Biuro ds. Egzekucji i Rozliczeń VAT (BE)

Urząd Miasta Świnoujście
ul. Wojska Polskiego1/2
72 – 600 Świnoujście

Kierownik biura – Olimpia Żyłowska
pokój 203 tel. 91 327 86 69
email: se@um.swinoujscie.pl
email: ozylowska@um.swinoujscie.pl

Inspektor – Rafał Piotrowski
pokój 204  tel. 91 327 86 69
email: rpiotrowski@um.swinoujscie.pl

Inspektor Iwona Wojciechowska
pokój 204  tel. 91 327 86 69
email: iwojciechowska@um.swinoujscie.pl

zastępstwo za : Inspektor- Katarzyna Nerć


Zadania biura:

1)    egzekucja należności cywilnoprawnych, podatkowych i niepodatkowych budżetu Miasta i Skarbu Państwa, polegająca na monitorowaniu zaległości, współdziałaniu z organami egzekucyjnymi w zakresie realizacji wniosków egzekucyjnych i tytułów wykonawczych, ustalaniu majątku zobowiązanych oraz możliwości przeniesienia zobowiązań na osoby trzecie,
2)    sporządzanie wniosków o egzekucję należności cywilnoprawnych na podstawie orzeczeń sądowych,
3)     tworzenie bazy danych zawierającej informacje dotyczące zaległych należności oraz zarządzanie nią,
4)    sporządzanie analiz, informacji i sprawozdawczości z zakresu egzekucji,
5)    współpraca z merytorycznymi komórkami organizacyjnymi Urzędu, Biurem Nadzoru Prawnego i Koordynacji Zamówień Publicznych oraz organami egzekucyjnymi w zakresie windykacji należności,
6)    przygotowywanie projektów wniosków o zmianę procedur windykacyjnych obowiązujących w Urzędzie i wdrażanie ich w życie,
7)    przygotowywanie interpretacji w zakresie podatku od towarów i usług na potrzeby komórek organizacyjnych Urzędu we współpracy z tymi komórkami,
8)    weryfikacja deklaracji cząstkowych z rejestrami przyjmowanymi od jednostek organizacyjnych Miasta oraz z Wydziału Księgowości jednostki obsługującej urząd,
9)    weryfikacja rozliczeń dokonywanych przez wewnętrzny system informatyczny scentralizowanych rozliczeń podatku VAT,
10)     przygotowywanie scentralizowanych rozliczeń Miasta z tytułu podatku VAT na podstawie rejestrów zakupu i sprzedaży oraz sporządzanie i przekazywanie do właściwego urzędu skarbowego deklaracji VAT  oraz korekt deklaracji VAT dla Miasta,
11)     wsparcie i współpraca merytoryczna z komórkami organizacyjnymi urzędu w zakresie analizowania i kwalifikowania dokonanych zakupów pod kątem posiadania prawa do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego,
12)    analizowanie na pisemny wniosek komórek organizacyjnych urzędu oraz jednostek organizacyjnych Miasta, dokonywanej sprzedaży pod kątem zastosowania prawidłowych stawek podatku VAT lub zwolnień z tego podatku,
13)     współpraca z organami podatkowymi w zakresie procedur rozliczania podatku VAT w Mieście i koordynacja prowadzonych postępowań kontrolnych i czynności sprawdzających w zakresie podatku VAT przez te organy,
14)     nadzór nad generowaniem i przekazywaniem JPK w terminach określonych w prawie na podstawie plików przekazanych przez jednostki organizacyjne Miasta oraz jednostki obsługującej urząd, 
15)     nadzór nad funkcjonalnością platformy finansowo-księgowej dotyczącej rozliczeń podatku VAT przez Miasto.



Wytworzył: Administrator (29 marca 2007)
Opublikował: Adriana Lesiewicz (29 marca 2007, 13:47:25)

Ostatnia zmiana: Adriana Lesiewicz (21 września 2017, 11:42:22)
Zmieniono: aktualizacja

rejestr zmian tej informacji »


Liczba odsłon: 7025

wersja do zapisu wersja do druku

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce Cookies.

Zamknij