Postępowanie administracyjne w sprawie zameldowania na pobyt stały lub czasowy
Wersja strony w formacie XMLKategoria sprawy | Zameldowanie |
---|---|
Komórka odpowiedzialna | Wydział Spraw Obywatelskich i Urząd Stanu Cywilnego |
Szczegółowe informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych przez Gmine Świnoujście
Podstawa prawna: art. 31 w związku z art. 27 ust. 1 oraz art. 40 i art. 41 ustawy z dnia 24 września 2010 r. o ewidencji ludności (Dz. U. z 2022 r., poz. 1191), Rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 13 grudnia 2017 r. w sprawie określenia wzorów i sposobu wypełniania formularzy stosowanych przy wykonywaniu obowiązku meldunkowego (Dz. U. z 2022 r., poz. 2070).
I WYMAGANE DOKUMENTY:
1. Wypełniony i podpisany formularz "ZGŁOSZENIE POBYTU STAŁEGO/PERMANENT RESIDENCE REGISTRATION FORM" lub "ZGŁOSZENIE POBYTU CZASOWEGO/TEMPORARY RESIDENCE REGISTRATION FORM" (odrębny dla każdej osoby, również dla dziecka).
2. Załączniki:
• pisemne wyjaśnienie dotyczące przyczyn braku potwierdzenia pobytu osoby w lokalu.
3. Do wglądu:
• obywatel Polski - dowód osobisty lub paszport,
• cudzoziemiec – właściwy dokument zezwalający na pobyt na terenie Rzeczypospolitej Polskiej.
W przypadku zgłoszenia zameldowania przez pełnomocnika dodatkowo:
• pisemne pełnomocnictwo do zameldowania,
• dowód osobisty lub paszport pełnomocnika,
• w przypadku reprezentowania cudzoziemca, pełnomocnik przedkłada właściwy dokument zezwalający na pobyt cudzoziemca na terenie Rzeczypospolitej Polskiej.
II OPŁATY:
Brak.
W przypadku złożenia dokumentu stwierdzającego udzielenie pełnomocnictwa opłata skarbowa wynosi 17 zł. Zwolnione z tej opłaty są pełnomocnictwa udzielone małżonkowi, dzieciom, wnukom, rodzicom, dziadkom lub rodzeństwu.
Opłatę skarbową wnosi się na rachunek bankowy tut. organu podatkowego:
Urząd Miasta Świnoujście 95 1240 3914 1111 0010 0965 0933
III TERMIN I SPOSÓB ZAŁATWIENIA SPRAWY:
Załatwienie sprawy następuje poprzez wydanie decyzji administracyjnej w terminie do 2 miesięcy od daty złożenia wymaganych dokumentów (w przypadku spraw skomplikowanych termin może ulec przedłużeniu).
IV JEDNOSTKA ODPOWIEDZIALNA:
Wydział Spraw Obywatelskich i Urząd Stanu Cywilnego
ul. Wojska Polskiego 1/5, pok. nr 7
tel. 91 321 28 65
V TRYB ODWOŁAWCZY:
Odwołanie wnosi się do Wojewody Zachodniopomorskiego za pośrednictwem organu, który wydał decyzję. Odwołanie wnosi się w terminie 14 dni od dnia doręczenia decyzji.
VI UWAGI:
1. Procedurę – „Postępowanie administracyjne w sprawie zameldowania” stosuje się w przypadku gdy wnioskodawca nie może uzyskać na formularzu "ZGŁOSZENIE POBYTU STAŁEGO/PERMANENT RESIDENCE REGISTRATION FORM" lub "ZGŁOSZENIE POBYTU CZASOWEGO/TEMPORARY RESIDENC REGISTRATION FORM" potwierdzenia faktu zamieszkiwania dokonanego przez osobę posiadającą tytuł prawny do lokalu w formie czytelnego podpisu z oznaczeniem daty jego złożenia. W tej sytuacji zameldowanie następuje w formie decyzji administracyjnej po przeprowadzeniu postępowania administracyjnego mającego na celu potwierdzenie faktu zamieszkania we wskazanym w formularzu lokalu.
2. W przypadku pobytu czasowego należy podać czasokres zameldowania.