Podatek rolny

Opodatkowaniu podatkiem rolnym podlegają grunty sklasyfikowane w ewidencji gruntów i budynków jako użytki rolne, z wyjątkiem gruntów zajętych na prowadzenie działalności gospodarczej innej niż działalność rolnicza (ustawa z dnia 15 listopada 1984 r. o podatku rolnym – Dz. U. z 2013 r. poz. 1381.

Stawka podatku na 2017 r. na terenie gminy Świnoujście wynosi:
- dla gruntów gospodarstw rolnych - 131,10 zł;
- dla pozostałych - 262,20 zł
(komunikat Prezesa Głównego Urzędu Statystycznego z dnia 18 października 2016 r. w sprawie średniej ceny skupu żyta za okres 11 kwartałów będącej podstawą do ustalenia podatku rolnego na rok podatkowy 2017 – M. P. poz. 993).

Termin składania deklaracji na podatek przez podatników niebędących osobami fizycznymi – 15 stycznia każdego roku kalendarzowego. W przypadku osób fizycznych - informacja na podatek powinna być złożona w ciągu 14 dni od dnia powstania obowiązku podatkowego (np. nabycia, wydzierżawienia gruntu od Urzędu Miasta). Wszyscy podatnicy są zobowiązani korygować deklarację / informację w razie wystąpienia zdarzenia mającego wpływ na wysokość opodatkowania.

Od 2016 r. nie są wydawane decyzje ustalające wysokość zobowiązania podatkowego, jeżeli wysokość tego zobowiązania nie przekracza najniższych kosztów doręczenia w obrocie krajowym przesyłki poleconej za potwierdzeniem odbioru przez operatora wyznaczonego w rozumieniu ustawy Prawo pocztowe - obecnie kwota ta wynosi 6,20 zł (art. 6 ust. 8a ustawy o podatkach i opłatach lokalnych).

Płatność podatku:
dla osób fizycznych – w ratach i terminach płatności wskazanych w decyzji w sprawie podatku, która doręczana jest każdemu podatnikowi,
dla pozostałych podatników – w ratach proporcjonalnych do czasu trwania obowiązku podatkowego obliczonego w deklaracji, w terminach do 15 marca, 15 maja, 15 września i 15 listopada.
Każdy podatnik posiada swój indywidualny numer rachunku bankowego, na który należy wpłacać podatek. Informacja na ten temat znajduje się w uzasadnieniu każdej decyzji w sprawie podatku, a dla osób prawnych – Urząd listownie informuje o nadanym numerze rachunku bankowego.W razie problemów podatek można również uiszczać na ogólny numer rachunku Urzędu Miasta: PeKaO S. A. 95 1240 3914 1111 0010 0965 0933.
W przypadku, gdy kwota podatku nie przekracza 100 zł, podatek płatny jest jednorazowo w terminie płatności pierwszej raty.

Informacje na temat obowiązku podatkowego oraz wypełniania deklaracji / informacji uzyskać można pod numerami telefonów: 0-91 327-86-91, 327-86-92, 327-86-89 (fax); wpo@um.swinoujscie.pl lub osobiście na Sali Obsługi Interesanta (stanowisko „Finanse i podatki”).

Wytworzył: Administrator (5 grudnia 2012)
Opublikował: Adriana Lesiewicz (5 grudnia 2012, 12:10:07)

Ostatnia zmiana: Adriana Lesiewicz (28 grudnia 2016, 07:59:55)
Zmieniono: aktualizacja

rejestr zmian tej informacji »


Liczba odsłon: 1877

wersja do zapisu wersja do druku

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce Cookies.

Zamknij