Założenia koncepcji pracy poradni:

  1. Poradnia w sposób elastyczny dostosowuje się do zmieniających się potrzeb lokalnego środowiska i kierunków wprowadzanych w ramach reformy oświaty.
  2. Skuteczne zarządzanie placówką, zapewnia sprawne jej funkcjonowanie.
  3. Procesy zachodzące w placówce służą jej rozwojowi i zadowoleniu klientów.
  4. Poradnia w wysokim stopniu wypełniania wymagania w zakresie efektów działalności dydaktycznej, wychowawczej i opiekuńczej oraz innej działalności statutowej placówki.
  5. Poradnia odgrywa znacząca rolę w środowisku lokalnym.
  6. Podnoszenie kwalifikacji pracowników poradni i poszerzanie ich kompetencji służy realizacji zadań poradni.

Koncepcja wyznacza kierunki rozwoju placówki:

  1. Działania mające na celu podniesienie jakości pracy poradni.
  2. Wszechstronne wspieranie szkół i placówek przedszkolnych w wypełnianiu ich funkcji.
  3. Wszechstronne wspieranie rozwoju uczniów.
  4. Usprawnianie pracy poradni.
  5. Rozwijanie bazy poradni.
  6. Promowanie placówki w środowisku lokalnym.

Nasza placówka oferuje usługi w wielu dziedzinach

Oprócz diagnozy psychologiczno - pedagogicznej oraz logopedycznej nasza oferta obejmuje niżej wymienione typy zajęć:

  1. warsztaty umiejętności wychowawczych dla nauczycieli, pedagogów, wychowawców;
  2. zajęcia warsztatowe dla rad pedagogicznych;
  3. grupy wsparcia dla nauczycieli;
  4. zajęcia grupowe dla rodziców w ramach "Szkoła dla rodziców";
  5. systemowa terapia rodzin;
  6. terapia indywidualna rodziców;
  7. zajęcia integracyjno - terapeutyczne dla młodzieży;
  8. zajęcia grupowe psychoedukacyjne dla młodzieży;
  9. realizacja programów profilaktycznych na temat agresji i profilaktyki uzależnień dla całych zespołów klasowych;
  10. warsztaty antystresowe dla uczniów ostatnich klas szkół ponadgimnazjalnych;
  11. zajęcia metodami aktywnymi dla klas z zakresu wychowania seksualnego;
  12. zajęcia metodami aktywnymi profilaktyki HIV/AIDS dla grup środowiskowych;
  13. zajęcia grupowe - terapia bajką;
  14. zajęcia grupowe - muzykoterapia;
  15. grupy otwarte socjoterapeutyczne dla dzieci i młodzieży;
  16. treningi EEG Biofeedback;
  17. terapia uwagi słuchowej metodą prof. Alfreda Tomatisa;
  18. terapia integracji sensorycznej;
  19. terapia hipnozą dzieci i młodzieży.