Wydział Infrastruktury i Zieleni Miejskiej (WIZ)

Urząd Miasta Świnoujścia
72-600 Świnoujście
ul. Karsiborska 4d

tel.  91 327 86 75
e-mail: wiz@um.swinoujscie.pl

Kierownictwo:
Jacek Antczak – naczelnik,

-    kierowanie pracą wydziału

p. 1.6

tel. 691 441 266

Sylwester Sowała – z-ca naczelnika,

-    kierowanie pracą Działu Infrastruktury,

-    nadzór nad bieżącym utrzymaniem fontann i toalet miejskich,

p. 1.6

tel. 91 327 86 75



Justyna Tomaszek – p.o. Kierownika działu Eksploatacji Dróg i Zieleni,

-    kierowanie pracą Działu Eksploatacji Dróg i Zieleni

p. 1.21

tel. 91 321 43 72



Godziny pracy:
7:30 – 15:30

ZADANIA  WYDZIAŁU  INFRASTRUKTURY I ZIELENI MIEJSKIEJ:

1)      wykonywanie wszystkich czynności w zakresie zarządzania drogami publicznymi i wewnętrznymi oraz drogowymi obiektami inżynierskimi, w szczególności: bieżące utrzymanie dróg, odwodnienia, oświetlenia, a także urządzeń sygnalizacji drogowej świetlnej, z wyłączeniem remontów inwestycyjnych i inwestycji,

2)      zgłaszanie propozycji do planów rocznych i wieloletnich koniecznych remontów i przebudów dróg, urządzeń oświetlenia dróg publicznych i wewnętrznych oraz drogowych obiektów inżynierskich, a także urządzeń sygnalizacji drogowej świetlnej,

3)      prowadzenie przeglądów, ewidencji i sprawozdań w zakresie dróg publicznych i drogowych obiektów inżynierskich,

4)      współpraca z wydziałem realizującym zadania inwestycyjne w zakresie niezbędnym jako przyszłego użytkownika powstałej infrastruktury;

5)      prowadzenie spraw związanych z podziałami i regulacją pasów drogowych,

6)      wydawanie zezwoleń dotyczących zajęć pasa dróg publicznych, w tym m.in. na potrzeby prowadzenia robót, umieszczania urządzeń i obiektów oraz umieszczania reklam,

7)      opracowanie, opiniowanie i uzgadnianie tymczasowych i stałych organizacji ruchu oraz przekazywanie zatwierdzonej organizacji ruchu do realizacji,

8)      organizowanie i nadzorowanie okresowych pomiarów i analiz natężenia oraz struktury ruchu drogowego wraz z pomiarami hałasu komunikacyjnego,

9)      dokonywanie okresowych pomiarów poziomów substancji lub energii w środowisku wprowadzanych w związku z eksploatacją dróg,

10)   nadzór i organizacja Strefy Płatnego Parkowania,

11)   wykonywanie wszelkich czynności w zakresie eksploatacji i rozwoju monitoringu miejskiego, z wyłączeniem zadań inwestycyjnych,

12)   realizacja zadań z zakresu art. 8 pkt 2 i 3 ustawy o publicznym transporcie zbiorowym,

13)   realizacja zadań w zakresie polityki energetycznej i efektywności energetycznej,

14)   planowanie i organizacja działań mających na celu racjonalizację zużycia energii i promocję rozwiązań zmniejszających zużycie energii na obszarze Miasta,

15)   realizacja zdań wynikających z ustawy o elektromobilności i paliwach alternatywnych,

16)   organizacja obsługi nadzoru nad zadaniami własnymi Miasta powierzonymi spółce Komunikacja Autobusowa Sp. z o.o., w tym m.in. analiza opłat za usługi przewozowe lokalnego transportu zbiorowego.”;

17)   zarządzanie pozostałymi nieruchomościami stanowiącymi mienie Miasta i Skarbu Państwa, w zakresie ich właściwej technicznej eksploatacji,

18)   kontrola użytkowników nieruchomości, którzy administrują mieniem komunalnym Miasta i Skarbu Państwa, w zakresie utrzymania obiektów we właściwym stanie technicznym,

19)   planowanie przedsięwzięć remontowych i rozbiórkowych na nieruchomościach Miasta i Skarbu Państwa, ich przygotowanie, prowadzenie i rozliczanie,

20)   przedkładanie Prezydentowi opinii w zakresie planowania i wykorzystania przez jednostki organizacyjne Miasta i zakłady środków na remonty prowadzone przez te jednostki,

