Wpis do ewidencji stowarzyszenia zwykłego
Wersja strony w formacie XMLKategoria sprawy | Kluby, stowarzyszenia, organizacje |
---|---|
Komórka odpowiedzialna | Wydział Spraw Obywatelskich i Urząd Stanu Cywilnego |
Podstawa prawna: ustawa z dnia 7 kwietnia 1989 roku - Prawo o stowarzyszeniach
I. WYMAGANE DOKUMENTY:
1. Wniosek o rejestrację stowarzyszenia zwykłego.
2. Załączniki:
- regulamin działalności,
- lista osób uczestniczących w zebraniu założycielskim, zawierająca podstawowe dane tj.: imię, nazwisko, datę i miejsce urodzenia, miejsce zamieszkania oraz własnoręczne podpisy,
- imię i nazwisko, adres zamieszkania oraz numer PESEL przedstawiciela reprezentującego stowarzyszenie zwykłe albo członków zarządu,
- imię i nazwisko, adres zamieszkania oraz numer PESEL członków organu kontroli wewnętrznej, o ile regulamin działalności przewiduje ten organ,
- adres siedziby stowarzyszenia.
Uwaga: Jeżeli wniosek o wpis składa zarząd stowarzyszenia, podpisują go wszyscy członkowie zarządu.
II. OPŁATY
Złożenie wniosku o wpis do ewidencji stowarzyszeń zwykłych – bez opłaty.
Wydanie zaświadczenia z ewidencji stowarzyszeń zwykłych na wniosek podlega opłacie skarbowej w wysokości 17 zł, dowód opłaty należy dołączyć do wniosku.
Opłata skarbowa jest wnoszona na konto nr 95 1240 3914 1111 0010 0965 0933
III. TERMIN ZAŁATWIENIA SPRAWY
Do 7 dni od dnia wpływu wniosku lub jego uzupełnienia.
Jeżeli wniosek o wpis zawiera braki Prezydent Miasta Świnoujście wzywa do jego uzupełnienia w terminie 14 dni od dnia otrzymania wezwania.
IV. JEDNOSTKA ODPOWIEDZIALNA
Wydział Spraw Obywatelskich i Urząd Stanu Cywilnego
ul. Wojska Polskiego 1/5, pok. nr 8,
tel/fax: 91 327 85 88,
e-mail: wso@um.swinoujscie.pl
V. TRYB ODWOŁAWCZY
Jeżeli Prezydent Miasta Świnoujście nie dokona wpisu do ewidencji w terminie 7 dni od dnia wpłynięcia wniosku o wpis lub uzupełnienia jego braków i nie został złożony wniosek do sądu rejestrowego o zakazanie założenia stowarzyszenia zwykłego, przedstawicielowi reprezentującemu stowarzyszenie zwykłe albo zarządowi przysługuje prawo wniesienia skargi na bezczynność do sądu administracyjnego.
Odpowiedź na skargę wraz z aktami sprawy jest przekazywana do sądu administracyjnego w terminie 14 od dnia wniesienia skargi. Sąd rozpoznaje skargę w terminie 30 dni od dnia otrzymania akt sprawy wraz z odpowiedzią na skargę.