Elektroniczna skrzynka podawcza

Przekazywanie dokumentów w formie elektronicznej do Urzędu
A. W celu złożenia wniosku w formie elektronicznej do Urzędu konieczne jest posiadanie bezpłatnego konta użytkownika na platformie ePUAP.
Metody dostarczania dokumentów elektronicznych do Urzędu:
1.      Przekazanie dokumentu poprzez wypełnienie formularza bądź dołączenie podpisanego dokumentu on-line na stronie Elektronicznego Urzędu Podawczego;
2.      Dostarczenie dokumentów w godzinach pracy urzędu (7:30-15:30) do Stanowiska Obsługi Interesanta Urzędu Miasta mieszczącym się na parterze   przy ul. Wojska Polskiego 1/5 w Świnoujściu na następujących nośnikach danych:
   a.      Dyskietka 1,44 MB
   b.      Pamięć masowa USB 2.0 lub 3.0
   c.      Płyta CD-RW, DVD
3. Wymienione nośniki muszą mieć możliwość zapisu Urzędowego Poświadczenia Odbioru.
Wymagania dla dokumentów elektronicznych dostarczanych do Urzędu:
4.     Dokumenty elektroniczne muszą być podpisane ważnym, kwalifikowanym podpisem cyfrowym w formacie Xades-Bes lub profilem zaufanym.
5.     Akceptowalne formaty załączników to:
   a.      DOC, DOCX, RTF
   b.      XLS, XLSX
   c.      CSV
   d.      TXT, XPS, ODT,
   e.      GIF, TIF, BMP, JPG, GEOTIFF, PNG, SVG
   f.       PDF
   g.      PPT, PPTX, ODP
   h.      DWG, DWF, DXF, DGN, JP2
   i.       WAV, MP3, AVI, MPG, MPEG, MP4, M4A, MPEG4, OGG, OGV
   j.      kompresja: ZIP, TAR, GZ, GZIP, 7Z
   k.      HTML, XHTML, CSS
   l.       struktura i wizualizacja dokumentu elektronicznego: XML, XSD, GML, RNG, XLS, XSLT
6.     Wielkość wszystkich załączników dołączonych do jednego formularza (dokumentu elektronicznego) nie może przekroczyć 3MB.
7.     Dokumenty lub nośniki zawierające oprogramowanie złośliwe będą automatycznie odrzucane i nie zostaną rozpatrzone.
B.
1. Po zarejestrowaniu się na platformie ePUAP  (http://epuap.gov.pl) (musimy posiadać Profil Zaufany lub ważny kwalifikowany podpis elektroniczny) możemy złożyć pismo w Elektronicznej Skrzynce Podawczej (ESP), która jest komponentem EUP

2. Ze strony Druki i wnioski do pobrania wybieramy właściwy druk lub wniosek, następnie go wypełniamy i zapisujemy lokalnie na dysku.

3. Otwieramy Pismo ogólne podmiotu publicznego w Elektronicznym Urzędzie Podawczym, na platformie ePUAP i uwierzytelniamy się za pomocą zarejestrowanego wcześniej na platformie ePUAP loginu i hasła.

4. Wypełniamy formularz WNIOSKU . Dołączamy do niego wypełnione druki, wnioski, załączniki i każdy z nich podpisujemy podpisem elektronicznym.

