Informacja o sposobach przyjmowania i załatwiania spraw

Podstawowym aktem prawnym określającym tryb przyjmowania i załatwiania spraw przez organy administracji publicznej jest ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (Dz.U. z 2000 r. nr 98 poz. 1071 z późn. zm.). 
Sposób przyjmowania i załatwiania spraw dotyczących skarg i wniosków regulują dodatkowo : § 52. do § 57 Regulaminu Organizacyjnego Urzędu Miasta Świnoujście wprowadzonego Zarządzeniem Nr 492/2013 Prezydenta Miasta Świnoujście z dnia 1 sierpnia 2013 r.oraz  Zarządzenie Nr 132/2006  Prezydenta Miasta Świnoujścia z dnia 15 lutego 2006r. w sprawie określenia dni i godzin przyjmowania interesantów w sprawach skarg i wniosków (20kB) word
Sprawy osób realizujących prawo dostępu do informacji publicznej rozpatrywane są zgodnie z przepisami ustawy z dnia 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej oraz zgodnie z Zarządzeniem Nr 532/2008 Prezydenta Miasta Świnoujścia z dnia 25 lipca 2008 r. w sprawie procedury załatwiania spraw z zakresu dostępu do informacji publicznej w Urzędzie Miasta Świnoujścia -  Udostępnianie informacji publiczne 
Przyjmowanie i załatwianie spraw w Urzędzie Miasta Świnoujście przebiega zgodnie z Rozporządzeniem Prezesa Rady Ministrów z dnia 22 grudnia 1999 r. w sprawie instrukcji kancelaryjnej dla organów gmin i związków międzygminnych (Dz. U. z 1999r. Nr 112 poz.1319 z późn. zm.). 
Sprawy wpływające do Urzędu Miasta Świnoujścia są ewidencjonowane przez  Stanowisko ds. Obsługi Interesantów, a następnie zostają skierowane do  właściwej w sprawie komórki organizacyjnej – wydziału lub biura. Następnie Naczelnik lub Kierownik komórki organizacyjnej dekretuje je – wskazuje pracownika odpowiedzialnego za merytoryczne załatwienie sprawy. 
Urząd rozpoznaje także sprawy wpływające za pośrednictwem poczty elektronicznej, jak również udziela informacji telefonicznie. 
Numery telefonów i adresy e-mail poszczególnych komórek organizacyjnych zamieszczone są w dziale  Wydziały i ich kompetencje
Sprawy i sposób ich załatwienia opisane dla każdej urzędowej procedury zamieszczone są w dziale Wykaz spraw i sposób załatwienia

Wytworzył: Administrator (4 grudnia 2009)
Opublikował: Adriana Lesiewicz (4 grudnia 2009, 14:09:36)

Ostatnia zmiana: Adriana Lesiewicz (28 sierpnia 2014, 15:18:55)
Zmieniono: aktualizacja

rejestr zmian tej informacji »


Liczba odsłon: 86738

wersja do zapisu wersja do druku

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce Cookies.

Zamknij