W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies.

Kontakt

Tłumacz języka migowego online 

Urząd Miasta Świnoujście
ul. Wojska Polskiego 1/5
72-600 Świnoujście
tel. (91) 321 31 93
fax  (91) 321 59 95    email: soi@um.swinoujscie.pl

Wykaz telefonów Urzędu Miasta Świnoujście

Adres ePuap, numer adresu PEF oraz NIP i REGON   

Wykaz kont Gminy Miasto Świnoujście

Lista jednostek nieodpłatnego wsparcia i poradnictwa

WIZ-3 Zezwolenia na umieszczenie urządzeń w pasie drogowym

Wersja strony w formacie XML
Szczegóły
Kategoria sprawy Drogi publiczne
Komórka odpowiedzialna Wydział Infrastruktury i Zieleni Miejskiej

MIEJSCE ZŁOŻENIA DOKUMENTÓW

Urząd Miasta Świnoujście, ul. Wojska Polskiego 1/5, 72-600 Świnoujście
Biuro Obsługi Interesanta (parter)

KTO MOŻE WYSTĄPIĆ Z WNIOSKIEM

Wnioskodawcą może być osoba fizyczna, osoba prawna. Wnioskodawca może działać przez pełnomocnika, którym może być wyłącznie osoba fizyczna.
 
GODZINY PRZYJMOWANIA

Godziny pracy wydziału:                        poniedziałek - piątek:    7:00 – 15:00
Stanowisko Obsługi Interesanta:           poniedziałek - piątek:   7:00 – 15:00

 

TERMIN I SPOSÓB ZAŁATWIENIA SPRAWY

Zgodnie z kodeksem postępowania administracyjnego załatwienie sprawy wymagającej postępowania wyjaśniającego powinno nastąpić nie później niż w ciągu miesiąca, a sprawy szczególnie skomplikowanej – nie później niż
w ciągu dwóch miesięcy od dnia wszczęcia postępowania (na podstawie kompletnego wniosku). Jednocześnie do terminów tych nie wlicza się terminów przewidzianych w przepisach dla dokonania określonych czynności, okresów zawieszenia postępowania oraz okresów opóźnień spowodowanych z winy innych podmiotów i z przyczyn niezależnych od organu wydającego decyzję. Z tych powodów w szczególnych przypadkach okres oczekiwania na decyzję wydłuża się do kilku miesięcy. Szczegółowe terminy wynikają ze specyfiki indywidualnych spraw.

 
TRYB ODWOŁAWCZY

Termin wniesienia odwołania od decyzji – 14 dni, od dnia doręczenia decyzji stronie. Odwołanie wnosi się do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Szczecinie za pośrednictwem Prezydenta Miasta Świnoujście.

 
PODSTAWA PRAWNA

  • Ustawa z dnia 21 marca 1985r. o drogach publicznych ( tekst jednolity Dz. U. z 2023 r., poz. 645).
  • Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 1 czerwca 2004r. w sprawie określenia warunków udzielania zezwolenia na zajęcie pasa drogowego (Dz. U. z 2016r.,  poz. 1264).
  • Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. - Kodeks postępowania administracyjnego ( tekst jednolity Dz. U. z 2023 r. poz. 775);
  • Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. O opłacie skarbowej (jednolity tekst Dz. U. z 2022 r., poz. 2142 z późniejszymi zmianami).
  • Uchwała nr LXXVI/587/2023 Rady Miasta Świnoujście z  dnia 30 marca 2023 r. w sprawie ustalenia wysokości stawek opłat za zajęcie pasa drogowego dróg publicznych na cele niezwiązane z budową, przebudową, remontem, utrzymaniem i ochroną dróg (Dz. Urz. Woj. zachodniopomorskiego z dnia 11 kwietnia 2023 r. poz. 2348

 

OPŁATY

§ 1. Na drogach publicznych, położonych w granicach administracyjnych Gminy Miasto Świnoujście ustala się stawki opłat za zajęcie pasa drogowego dotyczące:
1) prowadzenia robót w pasie drogowym,
2) umieszczania w pasie drogowym liniowych urządzeń obcych
3) umieszczania w pasie drogowym urządzeń obcych innych niż wymienione w pkt 2 oraz reklam, 
4) zajęcia pasa drogowego na prawach wyłączności w celach innych niż wymienione w pkt  1-3.