5. Po wysłaniu korespondencji przez EUP, wysyłający otrzyma Elektroniczne Potwierdzenie Odbioru (EPO)

6. Szczegółowy opis korzystania z EUP na platformie ePUAP znajduje się tutaj: Profil_Podmiotu_Instrukcja_uzytkownika (1499kB) pdf
7. Lista dostępnych usług na platformie ePUAP
- pismo ogólne podmiotu publicznego (złożenie dowolnego wniosku do Urzędu, do wszystkich komórek organizacyjnych) - Pismo ogólne podmiotu publicznego
- Prezydent Miasta - Wniosek o objęcie patronatem imprez o charakterze lokalnym i ponadlokalnym
- Prezydent Miasta - Rozpatrywanie wniosków o wyrażenie zgody na używanie herbu miasta
- Biuro Geodety Miasta - Przyjmowanie zgłoszenia o zamiarze przystąpienia do wykonywania robót geologicznych
- Biuro Geodety Miasta - Zgłoszenie pracy geodezyjnej, kartograficznej
- Biuro Geodety Miasta - Przyjmowanie zgłoszenia o zamiarze przystąpienia do wykonywania robót geologicznych
- Wydział Komunikacji  - Wniosek o wydanie prawa jazdy po raz pierwszy
- Wydział Architektury - Sporządzenie lub zmiana miejscowego planu zagospodarowania przestrzenne
- Wydział Architektury - Wypisy i wyrysy ze studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego
- Wydział Architektury - Przyjmowanie wniosków i uwag do sporządzanych miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego
- Wydział Architektury - Przyjmowanie wniosków i uwag do sporządzonego studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego
- Wydział Architektury - Zawiadomienie o odkryciu w trakcie robót budowlanych lub ziemnych przedmiotu, co do którego istnieje przypuszczenie, iż jest on zabytkiem
- Wydział Architektury - Zawiadomienie o przypadkowym znalezieniu przedmiotu, co do którego istnieje przypuszczenie, iż jest on zabytkiem archeologicznym
- Wydział Eksploatacji i Zarządzania Nieruchomościami -Zezwolenie na usunięcie drzew i krzewów
- Wydział Gospodarki Nieruchomościami - Wniosek o udzielenie bonifikaty od opłaty rocznej z tytułu użytkowania wieczystego
- Wydział Ochrony Środowiska i Leśnictwa - Wpis do rejestru posiadaczy odpadów prowadzących działalność w zakresie transportu odpadów, którzy są zwolnieni z obowiązku uzyskiwania zezwolenia na prowadzenie ww. działalności
- Wydział Ochrony Środowiska i Leśnictwa - Zezwolenie na zbieranie lub transport odpadów
- Wydział Ochrony Środowiska i Leśnictwa - Zgłoszenie eksploatacji instalacji, z której emisja nie wymaga pozwolenia, mogącej negatywnie oddziaływać na środowisko
- Wydział Promocji, Turystyki, Kultury i Sportu - Wpis do ewidencji obiektów świadczących usługi hotelarskie, nie będących obiektami hotelarskimi
- Wydział Spraw Obywatelskich - Dopisanie do spisu wyborców
- Wydział Spraw Obywatelskich - Przyjmowanie zawiadomień o organizacji zgromadzenia publicznego


Elektroniczna Skrzynka Podawcza (ESP)
Elektroniczna Skrzynka Podawcza (ESP) jest podstawowym komponentem Elektronicznego Urzędu Podawczego - EUP realizującego ustawowy wymóg określony w rozporządzeniu Prezesa Rady Ministrów z dnia 29.09.2005 w sprawie warunków organizacyjno-technicznych doręczania dokumentów elektronicznych podmiotom publicznym (DZ.U. 2005 Nr 200, poz. 1651). Oznacza to, że posiada funkcjonalność: "Dostępnego publicznie środka komunikacji elektronicznej służącego do przekazywania informacji w formie elektronicznej do podmiotu publicznego przy wykorzystaniu powszechnie dostępnej sieci teleinformatycznej".

Elektroniczny Urząd Podawczy (EUP)
Elektroniczny Urząd Podawczy (EUP) jest usługą świadczoną w formie outsourcingu, bazującą na kwalifikowanej usłudze "poświadczenia przedłożenia i odbioru. EUP został przygotowany dla instytucji, które chcą powierzyć administrację systemu wyspecjalizowanej firmie, w szczególności kwalifikowanemu centrum certyfikacji.

Wytworzył: Administrator (30 kwietnia 2008)
Opublikował: Adriana Lesiewicz (30 kwietnia 2008, 17:09:59)

Ostatnia zmiana: Teresa Sołtysiak (5 maja 2016, 12:10:27)
Zmieniono: Zmiana opisu usługi

rejestr zmian tej informacji »


Liczba odsłon: 105992

wersja do zapisu wersja do druku

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce Cookies.

Zamknij