W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies.

Kontakt

Tłumacz języka migowego online 

Urząd Miasta Świnoujście
ul. Wojska Polskiego 1/5
72-600 Świnoujście
tel. (91) 321 31 93
fax  (91) 321 59 95    email: soi@um.swinoujscie.pl

Wykaz telefonów Urzędu Miasta Świnoujście

Adres ePuap, numer adresu PEF oraz NIP i REGON   

Wykaz kont Gminy Miasto Świnoujście

Lista jednostek nieodpłatnego wsparcia i poradnictwa

Aktualizacja danych ewidencji gruntów, budynków i lokali

Wersja strony w formacie XML
Szczegóły
Kategoria sprawy Nieruchomości
Komórka odpowiedzialna Biuro Geodety Miasta

Podstawa prawna : art. 22 ustawy z dnia 17 maja 1989 r. Prawo geodezyjne i kartograficzne (T.J. Dz. U. z 2017 r.  poz. 2101z późniejszymi zmianami), § 45 i § 46 rozporządzenia Ministra Rozwoju Regionalnego i Budownictwa z dnia 19 marca 2001 r.w sprawie ewidencji gruntów i budynków (Dz. U. z 2016 r. poz. 1034 z późniejszym zmianami).

- zmiana danych ewidencyjnych dotyczących przedmiotu (np. podział gruntów rolnych, zmiana użytku, wyłączenie z produkcji rolnej)

- zmiana danych ewidencyjnych dotyczących podmiotu,  miejsca zamieszkania

 

Wymagane dokumenty

1.   Wniosek o sprostowanie błędów w ewidencji gruntów,  budynków i lokali  lub zgłoszenie zmian do ewidencji gruntów

Załączniki :

-  dokumentacja geodezyjna sporządzona przez uprawnionego geodetę potwierdzająca konieczność zmiany danych ewidencyjnych lub sprostowania błędu w danych objętych ewidencją gruntów.

2.   Wniosek o zmianę danych ewidencyjnych dotyczących podmiotu 

Załączniki :
-     dokument potwierdzający zgłaszaną zmianę np. potwierdzenie zameldowania, zmiany nazwy, zmiany nazwiska ,  

Opłaty

-  Zwolnienie z opłaty skarbowej na podstawie art. 3 ustawy z dnia 16 listopada 2006 r., o opłacie skarbowej (Dz. U. z 2018 r.  poz. 1044 z późniejszymi zmianami).

Termin odpowiedzi
Do 60dni.

Jednostka odpowiedzialna
Biuro Geodety Miasta

Tryb odwoławczy

W przypadku odmowy wprowadzenia zmian w ewidencji gruntów, budynków i lokali odwołanie wnosi się do Wojewódzkiego Inspektora Nadzoru Geodezyjnego i Kartograficznego w Szczecinie za pośrednictwem organu, który wydał decyzję. Odwołanie wnosi się w terminie 14 dni od podpisania protokołu ustnego ogłoszenia decyzji lub doręczenia decyzji.

Uwagi

W przypadku reprezentacji strony przez pełnomocnika należy przedłożyć pełnomocnictwo oraz potwierdzenie dokonania opłaty skarbowej za w/w pełnomocnictwo w wysokości 17 zł (Część IV załącznika do ustawy z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej.


Wnioski do pobrania znajdują się na stronie wydziału BGM pod adresem:

https://bip.um.swinoujscie.pl/artykul/178/1128/biuro-geodety-miasta-bgm


Powiadom znajomego