a:48:{s:4:"name";s:25:"Nieodpłatna pomoc prawna";s:8:"position";i:10000;s:7:"listing";s:3:"yes";s:15:"entityProviding";N;s:9:"createdBy";s:26:"Sylwia Filipcewicz-Fąfara";s:11:"createdDate";s:10:"2016-01-26";s:18:"responsibleContent";N;s:10:"accessible";s:3:"yes";s:14:"seoDescription";N;s:11:"seoKeywords";N;s:9:"seoRobots";s:3:"yes";s:9:"startShow";N;s:13:"startShowTime";N;s:8:"stopShow";N;s:12:"stopShowTime";N;s:8:"moveDate";N;s:8:"moveTime";N;s:10:"moveParent";N;s:7:"content";s:9069:"
Zdjęcie

Uwaga!
Ruszyła nieodpłatna pomoc prawna w naszym mieście 

 

W związku z wejściem w życie ustawy z dnia 5 sierpnia 2015 roku o nieodpłatnej pomocy prawnej i edukacji prawnej, informujemy, że w Świnoujściu od stycznia 2016 roku działają dwa Punkty Nieodpłatnej Pomocy Prawnej (PNPP); jeden na lewobrzeżu przy ulicy Dąbrowskiego 4, a drugi przy Sosnowej 18 na Warszowie. Zobacz, kto może skorzystać z darmowej pomocy prawnej i jak czynne będą PNPP.

 

Osoby, które mogą skorzystać z tej usługi to:

  1. osoby fizyczne, którym w okresie roku poprzedzającego zostało przyznane świadczenie z pomocy społecznej na podstawie ustawy o pomocy społecznej,
  2. osoby posiadające ważną Kartę Dużej Rodziny,
  3. kombatanci posiadający zaświadczenie,
  4. weterani posiadający ważną legitymację,
  5. młodzież do 26. roku życia,
  6. osoby, które ukończyły 65 lat,
  7. zagrożeni lub poszkodowani katastrofą naturalną, klęską żywiołową lub awarią techniczną,
  8. kobiety w ciąży.

Uprawnieni będą mogli uzyskać informacje w zakresie:

  1. prawa pracy,
  2. przygotowania do rozpoczęcia działalności gospodarczej,
  3. prawa cywilnego,
  4. spraw karnych,
  5. spraw administracyjnych,
  6. ubezpieczenia społecznego,
  7. spraw rodzinnych,
  8. prawa podatkowego z wyłączeniem spraw podatkowych związanych z prowadzeniem działalności gospodarczej.

 

Pomoc prawna będzie polegała na:

 

  1. poinformowaniu osoby uprawnionej o obowiązującym stanie prawnym, przysługujących jej uprawnieniach lub spoczywających na niej obowiązkach,
  2. wskazaniu osobie uprawnionej sposobu rozwiązania dotyczącego jej problemu prawnego,
  3. pomocy w sporządzeniu wymagającego wiedzy prawniczej projektu pisma w zakresie niezbędnym do udzielenia pomocy, z wyłączeniem pism procesowych w postępowaniach przygotowawczym lub sądowym i pism w postępowaniu sądowoadministracyjnym,
  4. sporządzeniu projektu pisma o zwolnienie od kosztów sądowych lub o ustanowienie pełnomocnika z urzędu.

 

Zapraszamy do punktów:

 

Budynek przychodni
przy ul. Dąbrowskiego 4,
pokój 116
Pn.
Wt.
Śr.
Czw.
Pt.
15:00-19:00
08:00-12:00
15:15-19:15
15:00-19:00
08:00-12:00
Miejski Dom Kultury
na Warszowie
ul. Sosnowa 18,
pokój 4
Pn.
Wt.
Śr.
Czw.
Pt.
13:00-17:00
10:00-14:00
10:00-14:00
10:00-14:00
10:00-14:00

 

Uwaga!

Udzielanie nieodpłatnej pomocy prawnej w punkcie przy ul. Dąbrowskiego 4

za dzień ustawowo wolny od pracy:

Za dzień
W dniu
Godz.
Radca prawny / adwokat
01.01.2018 r. 02.01.2018 r. 15:00 - 19:00 Marta Mrówczyńska
02.04.2018 r. 03.04.2018 r. 15:00 - 19:00 Marta Mrówczyńska
01.05.2018 r. 04.05.2018 r. 15:00 - 19:00 Anna Ciukaj
03.05.2018 r. 02.05.2018 r. 10:00 - 14:00 Kajetan Pawłowicz
31.05.2018 r. 30.05.2018 r. 10:00 - 14:00 Kajetan Pawłowicz
15.08.2018 r. 29.08.2018 r. 11:15 - 15:15 Piotr Kapiński
01.11.2018 r. 02.11.2018 r. 15:15 - 19:15 Kajetan Pawłowicz
25.12.2018 r. 28.12.2018 r. 15:00 - 19:00 Anna Ciukaj
26.12.2018 r. 27.12.2018 r. 10:00 - 14:00 Kajetan Pawłowicz

 

 

Szczegóły działania Punktów Nieodpłatnej Pomocy Prawnej

Informacja o nieodpłatnej pomocy prawnej - ulotka

Dokument do okazania uprwaniający do skorzystania z pomocy prawnej

Ustawa o nieodpłatnej pomocy prawnej oraz edukacji prawnej

Nieodpłatna pomoc prawna - strona Ministerstwa Sprawiedliwości - serwis informacyjny

Nieodpłatna pomoc prawna - Plakat 1 (221kB) jpg

Nieodpłatna pomoc prawna - Plakat 2 (98kB) jpg

 

 

