Urząd Miasta Świnoujście
ul. Wojska Polskiego 1/5
72 - 600 Świnoujście
parter - pokoje nr  7, 8, 9
[start] [koniec]
tel. 91 321 28 65  - Stanowisko Ewidencji  Ludności 
tel. 91 327 85 91  - Stanowisko Dowodów Osobistych
                           - Stanowisko Ochotniczych  Straży  Pożarnych
tel. 91 327 85 88  - Stanowisko Ewidencji Działalności Gospodarczej i Spraw
                             Społecznych
                            -Stanowisko Spraw  Obronnych

fax 91 327 85 88    e-mail: wso@um.swinoujscie.pl      

Urząd Miasta Świnoujście
ul. Wyspiańskiego 35 c (Urząd Stanu Cywilnego)
72-600 Świnoujście
parter - pokój nr 1.09
tel. 91 321 24 79, e-mail:  usc@um.swinoujscie.pl

Naczelnik Wydziału  Agnieszka Sosińska  
tel. 91 327 85 90, e-mail: asosinska@um.swinoujscie.pl

godziny pracy:
-  7.30 – 15.30,

-  Stanowisko Ewidencji Działalności Gospodarczej i Spraw Społecznych:
    poniedziałki i czwartki 7.30 – 15.30,  pozostałe dni  8.00 - 14.00

Zakres działania Wydziału Spraw Obywatelskich i Urzędu Stanu Cywilnego:
- Stanowisko Ewidencji Ludności: 
  1) prowadzenie ewidencji ludności,     
  2) sporządzanie spisów osób uprawnionych do głosowania w wyborach, referendach
     i konsultacjach społecznych,
  3) prowadzenie i aktualizacja stałego rejestru wyborców,
  4) prowadzenie spraw związanych z realizacja rządowego programu dla rodzin
      wielodzietnych – przyznawanie Karty Dużej Rodziny.

- Stanowisko Dowodów Osobistych:
  1) prowadzenie spraw związanych z wydawaniem dowodów osobistych.

- Stanowisko Ewidencji Działalności Gospodarczej i Spraw Społecznych:
  1) prowadzenie spraw dotyczących zgromadzeń,
  2) nadzór merytoryczny nad działalnością stowarzyszeń i fundacji oraz procedury
     związane z udzielaniem dotacji dla stowarzyszeń,
  3) obsługa wniosków CEIDG:
a) wpisy do ewidencji,
b) zmiany, zawieszenia i wznowienia działalności,
c) wykreślanie z ewidencji działalności gospodarczej,
  4) udostępnianie danych z Ewidencji Przedsiębiorców prowadzonej przez Prezydenta  
  Miasta Świnoujście do dnia 31.12.2011 r.
  5) prowadzenie spraw związanych ze sprowadzaniem zwłok z zagranicy.

- Stanowisko Spraw  Obronnych:
  1) prowadzenie spraw związanych z obowiązkiem obrony i organizacją kwalifikacji
      Wojskowej.

- Stanowisko Ochotniczych Straży Pożarnych:
  1) sprawowanie nadzoru nad jednostkami ochotniczych straży pożarnych,
  2) zapewnienie sprawnego funkcjonowania jednostek OSP Przytór i Karsibór.

- Urząd Stanu Cywilnego:
  1) załatwianie spraw wynikających z prawa o aktach stanu cywilnego, Kodeksu
     rodzinnego i opiekuńczego, ustawy o zmianie imienia i nazwiska,
  2) wydawanie odpisów i decyzji administracyjnych w sprawach jak w pkt. 1,
  3) przyjmowanie oświadczeń o wstąpieniu w związek małżeński,
  4) organizowanie uroczystości z okazji jubileuszy długoletniego pożycia małżeńskiego
     oraz 100-lecia urodzin.

Pracownicy Wydziału:

Stanowisko Ewidencji  Ludności:  tel. 91 321 28 65    pok.  Nr  7 
Alina Sarapak – główny specjalista
Kinga Dajerling – inspektor
Dominika Narloch – inspektor

Stanowisko  Dowodów Osobistych: tel. 91 327 85 91   pok. Nr  9  
Sylwia Mączewska – inspektor
Jolanta Sinicka – inspektor

Stanowisko Ewidencji Działalności Gospodarczej i Spraw Społecznych:
tel. 91 327 85 88   pok. Nr 8  
Danuta Makarowska – inspektor
Monika Jaroszewicz – podinspektor

Stanowisko Spraw  Obronnych:  tel. 91 327 85 88   pok. Nr 8  
Justyna Szetela - podinspektor

Stanowisko Ochotniczych  Straży  Pożarnych: tel. 91 321 28 65  pok. Nr  7 
Przemysław Kaleta – Komendant Gminny Ochrony Przeciwpożarowej

Urząd Stanu Cywilnego: tel. 91 321 24 79    pok. Nr  1.09
Agnieszka Rudnicka – zastępca kierownika usc
Dorota Turlejska – zastępca kierownika usc
Joanna Litman-Mokrzycka - zastępca kierownika usc