§ 3. Za zajęcie pasa drogowego w celu, o którym mowa w § 1 pkt 2, z zastrzeżeniem § 7 pkt 1 i 2, ustala się następujące roczne stawki opłat za 1 m2 powierzchni pasa drogowego zajętego przez rzut poziomy umieszczonego liniowego urządzenia obcego:

1) drogi krajowej

a) na obiekcie inżynierskim (np. mosty, wiadukty itp.) 200,00 zł

b) na pozostałym terenie 120,00 zł

2) drogi powiatowej i gminnej

a) na obiekcie drogowym inżynierskim (np. mosty, wiadukty itp.) 200,00 zł

b) na pozostałym terenie 120,00 zł

§ 7. Za zajęcie pasa drogowego, o którym mowa w § 1 pkt 2, ustala się roczną stawkę opłaty za zajęcie 1 m2 powierzchni pasa drogowego zajętego przez rzut poziomy umieszczonego liniowego urządzenia infrastruktury telekomunikacyjnej:
1) w pasie drogowym drogi gminnej, powiatowej i krajowej poza drogowymi obiektami  inżynierskimi     20,00 zł
2) na obiekcie drogowym inżynierskim (np. mosty, wiadukty itp.)    20,00 zł    

    

  • Wydanie decyzji nie podlega opłacie skarbowej.
  • Opłata skarbowa za pełnomocnictwo - 17 zł

Opłatę naliczoną w decyzji należy wnieść: 

przelewem na rachunek Pekao SA, I Oddział w Świnoujściu nr 95 1240 3914 1111 0010 0965 0933 lub w wpłatomacie zlokalizowanym w Urzędzie Miasta w Świnoujściu przy ul. Wojska Polskiego 1/5.

 

Opłatę skarbową należy wnieść:

przelewem na rachunek Pekao SA, I Oddział w Świnoujściu nr 95 1240 3914 1111 0010 0965 0933 lub w wpłatomacie zlokalizowanym w Urzędzie Miasta w Świnoujściu przy ul. Wojska Polskiego 1/5.

 

WYMAGANE WNIOSKI I DOKUMENTY

Wniosek na umieszczenie urządzeń w pasie drogowym należy składać jednocześnie z wnioskiem na wydanie zezwolenia na czasowe zajęcie pasa drogowego, jeżeli prace dotyczące zajęcia mają na celu mieszczenie urządzeń w pasie drogowym pamiętając, że pierwszym dniem umieszczenia urządzenia jest ostatni dzień czasowego zajęcia pasa drogowego.

Do wniosku należy wpisać:

  • dane Inwestora (wnioskodawcy), adres nr telefonu, NIP/REGON/PESEL
    nr  i  nazwa  drogi, odcinka, miejscowości,
  • Datę umieszczenia urządzeń w pasie drogowym ( początkową datą  jest ostatni dzień czasowego zajęcia pasa drogowego realizowanego w celu umieszczenia urządzeń których  dotyczy wniosek);
  • w tabelę znajdująca się na wniosku należy kolejno wpisać rodzaj urządzenia umieszczonego w pasie drogowym
  • wymiary zewnętrzne urządzenia w rzucie poziomym (długość i szerokość w przypadku czworoboku a w przypadku obiektu okrągłego jego średnicę
  • ilość sztuk urządzeń takich samych o tych samych rozmiarach
  • w ostatniej tabeli podać powierzchnię łączną zajęcia w m2 wyliczoną na podstawie danych z poprzednich tabeli.
  • informacje dot. Wykonawcy robót odpowiedzialnej za umieszczenie urządzeń

Do wniosku należy dołączyć:

  1. Szczegółowy plan sytuacyjny w skali 1 : 1000 lub 1 : 500 z zaznaczeniem kolorem czerwonym urządzeń  wbudowanych w pas drogowy i podaniem ich wymiarów.
  2. Kserokopie projektu budowlanego umieszczonego w pasie drogowym urządzenia.

Udzielone pełnomocnictwo wraz z dowodem opłaty skarbowej 17,00 PLN na konto Urzędu Miasta Świnoujście jeżeli w imieniu strony występuje pełnomocnik.

Załączniki

Powiadom znajomego