Zdjęcie

";s:13:"accessibleYes";s:3:"yes";s:20:"moveDeleteCategories";N;s:14:"moveDeleteNews";N;s:3:"www";N;s:7:"wwwOpen";N;s:7:"addDate";s:18:"2018-2-21 15:15:00";s:8:"editDate";s:18:"2018-2-21 15:15:00";s:6:"editBy";s:3:"264";s:10:"editorName";s:5:"Anna ";s:13:"editorSurname";s:10:"Karczewicz";s:4:"tags";N;s:7:"banners";N;s:9:"frontpage";a:1:{s:16:"contentFrontpage";s:0:"";}s:15:"interpellations";a:5:{s:7:"type_id";s:2:"-1";s:6:"number";s:0:"";s:9:"regarding";s:0:"";s:7:"term_id";s:2:"-1";s:14:"interpellation";s:0:"";}s:3:"rss";N;s:4:"sios";a:20:{s:6:"number";s:6:"1/2018";s:7:"kind_id";s:2:"-1";s:12:"documentName";s:0:"";s:5:"range";s:0:"";s:4:"area";s:27:"Urząd Miasta Świnoujście";s:8:"signcase";s:0:"";s:9:"createdBy";s:0:"";s:11:"createdDate";s:0:"";s:8:"approved";s:0:"";s:12:"approvedDate";s:0:"";s:9:"placeName";s:0:"";s:8:"place_id";s:1:"0";s:12:"placeDetails";s:0:"";s:3:"url";s:0:"";s:5:"final";s:0:"";s:16:"finalDescription";s:0:"";s:7:"numbers";s:0:"";s:8:"listDate";s:0:"";s:12:"reservations";s:0:"";s:5:"notes";s:0:"";}s:16:"competitionsCare";a:4:{s:7:"subject";s:0:"";s:8:"signcase";s:0:"";s:8:"deadline";s:0:"";s:12:"deadlineTime";s:0:"";}s:12:"recruitments";a:10:{s:8:"position";s:0:"";s:9:"workplace";s:0:"";s:8:"deadline";s:0:"";s:12:"deadlineTime";s:0:"";s:5:"place";s:0:"";s:9:"completed";s:1:"0";s:13:"completedType";s:1:"0";s:7:"persons";a:1:{i:1;a:2:{s:4:"name";s:16:"Imię i nazwisko";s:4:"home";s:13:"Miejscowość";}}s:8:"canceled";s:1:"0";s:6:"result";s:0:"";}s:7:"notices";a:4:{s:8:"signcase";s:0:"";s:10:"lettersign";s:0:"";s:7:"type_id";s:2:"-1";s:10:"expiration";s:0:"";}s:10:"ngosOffers";a:5:{s:7:"subject";s:0:"";s:8:"signcase";s:0:"";s:8:"deadline";s:0:"";s:12:"deadlineTime";s:0:"";s:9:"status_id";s:2:"-1";}s:6:"assets";a:2:{s:8:"identity";s:0:"";s:8:"group_id";s:2:"-1";}s:18:"competitionsOffers";a:6:{s:7:"subject";s:0:"";s:8:"signcase";s:0:"";s:11:"category_id";s:2:"-1";s:8:"deadline";s:0:"";s:12:"deadlineTime";s:0:"";s:9:"status_id";s:2:"-1";}s:7:"tenders";a:12:{s:12:"procedure_id";s:2:"-1";s:11:"contracting";s:0:"";s:5:"order";s:0:"";s:7:"orderNo";s:0:"";s:8:"value_id";s:2:"-1";s:5:"value";s:0:"";s:7:"kind_id";s:2:"-1";s:8:"deadline";s:0:"";s:12:"deadlineTime";s:0:"";s:5:"place";s:0:"";s:8:"canceled";s:1:"0";s:6:"result";s:0:"";}s:7:"estates";a:9:{s:7:"type_id";s:2:"-1";s:5:"order";s:0:"";s:7:"address";s:0:"";s:5:"price";s:0:"";s:7:"kind_id";s:2:"-1";s:8:"deadline";s:0:"";s:12:"deadlineTime";s:0:"";s:8:"canceled";s:1:"0";s:6:"result";s:0:"";}s:5:"cases";a:3:{s:4:"case";s:0:"";s:11:"category_id";s:2:"-1";s:7:"unit_id";s:2:"-1";}s:11:"resolutions";a:13:{s:12:"resolutionNo";s:0:"";s:17:"resolutionCreator";s:2:"-1";s:14:"resolutionDate";s:0:"";s:13:"regardingType";s:1:"0";s:15:"regardingChange";s:2:"-1";s:9:"regarding";s:0:"";s:7:"basedOn";s:0:"";s:18:"voivodshipsJournal";s:2:"-1";s:13:"voivodship_id";s:2:"-1";s:20:"voivodshipsJournalNo";s:0:"";s:15:"voivodshipsDate";s:0:"";s:5:"notes";s:0:"";s:9:"status_id";s:2:"-1";}s:9:"important";a:4:{s:9:"startShow";s:0:"";s:13:"startShowTime";s:0:"";s:8:"stopShow";s:0:"";s:12:"stopShowTime";s:0:"";}s:10:"ordinances";a:8:{s:11:"ordinanceNo";s:0:"";s:16:"ordinanceCreator";s:0:"";s:13:"ordinanceDate";s:0:"";s:9:"topicType";s:2:"-1";s:20:"topicOrdinanceChange";s:0:"";s:5:"topic";s:0:"";s:5:"notes";s:0:"";s:9:"status_id";s:2:"-1";}s:11:"attachments";a:2:{s:6:"access";s:1:"1";s:13:"attachment_id";a:4:{i:0;i:18943;i:1;i:18944;i:2;i:18945;i:3;i:49472;}}}