21)   zarządzanie cmentarzami komunalnymi, nadzór nad realizacją umów w zakresie prawidłowego administrowania i utrzymania cmentarzy, planowanie rozwoju i opiniowanie projektów zagospodarowania terenów cmentarzy,

22)   zarządzanie i kształtowanie zieleni w Mieście, pielęgnacja zieleni i planowanie nowych nasadzeń, z wyłączeniem lasów,

23)   utrzymanie i pielęgnacja zieleni w pasach drogowych dróg gminnych, powiatowych i krajowych, przygotowywanie planów wycinki chorych i uszkodzonych drzew oraz planowanie nowych nasadzeń w uzgodnieniu z jednostką realizującą inwestycje w zakresie dróg,

24)   zarządzanie systemem melioracji szczegółowej zlokalizowanej na terenach Miasta,

25)   planowanie i nadzór nad bieżącym utrzymaniem toalet miejskich,

26)   nadzór nad istniejącymi elementami małej architektury i pomnikami, planowanie i uzgadnianie lokalizacji nowych obiektów oraz tzw. mebli ulicznych,

27)   pobieranie i rozliczanie opłaty targowej na Pchlim Targu pod nadzorem merytorycznym i finansowym Wydziału Podatków i Opłat Lokalnych,

28)   opieka nad grobami i miejscami pamięci narodowej oraz innymi miejscami pochówku,

29)   prowadzenie spraw dotyczących organizacji prac społecznie użytecznych,

30)   zarządzanie i nadzór nad targowiskiem miejskim „Zielony Rynek pod Zegarem”,

31)   realizacja zadań w zakresie określania warunków i zasad usytuowania obiektów małej architektury, tablic i urządzeń reklamowych oraz ogrodzeń i  ich gabarytów wynikających z uchwały krajobrazowej,

32)   współpraca z Wydziałem Urbanistyki i Architektury oraz Wydziałem Ewidencji i Obrotu Nieruchomościami odnośnie uzyskania niezbędnych opinii, zezwoleń lub umów do realizacji zadań w zakresie otrzymanych wniosków dla nośników reklamowych.



PRACOWNICY KOMÓRKI ORGANIZACYJNEJ:

DZIAŁ ZARZĄDZANIA DROGAMI

Anna Borawska – Inspektor

-    obsługa kancelaryjna wydziału

Tel. 91 327 86 75,

Pok. 1.6

Marzena Kondratenko – Główny Specjalista

-    prowadzenie spraw związanych z rozliczeniami zawartych umów w zakresie realizacji zadań wydziału.

Tel. 91 321 45 74,

Pok. 1.18

Urszula Miśkowska Kozioł – Główny specjalista

-    prowadzenie postępowań, w tym wydawanie zezwoleń, postanowień, opinii dotyczących dróg, wynikających z ustawy o drogach publicznych oraz z wymogów innych przepisów,

tel. 91 327 87 57,

Pok. 1.20

Violetta Spychała - Czekaj – Inspektor

-    prowadzenie postępowań, w tym wydawanie zezwoleń, postanowień, opinii dotyczących dróg, wynikających z ustawy o drogach publicznych oraz z wymogów innych przepisów,

-    opracowywanie, opiniowanie i uzgadnianie tymczasowych zmian w organizacji ruchu drogowego,

Tel. 91 327 87 57,

Pok. 1.20

Agnieszka Sitko – Główny Specjalista

-    współpraca z wydziałem realizującym zadania inwestycyjne w zakresie niezbędnym jako przyszłego użytkownika powstałej infrastruktury,

-    opracowanie, opiniowanie i uzgadnianie tymczasowych i stałych organizacji ruchu oraz przekazywanie zatwierdzonej organizacji ruchu do realizacji,

-    organizowanie i nadzorowanie okresowych pomiarów i analiz natężenia oraz struktury ruchu drogowego wraz z pomiarami hałasu komunikacyjnego,

-    dokonywanie okresowych pomiarów poziomów substancji lub energii w środowisku wprowadzanych w związku z eksploatacją dróg.

