Wydział Spraw Obywatelskich i Urząd Stanu Cywilnego (WSO)
Urząd Miasta Świnoujście
ul. Wojska Polskiego 1/5
72-600 Świnoujście
parter - pokoje nr 7, 8, 9
tel. 91 321 28 65 - Stanowisko Ewidencji Ludności
tel. 91 321 28 65 - Stanowisko Ochotniczych Straży Pożarnych
tel. 91 327 85 91 - Stanowisko Dowodów Osobistych
tel. 91 327 85 88 - Stanowisko Ewidencji Działalności Gospodarczej i Spraw Społecznych
tel. 91 327 85 88 - Stanowisko Spraw Obronnych
fax 91 327 85 88
e-mail: wso@um.swinoujscie.pl
Urząd Miasta Świnoujście
ul. Wyspiańskiego 35 c (Urząd Stanu Cywilnego)
72-600 Świnoujście
parter - pokój nr 1.09
tel. 91 321 24 79
e-mail: usc@um.swinoujscie.pl
Naczelnik Wydziału: Agnieszka Sosińska
tel. 91 327 85 90
e-mail: asosinska@um.swinoujscie.pl
godziny pracy:
7.00 – 15.00
Stanowisko Ewidencji Działalności Gospodarczej i Spraw Społecznych:
poniedziałek: 7.00 – 15.00
od wtorku do piątku: 7.00 - 13.00
Zakres działania Wydziału Spraw Obywatelskich i Urzędu Stanu Cywilnego:
Stanowisko Ewidencji Ludności:
1) prowadzenie ewidencji ludności (zameldowanie, wymeldowanie),
2) udostępnianie danych z Rejestru Mieszkańców i Rejestru PESEL,
3) prowadzenie i aktualizacja stałego rejestru wyborców,
4) prowadzenie spraw związanych z realizacja rządowego programu dla rodzin wielodzietnych – przyznawanie Karty Dużej Rodziny.
Stanowisko Dowodów Osobistych:
1) prowadzenie spraw związanych z wydawaniem dowodów osobistych,
2) udostępnianie danych jednostkowych z Rejestru Dowodów Osobistych,
3) udostępnianie dokumentacji związanej z dowodami osobistymi.
Stanowisko Ewidencji Działalności Gospodarczej i Spraw Społecznych:
1) prowadzenie spraw dotyczących zgromadzeń,
2) nadzór merytoryczny nad działalnością stowarzyszeń i fundacji oraz procedury związane z udzielaniem dotacji dla stowarzyszeń,
3) obsługa wniosków CEIDG:
a) wpisy do ewidencji,
b) zmiany, zawieszenia i wznowienia działalności,
c) wykreślanie z ewidencji działalności gospodarczej,
4) udostępnianie danych z Ewidencji Przedsiębiorców prowadzonej przez Prezydenta Miasta Świnoujście do dnia 31.12.2011 r.
5) prowadzenie spraw związanych ze sprowadzaniem zwłok z zagranicy.
Stanowisko Spraw Obronnych:
1) prowadzenie spraw związanych z obowiązkiem obrony,
2) organizacja kwalifikacji wojskowej.
Stanowisko Ochotniczych Straży Pożarnych:
1) sprawowanie nadzoru nad jednostkami ochotniczych straży pożarnych,
2) zapewnienie gotowości bojowej jednostek OSP Przytór i Karsibór.
Urząd Stanu Cywilnego:
1) załatwianie spraw wynikających z prawa o aktach stanu cywilnego, Kodeksu rodzinnego i opiekuńczego, ustawy o zmianie imienia i nazwiska,
2) wydawanie odpisów i decyzji administracyjnych w sprawach jak w pkt. 1,
3) przyjmowanie oświadczeń o wstąpieniu w związek małżeński,
4) organizowanie uroczystości z okazji wręczenia Medali za Długoletnie Pożycie Małżeńskie oraz 100. urodzin.
Pracownicy Wydziału:
Stanowisko Ewidencji Ludności: tel. 91 321 28 65 pok. Nr 7
Kinga Dajerling – inspektor
Dominika Narloch – inspektor
Katarzyna Merchelska – podinspektor
Stanowisko Dowodów Osobistych: tel. 91 327 85 91 pok. Nr 9
Sylwia Mączewska – inspektor
Marzena Segiet – główny specjalista
Stanowisko Ewidencji Działalności Gospodarczej i Spraw Społecznych:
tel. 91 327 85 88 pok. Nr 8
Małgorzata Gralak – inspektor
Agnieszka Kowalczyk – inspektor
Stanowisko Spraw Obronnych: tel. 91 327 85 88 pok. Nr 8
Justyna Szetela - podinspektor
Stanowisko Ochotniczych Straży Pożarnych: tel. 91 321 28 65 pok. Nr 7
Przemysław Kaleta – Komendant Gminny Ochrony Przeciwpożarowej
Urząd Stanu Cywilnego: tel. 91 321 24 79 pok. Nr 1.09 przy ul. Wyspiańskiego 35c
Agnieszka Rudnicka – zastępca kierownika usc
Joanna Litman-Mokrzycka - zastępca kierownika usc
Aneta Bzymek - inspektor