W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies.

Nabór kandydatów na opiekunów prawnych dla osób całkowicie ubezwłasnowolnionych i kuratorów dla osób częściowo ubezwłasnowolnionych


Wymagania stawiane kandydatom na kuratorów lub opiekunów prawnych, w szczególności:
a)      obywatelstwo polskie,
b)      pełna zdolność do czynności prawnych i pełnia praw publicznych,
c)      nieskazanie prawomocnym wyrokiem sądowym,
d)     brak ograniczenia lub pozbawienia władzy rodzicielskiej,
e)      stan zdrowia pozwalający na pełnienie funkcji określonej w ogłoszeniu,
f)       nieposzlakowana opinia.
O ostatecznym zakwalifikowaniu kandydata na opiekuna prawnego lub kuratora decyduje sąd.
 
Do zadań kuratorów lub opiekunów prawnych należeć będzie:
a)      sprawowanie opieki zgodnie z interesem podopiecznego i interesem społecznym,
b)      reprezentowanie interesów podopiecznego przed sądem, organami administracji publicznej i innymi instytucjami,
c)      zarządzanie majątkiem podopiecznego,
d)     sporządzanie sprawozdań do sądu z wykonanych działań w terminach określonych przez sąd (zwykle raz - dwa razy w roku).
 
Zainteresowane osoby proszone są o składanie w kopercie opatrzonej dopiskiem „Kandydat na opiekuna prawnego” wymaganych dokumentów:
a)      CV,
b)      zgłoszenia, stanowiącego zgodę na pełnienie funkcji opiekuna prawnego osoby całkowicie ubezwłasnowolnionej lub kuratora osoby częściowo ubezwłasnowolnionej,
c)      oświadczenia o posiadaniu pełnej zdolności do czynności prawnych, korzystaniu z pełni praw publicznych, stanie zdrowia pozwalającym na pełnienie funkcji opiekuna lub kuratora, niekaralności za przestępstwo popełnione umyślnie,
d)     oświadczenia o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych do celów rekrutacji oraz sprawowania funkcji opiekuna prawnego lub kuratora
e) oświadczenia kandydata - załącznik nr 1 oświadczenia kandydata - załącznik nr 1
f) druk wniosku o wypłatę wynagrodzenia - załącznik nr 2 Wniosek o wypłatę wynagrodzenia
w sekretariacie Miejskiego Ośrodka Pomocy Rodzinie 72-600 Świnoujście ul. J. Dąbrowskiego 4.
 
 
Wynagrodzenie za sprawowanie opieki
 
1.      Wynagrodzenie należne opiekunowi za sprawowanie opieki prawnej przyznane jest przez sąd i pomimo, iż wypłata świadczenia jest w rzeczywistości realizacją orzeczenia sądu, to ustawodawca nie wyłącza tego świadczenia spod obowiązywania przepisów mówiących o postępowaniu w ramach przyznania świadczenia z pomocy społecznej. Zatem aktem prawnym regulującym postępowanie w sprawie są przepisy ustawy z dnia 12 marca 2004r. o pomocy społecznej (Dz.U. z 2017 r. poz. 1769 z późn. zm.).
2.      Udzielenie świadczeń w postaci wynagrodzenia za sprawowanie opieki nie wymaga przeprowadzenia rodzinnego wywiadu środowiskowego oraz wydania decyzji administracyjnej.
3.      Wypłata świadczenia następuje od miesiąca, w którym został złożony wniosek wraz wymaganą dokumentacją tj. odpisem prawomocnego orzeczenia sądu. Wypłata wynagrodzenia następuje po przekazaniu do MOPR środków pieniężnych z budżetu państwa za pośrednictwem Wojewody Zachodniopomorskiego.
4.      Wynagrodzenie to obliczane w stosunku miesięcznym nie może przekraczać 1/10 przeciętnego wynagrodzenia w sektorze przedsiębiorstw, bez wypłat nagród z zysku, ogłoszonego przez Prezesa Głównego Urzędu Statystycznego za okres poprzedzający dzień przyznania wynagrodzenia.
 
Uwaga:
Objęcie funkcji opiekuna prawnego lub kuratora nie wiąże się z zatrudnieniem w Miejskim Ośrodku pomocy Rodzinie w Świnoujściu.

Załączniki

Powiadom znajomego