę 276,90 zł. Po zapoznaniu się z dołączonym do przesyłki potwierdzeniem zamówienia konsument stwierdził, że obciążono go kwotą 99 zł za kartę Club 5 oraz kwotą 1 zł za wyciskarkę, których to przedmiotów konsument nie zamawiał. Tego samego dnia konsument przesłał Państwu reklamację wraz z niezamawianymi przedmiotami.

Pomimo iż przesyłka nr 00259007733820198149 miała wyraźną adnotację „Reklamacja”, dnia 25.08.2017 r. podjęliście Państwo decyzję o jej nie przyjęciu.

Dnia 20.09.2017 r. konsument przesłał Państwu listem poleconym wezwanie do zwrotu nienależnej Państwu kwoty 99 zł. Do dnia dzisiejszego nie otrzymał od Państwa ani odpowiedzi ani zwrotu gotówki.

Ponadto konsument poniósł dodatkowe koszty tj. 15 zł za przesyłkę zawierającą niezamawiane przez konsumenta przedmioty oraz 15 zł opłaty pocztowej za zwrot przesyłki od adresata do nadawcy na co posiada stosowne dokumenty.

Informuję,  że wysyłanie konsumentom niezamówionych towarów jest uznane za nieuczciwą praktykę rynkową, co wynika dosłownie z treści ustawy z dnia 23 sierpnia 2007 r. o przeciwdziałaniu nieuczciwym praktykom rynkowym (Dz.U. 2007 nr 171 poz. 1206). Zgodnie z art. 9 pkt. 6 ustawy za nieuczciwe praktyki rynkowe uznane są agresywne działania przedsiębiorcy polegające na żądaniu natychmiastowej lub odroczonej zapłaty za produkty bądź zwrotu lub przechowywania produktów, które zostały dostarczone, ale nie zostały zamówione przez konsumenta.

Na podstawie art. 42 ust.1 pkt 3 ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów (Dz.U.07.50.331) wnoszę o  Państwa wyjaśnienia i stanowisko w powyższej sprawie w terminie 14 dni od daty potwierdzenia otrzymania niniejszego pisma. 

                                                                                              Z poważaniem                                                                                        

 

 

 

 

 

Pouczenie:

Zgodnie z art. 42 ust. 4. ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów  „Przedsiębiorca, do którego zwrócił się rzecznik konsumentów, działając na podstawie ust. 1 pkt 3, jest obowiązany udzielić rzecznikowi wyjaśnień i informacji będących przedmiotem wystąpienia oraz ustosunkować się do uwag i opinii rzecznika”.

Zgodnie z  Art. 114. ust 1w/w ustawy „Kto, wbrew przepisowi art. 42 ust. 4, narusza obowiązek udzielenia rzecznikowi konsumentów wyjaśnień i informacji będących przedmiotem wystąpienia rzecznika lub obowiązek ustosunkowania się do uwag i opinii rzecznika, podlega karze grzywny, nie mniejszej niż 2.000 zł.”

 

Do wiadomości :

  1. Estera Łoś
  2. a/a

 



Załączniki:

Obwieszczenie PM o wyłozeniu projektu mpzp ul. Wybrzeze Wladyslawa IV