W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies.

Kontakt

Tłumacz języka migowego online 

Urząd Miasta Świnoujście
ul. Wojska Polskiego 1/5
72-600 Świnoujście
tel. (91) 321 31 93
fax  (91) 321 59 95    email: soi@um.swinoujscie.pl

Wykaz telefonów Urzędu Miasta Świnoujście

Adres ePuap, numer adresu PEF oraz NIP i REGON   

Wykaz kont Gminy Miasto Świnoujście

Lista jednostek nieodpłatnego wsparcia i poradnictwa

Wpis do ewidencji stowarzyszenia zwykłego

Wersja strony w formacie XML
Szczegóły
Kategoria sprawy Kluby, stowarzyszenia, organizacje
Komórka odpowiedzialna Wydział Spraw Obywatelskich i Urząd Stanu Cywilnego

Podstawa prawna: ustawa z dnia 7 kwietnia 1989 roku - Prawo o stowarzyszeniach

 

I. WYMAGANE DOKUMENTY:

1. Wniosek o rejestrację stowarzyszenia zwykłego.

2.  Załączniki:

  • regulamin działalności,
  • lista osób uczestniczących w zebraniu założycielskim, zawierająca podstawowe dane tj.: imię, nazwisko, datę i miejsce urodzenia, miejsce zamieszkania oraz własnoręczne podpisy,
  • imię i nazwisko, adres zamieszkania oraz numer PESEL przedstawiciela reprezentującego stowarzyszenie zwykłe albo członków zarządu,
  • imię i nazwisko, adres zamieszkania oraz numer PESEL członków organu kontroli wewnętrznej, o ile regulamin działalności przewiduje ten organ,
  • adres siedziby stowarzyszenia.

Uwaga: Jeżeli wniosek o wpis składa zarząd stowarzyszenia, podpisują go wszyscy członkowie zarządu.

 

II. OPŁATY

Złożenie wniosku o wpis do ewidencji stowarzyszeń zwykłych – bez opłaty.

Wydanie zaświadczenia z ewidencji stowarzyszeń zwykłych na wniosek podlega opłacie skarbowej w wysokości 17 zł, dowód opłaty należy dołączyć do wniosku.

Opłata skarbowa jest wnoszona na konto nr 95 1240 3914 1111 0010 0965 0933

III. TERMIN ZAŁATWIENIA SPRAWY

Do 7 dni od dnia wpływu wniosku lub jego uzupełnienia.

Jeżeli wniosek o wpis zawiera braki Prezydent Miasta Świnoujście wzywa do jego uzupełnienia w terminie 14 dni od dnia otrzymania wezwania.

 

IV. JEDNOSTKA ODPOWIEDZIALNA

Wydział Spraw Obywatelskich i Urząd Stanu Cywilnego
ul. Wojska Polskiego 1/5, pok. nr 8, 
tel/fax: 91 327 85 88,

e-mail: wso@um.swinoujscie.pl

 

V. TRYB ODWOŁAWCZY

Jeżeli Prezydent Miasta Świnoujście nie dokona wpisu do ewidencji w terminie 7 dni od dnia wpłynięcia wniosku o wpis lub uzupełnienia jego braków i nie został złożony wniosek do sądu rejestrowego o zakazanie założenia stowarzyszenia zwykłego, przedstawicielowi reprezentującemu stowarzyszenie zwykłe albo zarządowi przysługuje prawo wniesienia skargi na bezczynność do sądu administracyjnego.

Odpowiedź na skargę wraz z aktami sprawy jest przekazywana do sądu administracyjnego w terminie 14 od dnia wniesienia skargi. Sąd rozpoznaje skargę w terminie 30 dni od dnia otrzymania akt sprawy wraz z odpowiedzią na skargę.

Załączniki

Powiadom znajomego