[start] [koniec]

I Zastępca Prezydenta Miasta - Arkadiusz Mazepa

Z wykształcenia prawnik oraz specjalista doradztwa i rachunkowości podatkowej, wieloletni samorządowiec z doświadczeniami na różnych szczeblach samorządu, zarówno we władzy uchwałodawczej, jak i wykonawczej, a także prezes Zachodniopomorskiego Sejmiku Osób Niepełnosprawnych, Wiceprezes WOPR Myślibórz oraz Przewodniczący Społecznej Rady Wojewódzkiej Stacji Pogotowia Ratunkowego w Szczecinie. Były Sekretarz Gminy, Starosta Powiatu, Dyrektor Gabinetu Marszałka Województwa, Skarbnik i Członek Zarządu Euroregionu POMERANIA, Członek Zespołu ds. Ochrony Zdrowia i Polityki Społecznej przy Komisji Wspólnej Rządu i Samorządu Terytorialnego, pracujący dotychczas jako Dyrektor wojewódzkiej jednostki budżetowej Sekretariat ds. Młodzieży Województwa Zachodniopomorskiego oraz Kierownik Punktu EUROPE DIRECT Szczecin.

Ukończył wiele szkoleń i kursów zwiększających jego kompetencje zawodowe i społeczne, m.in. takich jak, systemy zarządzania jakością i audyt wewnętrzny, system ocen okresowych – tworzenie i koordynacja, czy też organizacja i funkcjonowanie systemu obronnego i bezpieczeństwa RP - Akademia Obrony Narodowej oraz wiele innych. Jest posiadaczem licznych certyfikatów, m.in. certyfikat u Pełnomocnika Systemu Zarządzania Jakością, certyfikatu z zakresu audytu wewnętrznego i kontroli w JST, certyfikatu  z zakresu nowoczesnego zarządzania w zakładach opieki zdrowotnej. Ukończył również kurs dla kandydatów na członków rad nadzorczych.

Szanowany przez swoich dotychczasowych współpracowników za odpowiedzialność, serdeczność i rozwiązywanie trudnych sytuacji.

Prywatnie miłośnik nurkowania, słońca i różnorodnej przyrody. Tata 19-letniego syna, tegorocznego maturzysty.

 

Kompetencje:

  1. sprawy rozwoju gospodarczego, obsługi inwestorów, wspierania przedsiębiorczości, gospodarowania nieruchomościami, tworzenia, koordynowania i monitorowania strategii Miasta oraz realizacji inwestycji miejskich, w tym :
  • aktywizację gospodarczą i tworzenie warunków rozwoju przedsiębiorczości,
  • pomocy publicznej dla przedsiębiorców,
  • politykę mieszkaniową, w tym programy rozwoju budownictwa społecznego oraz rewitalizację obszarów miejskich,
  • urbanistykę i planowanie przestrzenne, ochronę zabytków i opiekę nad zabytkami,
  • pozyskiwanie środków pozabudżetowych,
  • ochronę środowiska i przyrody, gospodarkę wodną, w tym realizacje programów efektywności energetycznej i niskiej emisji,

       II.   zarządzanie infrastrukturą komunalna i bieżącym utrzymaniem Miasta, w tym :

  • zapewnienie ciągłości i bezpieczeństwa funkcjonowania infrastruktury Miasta,
  • publiczny transport zbiorowy,
  • inżynierię i organizacje ruchu drogowego,
  • gospodarkę wodno-ściekową,
  • gospodarkę odpadami komunalnymi oraz utrzymanie porządku i czystości,
  • gospodarkę energetyczną i cieplną,
  • handel, usługi i targowiska,
  • zieleń, gospodarkę leśną i cmentarze,
  • ochronę zwierząt,
  • administrację geologiczna oraz architektoniczno-budowlaną.


Nadzór nad następującymi komórkami organizacyjnymi Urzędu i jednostkami organizacyjnymi Miasta:

  • Wydział Ewidencji i Obrotu Nieruchomościami,
  • Wydział Infrastruktury i Zieleni Miejskiej (Komunikacja Autobusowa sp. z o.o., Zarząd Dróg Miejskich i Żeglugi),
  • Wydział Inwestycji Miejskich (ZWiK sp. z o.o., PEC sp. z o.o.),
  • Wydział Ochrony Środowiska i Leśnictwa,
  • Wydział Pozyskiwania Funduszy Zewnętrznych,
  • Wydział Rozwoju Gospodarczego i Obsługi Inwestorów (Towarzystwo Budownictwa Społecznego LOKUM sp. z o.o.),
  • Wydział Urbanistyki i Architektury.