WIZ-3 Zezwolenia na umieszczenie urządzeń w pasie drogowym
Wersja strony w formacie XMLKategoria sprawy | Drogi publiczne |
---|---|
Komórka odpowiedzialna | Wydział Infrastruktury i Zieleni Miejskiej |
MIEJSCE ZŁOŻENIA DOKUMENTÓW
Urząd Miasta Świnoujście, ul. Wojska Polskiego 1/5, 72-600 Świnoujście
Biuro Obsługi Interesanta (parter)
KTO MOŻE WYSTĄPIĆ Z WNIOSKIEM
Wnioskodawcą może być osoba fizyczna, osoba prawna. Wnioskodawca może działać przez pełnomocnika, którym może być wyłącznie osoba fizyczna.
GODZINY PRZYJMOWANIA
Godziny pracy wydziału: poniedziałek - piątek: 7:00 – 15:00
Stanowisko Obsługi Interesanta: poniedziałek - piątek: 7:00 – 15:00
TERMIN I SPOSÓB ZAŁATWIENIA SPRAWY
Zgodnie z kodeksem postępowania administracyjnego załatwienie sprawy wymagającej postępowania wyjaśniającego powinno nastąpić nie później niż w ciągu miesiąca, a sprawy szczególnie skomplikowanej – nie później niż
w ciągu dwóch miesięcy od dnia wszczęcia postępowania (na podstawie kompletnego wniosku). Jednocześnie do terminów tych nie wlicza się terminów przewidzianych w przepisach dla dokonania określonych czynności, okresów zawieszenia postępowania oraz okresów opóźnień spowodowanych z winy innych podmiotów i z przyczyn niezależnych od organu wydającego decyzję. Z tych powodów w szczególnych przypadkach okres oczekiwania na decyzję wydłuża się do kilku miesięcy. Szczegółowe terminy wynikają ze specyfiki indywidualnych spraw.
TRYB ODWOŁAWCZY
Termin wniesienia odwołania od decyzji – 14 dni, od dnia doręczenia decyzji stronie. Odwołanie wnosi się do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Szczecinie za pośrednictwem Prezydenta Miasta Świnoujście.
PODSTAWA PRAWNA
- Ustawa z dnia 21 marca 1985r. o drogach publicznych ( tekst jednolity Dz. U. z 2023 r., poz. 645).
- Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 1 czerwca 2004r. w sprawie określenia warunków udzielania zezwolenia na zajęcie pasa drogowego (Dz. U. z 2016r., poz. 1264).
- Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. - Kodeks postępowania administracyjnego ( tekst jednolity Dz. U. z 2023 r. poz. 775);
- Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. O opłacie skarbowej (jednolity tekst Dz. U. z 2022 r., poz. 2142 z późniejszymi zmianami).
- Uchwała nr LXXVI/587/2023 Rady Miasta Świnoujście z dnia 30 marca 2023 r. w sprawie ustalenia wysokości stawek opłat za zajęcie pasa drogowego dróg publicznych na cele niezwiązane z budową, przebudową, remontem, utrzymaniem i ochroną dróg (Dz. Urz. Woj. zachodniopomorskiego z dnia 11 kwietnia 2023 r. poz. 2348
OPŁATY
§ 1. Na drogach publicznych, położonych w granicach administracyjnych Gminy Miasto Świnoujście ustala się stawki opłat za zajęcie pasa drogowego dotyczące:
1) prowadzenia robót w pasie drogowym,
2) umieszczania w pasie drogowym liniowych urządzeń obcych
3) umieszczania w pasie drogowym urządzeń obcych innych niż wymienione w pkt 2 oraz reklam,
4) zajęcia pasa drogowego na prawach wyłączności w celach innych niż wymienione w pkt 1-3.
