Urząd Miasta Świnoujście


ul. Wojska Polskiego 1/5
72-600 Świnoujście
tel. (91) 321 31 93
fax  (91) 327 86 04


email: sekretariat@um.swinoujscie.pl


NIP: 8550020644
REGON: 000591900

Spis telefonów

Rejestracja dziennika budowy lub rozbiórki WUA-5

XML A pomniejsz czcionkę A standardowy rozmiar A powiększ czcionkę

Szczegóły

Kategoria sprawy Architektura, budownictwo, zagospodarowanie przestrzenne

Komórka odpowiedzialna Wydział Urbanistyki i Architektury

Treść

1.       MIEJSCE ZŁOŻENIA DOKUMENTÓW
Urząd Miasta Świnoujście, ul. Wojska Polskiego 1/5, 72-600 Świnoujście
Biuro Obsługi Interesanta (parter)
Stanowisko Obsługi Interesanta – delegatura Wydziału Urbanistyki i Architektury (parter)
 
2.       KTO MOŻE WYSTĄPIĆ Z WNIOSKIEM
Wnioskodawcą może być inwestor, który uzyskał pozwolenie na budowę/rozbiórkę lub  inwestor nabył prawo do wykonywania robót budowlanych na podstawie zgłoszenia budowy. Wnioskodawca może działać przez pełnomocnika, którym może być wyłącznie osoba fizyczna.
 
3.       GODZINY PRZYJMOWANIA
godziny pracy wydziału:                     
poniedziałek –piątek:                          7:30 – 15:30
Stanowisko Obsługi Interesanta:    
poniedziałek, wtorek, środa piątek:       7:30 – 15:30
czwartek:                                            8:30 – 16:30
 
4.       TERMIN I SPOSÓB ZAŁATWIENIA SPRAWY
Rejestracja dziennika budowy następuje w terminie 3 dni od dnia złożenia wniosku, jeżeli decyzja o pozwoleniu na budowę stała się wykonalna albo inwestor nabył prawo do wykonywania robót budowlanych na podstawie zgłoszenia budowy.
 
PODSTAWA PRAWNA
  • Ustawa z dnia 7 lipca 1994r. - Prawo budowlane (jednolity tekst Dz. U. z 2018 r., Poz. 1202 z późniejszymi zmianami).
  • Ustawa z dnia 14 czerwca 1960r. - Kodeks postępowania administracyjnego (jednolity tekst Dz. U. z 2017 r. Poz. 1257 z późniejszymi zmianami).
  • Ustawa z dnia 16 listopada 2006r. O opłacie skarbowej (jednolity tekst Dz. U. z 2018 r., Poz. 1044 z późniejszymi zmianami);
  • Ustawa z dnia 26.06.2002r. - W sprawie dziennika budowy, montażu i rozbiórki, tablicy informacyjnej oraz ogłoszenia zawierającego dane dotyczące bezpieczeństwa pracy
  • i ochrony zdrowia (Dz.U. 2018 poz. 963 z późniejszymi zmianami).
 
6.       OPŁATY
Wysokość opłaty skarbowej wynosi:
  • za pełnomocnictwo – 17 zł
 
Opłatę skarbową można wnieść:
w kasie Banku PEKAO S.A. w Urzędzie Miasta w Świnoujściu, ul. Wojska Polskiego 1/5
na rachunek Pekao SA, I Oddział w Świnoujściu nr 95 1240 3914 1111 0010 0965 0933

7.      
WYMAGANE WNIOSKI I DOKUMENTY
  • wniosek o zarejestrowanie dziennika budowa;
  • prawomocna decyzja o pozwoleniu na budowę/rozbiórkę do wglądu;
  • pełnomocnictwo udzielone osobie fizycznej działającej w imieniu inwestora;
  • dowód zapłaty opłaty skarbowej;
  • dziennik budowy do zarejestrowania;
  • poprzedni tom dziennika budowy do wglądu - w przypadku wystąpienia o kolejny tom.
 
8.       Uwagi
  • dziennik może być zarejestrowany jedynie na podstawie ostatecznej decyzji pozwolenia na budowę/rozbiórkę;
  • rejestracja dziennika nie jest wystarczająca do rozpoczęcia budowy;
  • zawiadomienie o rozpoczęciu robót budowlanych wraz z oświadczeniem kierownika budowy i inspektora nadzoru inwestorskiego należy kierować do Powiatowego Inspektora Nadzoru Budowlanego w Świnoujściu- ul. Wojska Polskiego ½, 72-600 Świnoujście;
  • przy wykonywaniu obiektu budowlanego metodą montażu dodatkowo prowadzi się dziennik montażu.

Załączniki

Powiadom znajomego

Powiadom znajomego

* Pole wymagane

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies.

Zamknij