W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies.

Kontakt

Tłumacz języka migowego online 

Urząd Miasta Świnoujście
ul. Wojska Polskiego 1/5
72-600 Świnoujście
tel. (91) 321 31 93
fax  (91) 321 59 95    email: soi@um.swinoujscie.pl

Wykaz telefonów Urzędu Miasta Świnoujście

Adres ePuap, numer adresu PEF oraz NIP i REGON   

Wykaz kont Gminy Miasto Świnoujście

Lista jednostek nieodpłatnego wsparcia i poradnictwa

Informacja w sprawie numeru PESEL we wpisie do CEIDG

Informacja w sprawie numeru PESEL we wpisie do CEIDG (Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej)

W związku z doniesieniami mediów w sprawie „wykreślania przedsiębiorców z systemu CEIDG do dnia 19 maja br. w przypadku, gdy nie podali oni swojego numeru PESEL” przekazujemy poniżej informację w tej sprawie.

Przede wszystkim należy zaznaczyć, że wbrew doniesieniem medialnym, nie zostaną w jednym dniu wykreślone "setki tysięcy" przedsiębiorców. Sprawa dotyczy starszych wpisów powstałych kilkanaście lat temu, które od lat są nieaktywne, nie dokonywano w nich żadnej zmiany.

Każdy kto założył działalność po 1 stycznia 2012 r. posiada już PESEL we wpisie.

Także każdy kto dokonywał jakiejkolwiek zmiany w swoim wpisie w CEIDG po tej dacie – na przykład dodawał PKD, zmieniał adres, zawieszał lub odwieszał działalność – ma wpisany PESEL.

Dotychczas ministerstwo dokonało rzetelnej analizy wpisów i samodzielnie uzupełniło brakujący numer tam gdzie było to możliwe – tak było z ponad 13.000 wpisów.

Co jeśli nie zdążysz uzupełnić numeru PESEL do 19 maja 2018 r. i wpis zostanie wykreślony z urzędu? Będziesz mógł wystąpić do Ministra Przedsiębiorczości i Technologii o przywrócenie wpisu i umieszczenie na nim brakujących danych. Pismo będzie trzeba przesłać do Departamentu Małych i Średnich Przedsiębiorstw w Ministerstwie Przedsiębiorczości i Technologii na adres sekretariatDMP@mpit.gov.pl lub pocztą tradycyjną na adres: Plac Trzech Krzyży 3/5, 00-507 Warszawa."

Jak sprawdzić, czy PESEL jest na wpisie?

  1. Znajdź swój wpis w bazie przedsiębiorców i zobacz w historii wpisu, czy składałeś jakieś wnioski po 1 stycznia 2012 roku. Jeśli tak - już uzupełniłeś PESEL i nie musisz nic robić. 
  2. Jeżeli nie składałeś wniosków po 1 stycznia 2012 roku, znajdź swój wpis w bazie przedsiębiorców i zobacz, czy pod statusem działalności jest informacja "wpis nie przeszedł weryfikacji, przyczyna: braku numeru PESEL". Jeśli jest - udaj się do dowolnego urzędu gminy, żeby uzupełnić dane.
  3. Nie możesz znaleźć wpisu lub nie składałeś żadnych wniosków przez CEIDG? Udaj się do dowolnego urzędu gminy, gdzie urzędnik odnajdzie Twój wpis i sprawdzi, czy jest na nim PESEL. Jeśli go nie ma - od razu przyjmie od Ciebie wniosek o zmianę, na którym uzupełnisz brakujące dane.

opracowano na podstawie komunikatu Ministerstwa oraz informacji na stronie CEIDG: https://prod.ceidg.gov.pl/ceidg.cms.engine/

Powiadom znajomego