§ 3. Za zajęcie pasa drogowego w celu, o którym mowa w § 1 pkt 2, z zastrzeżeniem § 7 pkt 1 i 2, ustala się następujące roczne stawki opłat za 1 m2 powierzchni pasa drogowego zajętego przez rzut poziomy umieszczonego liniowego urządzenia obcego:
1) drogi krajowej
a) na obiekcie inżynierskim (np. mosty, wiadukty itp.) 200,00 zł
b) na pozostałym terenie 120,00 zł
2) drogi powiatowej i gminnej
a) na obiekcie drogowym inżynierskim (np. mosty, wiadukty itp.) 200,00 zł
b) na pozostałym terenie 120,00 zł
§ 7. Za zajęcie pasa drogowego, o którym mowa w § 1 pkt 2, ustala się roczną stawkę opłaty za zajęcie 1 m2 powierzchni pasa drogowego zajętego przez rzut poziomy umieszczonego liniowego urządzenia infrastruktury telekomunikacyjnej:
1) w pasie drogowym drogi gminnej, powiatowej i krajowej poza drogowymi obiektami inżynierskimi 20,00 zł
2) na obiekcie drogowym inżynierskim (np. mosty, wiadukty itp.) 20,00 zł
- Wydanie decyzji nie podlega opłacie skarbowej.
- Opłata skarbowa za pełnomocnictwo - 17 zł
Opłatę naliczoną w decyzji należy wnieść:
przelewem na rachunek Pekao SA, I Oddział w Świnoujściu nr 95 1240 3914 1111 0010 0965 0933 lub w wpłatomacie zlokalizowanym w Urzędzie Miasta w Świnoujściu przy ul. Wojska Polskiego 1/5.
Opłatę skarbową należy wnieść:
przelewem na rachunek Pekao SA, I Oddział w Świnoujściu nr 95 1240 3914 1111 0010 0965 0933 lub w wpłatomacie zlokalizowanym w Urzędzie Miasta w Świnoujściu przy ul. Wojska Polskiego 1/5.
WYMAGANE WNIOSKI I DOKUMENTY
Wniosek na umieszczenie urządzeń w pasie drogowym należy składać jednocześnie z wnioskiem na wydanie zezwolenia na czasowe zajęcie pasa drogowego, jeżeli prace dotyczące zajęcia mają na celu mieszczenie urządzeń w pasie drogowym pamiętając, że pierwszym dniem umieszczenia urządzenia jest ostatni dzień czasowego zajęcia pasa drogowego.
Do wniosku należy wpisać:
- dane Inwestora (wnioskodawcy), adres nr telefonu, NIP/REGON/PESEL
nr i nazwa drogi, odcinka, miejscowości, - Datę umieszczenia urządzeń w pasie drogowym ( początkową datą jest ostatni dzień czasowego zajęcia pasa drogowego realizowanego w celu umieszczenia urządzeń których dotyczy wniosek);
- w tabelę znajdująca się na wniosku należy kolejno wpisać rodzaj urządzenia umieszczonego w pasie drogowym
- wymiary zewnętrzne urządzenia w rzucie poziomym (długość i szerokość w przypadku czworoboku a w przypadku obiektu okrągłego jego średnicę
- ilość sztuk urządzeń takich samych o tych samych rozmiarach
- w ostatniej tabeli podać powierzchnię łączną zajęcia w m2 wyliczoną na podstawie danych z poprzednich tabeli.
- informacje dot. Wykonawcy robót odpowiedzialnej za umieszczenie urządzeń
Do wniosku należy dołączyć:
- Szczegółowy plan sytuacyjny w skali 1 : 1000 lub 1 : 500 z zaznaczeniem kolorem czerwonym urządzeń wbudowanych w pas drogowy i podaniem ich wymiarów.
- Kserokopie projektu budowlanego umieszczonego w pasie drogowym urządzenia.
Udzielone pełnomocnictwo wraz z dowodem opłaty skarbowej 17,00 PLN na konto Urzędu Miasta Świnoujście jeżeli w imieniu strony występuje pełnomocnik.