W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies.

Kontakt

Tłumacz języka migowego online 

Urząd Miasta Świnoujście
ul. Wojska Polskiego 1/5
72-600 Świnoujście
tel. (91) 321 31 93
fax  (91) 321 59 95    email: soi@um.swinoujscie.pl

Wykaz telefonów Urzędu Miasta Świnoujście

Adres ePuap, numer adresu PEF oraz NIP i REGON   

Wykaz kont Gminy Miasto Świnoujście

Lista jednostek nieodpłatnego wsparcia i poradnictwa

Podział nieruchomości

Wersja strony w formacie XML
Szczegóły
Kategoria sprawy Nieruchomości
Komórka odpowiedzialna Biuro Geodety Miasta

Podstawa prawna : dział III Rozdział 1 ustawy z dnia 21 sierpnia 1997 r. o gospodarce nieruchomościami
(T.J. Dz. U. z 2018 r. poz. 121 z późniejszymi zmianami), rozporządzenie Rady Ministrów z dnia
7 grudnia 2004   r. w sprawie sposobu i  trybu dokonywania podziałów nieruchomości  (Dz. U. Nr 268 poz. 2663).

Wymagane dokumenty

1.    Wniosek o wydanie decyzji zatwierdzającej podział nieruchomości
Załączniki :

  • dokument potwierdzający tytuł prawny do nieruchomości,
  • aktualny wypis z rejestru gruntów,
  • decyzję o warunkach zabudowy i zagospodarowania terenu w przypadku braku miejscowego planu zagospodarowania 

    przestrzennego,

  • zgodę Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków na podział nieruchomości wpisanej do rejestr zabytków,
  • 2 egz. mapy zasadniczej z projektem podziału i załącznikami (wykaz zmian gruntowych/wykaz zmian danych ewidencyjnych),
  • protokół przyjęcia granic nieruchomości,
  • wykaz synchronizacyjny, jeżeli oznaczenie działek gruntu w katastrze nieruchomości jest inne niż w księdze wieczystej,
  • aktualny odpis z rejestru handlowego w przypadku osób prawnych. Wniosek winien być podpisany przez osoby upoważnione,
  • pełnomocnictwa,
  • opinia o zgodności projektowanego podziału z obowiązującym planem zagospodarowania przestrzennego z załącznikiem graficznym wydana przez Wydział Architektury i Budownictwa Urzędu Miasta Świnoujścia,
  • określenie sposobu zapewnienia dostępu wydzielanych działek do drogi publicznej.

Opłaty

  • Zwolnienie z opłaty skarbowej na podstawie art. 2 ust. 1 pkt 1 lit. h  ustawy z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej (Dz. U. z 2018 r. poz.1044 z późniejszymi zmianami)

Termin odpowiedzi
Do 60dni.

Jednostka odpowiedzialna
Biuro Geodety Miasta

Tryb odwoławczy
Odwołanie wnosi się do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Szczecinie za pośrednictwem organu, który decyzję wydał w terminie 14 dni od jej doręczenia.
Opłata skarbowa  jak wyżej.

Uwagi
Wniosek  składa właściciel lub użytkownik wieczysty nieruchomości (dotyczy osób fizycznych) lub pełnomocnik,

Projekt podziału na aktualnej mapie zasadniczej oraz wykazy zmian gruntowych sporządza uprawniony geodeta,

W przypadku braku wszystkich wymaganych do wydania decyzji dokumentów wnioskodawca zostanie wezwany do ich uzupełnienia.

Podział gruntów rolnych i leśnych, przeznaczonych w planie zagospodarowania przestrzennego na cele rolne i leśne nie wymaga wydania decyzji  administracyjnej. Wniosek o wprowadzenie zmian w ewidencji gruntów i budynków wraz z dokumentacją geodezyjną sporządzoną przez uprawnionego geodetę  należy złożyć w Biurze Geodety Miasta Urzędu Miasta Świnoujście.

W przypadku reprezentacji strony przez pełnomocnika należy przedłożyć pełnomocnictwo oraz potwierdzenie dokonania opłaty skarbowej za w/w pełnomocnictwo w wysokości 17 zł (Część IV załącznika do ustawy z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej.


Wnioski do pobrania znajdują się na stronie wydziału BGM pod adresem:

https://bip.um.swinoujscie.pl/artykul/178/1128/biuro-geodety-miasta-bgm


Powiadom znajomego