Tel.91 321 43 72,

Pok. 1.16

Marta Mikulska – Podinspektor

-    zarządzanie strefą płatnego parkowania w Mieście,

Tel. 91 327 87 57,

Pok. 1.19

DZIAŁ EKSPLOATACJI DRÓG I ZIELENI

Aleksandra Stankiewicz – Inspektor,

-    zadania z zakresu bieżącego utrzymania zieleni w mieście wraz z Parkiem im. Chopina,

-    zadania z zakresu opiniowania planów zagospodarowania i projektów wykonawczych pod
względem zieleni,

-    nadzór nad elementami małej architektury i pomnikami,

-    zadania związane z  placami zabaw,

Tel. 91 321 27 70,

Pok. 1.4

Jagoda Kieruzel – Inspektor 
- zadania z zakresu bieżącego utrzymania zieleni w mieście wraz z Parkiem Zdrojowym,
- zadania z zakresu opiniowania planów zagospodarowania i projektów wykonawczych pod
  względem zieleni,
- nadzór nad elementami małej architektury i pomnikami,
- zadania związane z  placami zabaw,


tel. 91 321 27 70,
pok. 1.4

Magdalena Mazur - Inspektor

-    zadania z zakresu utrzymania zieleni w pasach drogowych dróg krajowych, powiatowych i gminnych,

-    prowadzenie spraw związanych z podziałami i regulacją pasów drogowych,

-    prowadzenie ewidencji i sprawozdań w zakresie dróg publicznych i drogowych obiektów inżynierskich,

Tel. 91 321 27 70,

Pok. 1.4

Agnieszka Tałanda – Inspektor

-    zadania z zakresu zarządzania działalnością cmentarzy komunalnych,

-    realizacja zadań w zakresie określania warunków i zasad usytuowania obiektów małej architektury, tablic i urządzeń reklamowych oraz ogrodzeń i  ich gabarytów wynikających z uchwały krajobrazowej,

-    współpraca z Wydziałem Urbanistyki i Architektury oraz Wydziałem Ewidencji i Obrotu Nieruchomościami odnośnie uzyskania niezbędnych opinii, zezwoleń lub umów do realizacji zadań w zakresie otrzymanych wniosków dla nośników reklamowych,

Tel. 91 321 45 74,

Pok. 1.18

Aleksandra Kała – Podinspektor

-    bieżące utrzymanie dróg,

Tel. 91 327 87 57,

Pok. 1.19

DZIAŁ INFRASTRUKTURY

Włodzimierz Bogdał – Główny Specjalista

-    bieżące utrzymanie urządzeń odwodnienia ulic,

-    zadania z zakresu zarządzania systemem melioracyjnym na terenach Miasta,

Tel. 91 321 57 17,

Pok. 1.17

Tomasz Szczur – Główny Specjalista

-    bieżące utrzymanie i konserwacja oświetlenia ulic i sygnalizacji świetlnej oraz świątecznej dekoracji świetlnej Miasta,

Tel. 91 321 57 17,

Pok. 1.17

Leszek Kozłowski – Główny Specjalista

-    zadania z zakresu planowania i realizacji remontów gminnych obiektów oświatowych, ich
przygotowanie, prowadzenie i rozliczanie,

-    zadania związane z planowaniem i realizacją rozbiórek obiektów gminnych,

Tel. 91 321 45 74,

Pok. 1.9

Mateusz Pater – Podinspektor,

-    zadania z zakresu zarządzania nieruchomościami stanowiącymi mienie Miasta i Skarbu
Państwa, w zakresie ich właściwej technicznej eksploatacji,

-    kontrola zarządców nieruchomości, którzy administrują mieniem komunalnym Miasta i
Skarbu Państwa, w zakresie utrzymania obiektów we właściwym stanie technicznym,

-    nadzór techniczny związany z  placami zabaw,

Tel. 91 321 45 74,

Pok. 1.9

Vacat – Podinspektor / Inspektor

-    zadania z zakresu zarządzania nieruchomościami stanowiącymi mienie Miasta i Skarbu
Państwa, w zakresie ich właściwej technicznej eksploatacji,

-    kontrola zarządców nieruchomości, którzy administrują mieniem komunalnym Miasta i
Skarbu Państwa, w zakresie utrzymania obiektów we właściwym stanie technicznym,

Lilia Kryczka – Podinspektor

-    zadania z zakresu administrowania Targowiskiem Miejskim,

Tel. 531 666 207,

Biuro Targowiska,

Anna Kulig – Pracownik administracyjny

-    zadania z zakresu administrowania Targowiskiem Miejskim,

Tel. 535 222 519,

Biuro Targowiska,

Magda Kałużna – Pracownik administracyjny

-    prowadzenie wydziałowego magazynu materiałów rozbiórkowych,

-    zadania z zakresu administrowania Targowiskiem Miejskim,

Tel. 691 441 265,

Biuro Targowiska,